Teckning iFokus

Teckning

Etikettteckna-djur
Läst 628 ggr
[Malin28]
0

Börja rita och teckna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Hej jag har två böcker hur man lär sig teckna djur. En med katter och en med olika djur. Jag tänkte ta tag i det nu men är svårt och veta vad man ska börja med. Undrar om ni andra har nå förslag.

[EM_L]
1

https://teckning.ifokus.se/discussions/5eccf8a6ce12c47f29002011-tips-till-er-som-borjar-att-rita?discussions-1 I det inlägget så finns det vad man ska börja med när man tecknar och ritar. Som träd, stenar och moln. Jag antar att de går ut ifrån cirklar och sträck i början av varje djur man tecknar. Börja med första sidan helt eneklt och kör bara på. Det kommer inte att bli perfekt första gången, men fortsätt så lär du dig och blir bättre i din egen takt. Att lära sig att rita bra, det är en process som kan ta år. Men det är en resa där man lär sig mer och mer. Man upptäcker nya tekniker. Lycka till! Skicka gärna bild på dina teckningar så kan du få tips från andra om hur du kan utvecklas!

[Malin28]
1

Okej då vet jag lite. Jag skickar en bild jag har gjort efter ett foto s gott jag har kunna.

Grodan
0

#0 Åh, vilka fina böcker. Sådana som gör att man vill börja teckna lite… 😃

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Malin28]
0

Ja dom är bra. Men lite svåra med.

Grodan
0

Gör ditt bästa, eller gör din egen tolkning. Allt behöver inte vara perfekt. Bara du har kul. ❤️

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

[Malin28]
1

Okej. Jag ska hämta min första bok börja från den tänkte jag. Sen gå över till dom andra allt efter som sen.

[EM_L]
0

#2 Jätte gullig! Stressa inte! Ta det i din tid. Det är meningen att det ska vara kul att teckna. Mvh MEML, Medarbetare på Teckning iFokus

[Malin28]
0

Okej. Jag tänkte börja med min första bok den med katter.

[Malin28]
1

Hej lägger upp en bild jag gjorde från min första bok. En enkel fisk.

[EM_L]
0

Jättebra! Här är några tips. Gör inte konturen så tydlig mellan fiskakjärten och baken av fisken. Gör det mer som en skugga. Och de sträcken du gjort som mönster. Gör det som skuggor också. Annars är det bra för att vara ny på att rita!

[Malin28]
0

Okej jag gjorde som det stod i stegen i boken . Men går att ändra

[Malin28]
0

Nu har jag ändrat lite i bilden gjort mer skugga

[EM_L]
0

#12 Fortsätt på! Om du vill kan jag rita någon liknande fisk och skicka här? För att visa?

[Malin28]
0

Okej. Det får du bestämma själv om du vill.

[EM_L]
1

Här har du vad jag menar med konturen mellan fiskens stjärt och bakdel. Man ser den. Men den är inte all för tydlig och mer naturlig. Mönstret har också fått en mer skuggliknade form så att det inte blir lika skarpt Även formen jag gjort är annorlunda. Detta är min första seriösa fisk. Så kanske inte världens bästa.

[Malin28]
0

Okej jag förstår. Jag får träna lite så blir det ju bättre.

CamillaS
0

#16 Ett tips när du ritar skissen är att rita med väldigt lätta tunna linjer. Man brukar ibland kunna kalla det för spindel linjer då linjerna ska vara så tunna att dom knappt syns men du ska endå kunna se dom. Då är det lätt att sudda ut det som blir fel och man kan snygga upp skissen utan svarta linjer överallt som är kvar.
Sedan när du är nöjd med din skiss, då kan du börja skugga osv.