PanPastel
Nu har jag fått hem PanPastel - Porträtt setet, men inte hunnit testa det ännu.
Måste klura på vad jag ska prova att göra först eller om jag ska bara kladda lite med färger och se hur det fungerar. Så jag återkommer med vad jag tycker om det senare.
Men det här är vad som följer med de olika seten på 20 st färger. Porträtt, landskap osv. (Nyfikna katten som man skymtar till vänster följde givetvis inte med paketet).
Tyvärr är det ganska dyrt och finns tror jag 92 färger, så det är svårt att köpa alla färger på en gång om man vill ha dem alla. Nåväl, jag ska testa och se om det är något jag gillar och så får jag väl köpa till några färger då och då… kanske…
Ser spännande ut!
Sådär. då är första försöket med Panpastel klar. Blev ett hundporträtt på en av mina hundar. Jag har också använt lite färgpennor då jag inte har alla färger i PanPastel och ögonen och nosen behövde mer svärta.
Bakgrunden gick lätt och snabbt att göra iordning, även fast den blev lite för rosa så jag har lagt på mer blått och lila.
Även om inte pälsen kommer till sin rätt på bild och han är släthårig, så var det riktigt smidigt att fixa till pälsen. Tror att Panpastel blir bra till mer långhåriga hundar/djur.
Får prova mediet mera för att veta mer vad jag egentligen tycker om det. Men det var rätt kul så här långt i alla fall.
Riktigt fint :)