Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 1314 ggr
Wilda11
4

Rita djur, kritik?!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan, har precis börjat rita på min kanin men jag tycker inte att något stämmer… Tips hur jag ska få den att ser ut som ett riktigt djur? 😅 Vill gärna börja rita djur men tycker det är så svårt…

Wilda11
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Testade en tiger i färg istället.. Den är inte klar men är nöjd än så länge! Vad tycks?

[EM_L]
1

Vad kul!

Huvudformen på kaninen ser lite konstig ut, men det är en mycket bra början!

Jag hade dock skippat äpplet och först lärt mig att rita kaninen. Och kanske tagit en annan bild där du bara ritar av huvudet och en del av halsen. Som bilden där nedan(Min egen bild och den första kaninen jag ritar seriöst)

Men öva, öva och öva! Om du är intresserad kan du skaffa dig ett rit/skiss block där du ritar en massa olika kaniner i olika positioner på ett och samma papper. Åtminstone fyra eller fem kaniner . Då lär du dig hur huvudet ska sitta i förhållande till kroppen och hur stort allt ska vara på ett ungefär. Det ska jag börja med nu själv när jag ska börja på konstskola.

Tigern var riktigt fräck! En egen stil. Skulle dock kunna kritisera nosen… men vet jag inte hur… mmm.

Men fin tiger och kanske börja om på din kanin och rita av en "enklare bild" där huvudet är det du ritar av. För det är liksom "centrum" i bilden. Motivet.

/Med vänlig hälsning

MEML

Jorsater
0

Tigern ser spännande ut. Här hittade jag en bra skiss på Pinterest, som framhäver tigerns kropp. Kanske kan ge inspiration. https://pin.it/gdsmctuxwhvtwe

Mvh

Esbjörn Jorsäter

portfolie

CamillaS
0

Fortsätt att öva. Det kommer att bli bättre och bättre med tiden. Tycker att titta på youtube videos? I så fall är det ett tips som jag själv gillar. Finns massor av bra videos som visar grunderna hur du ska tänka osv. Här är t.ex en video där han ritar en kanin. https://www.youtube.com/watch?v=QABJUmNMJ0o
Visa gärna dina framsteg i tråden så kan vi följa med på din resa. :)

Wilda11
0

#2 #3 #4 tack hörni! Ska införskaffa ett ritblock att bara skissa massor och öva! Borde jag lägga in bilder jag ritat här så jag kan se min utveckling? :)

[EM_L]
1

#5 Det är upp till dig om du vill lägga ut dina bilder här.

Men jättegärna! Kom bara ihåg att skriva namnteckning på dina skisser och teckningar. En regel här på Teckning iFokus.

/medarbetare på Teckning iFokus

Wilda11
0

#6 tack det ska jag inte glömma! (: ska jag starta en egen tråd för mina teckningar? Mvh Linnéa

[EM_L]
0

#7 Upp till dig! Gör det om du vill!

CamillaS
0

#6 Varför finns den regeln?