Teckning iFokus

Teckning

Läst 176 ggr
Turast
0

Skrivare till prints?

Hej! Jag är sugen på att börja sälja lite prints, men har insett att det nog är mer prisvärt i längden att skriva ut själv än att beställa från något företag.

Men det här med skrivare är ju en djungel.. Skulle helst vilja kunna skriva ut upp till A3, och har förstått att bläckskrivare ska vara bäst just till illustrerade prints.

Något här som skriver ut egna prints och har lite tips?

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

Agda
0

Jag skriver inte ut själv men har tidigare kollat runt lite på youtube vad folk använder, jag har skrivit ner två modeller som verkar bra: epson surecolor sc-p700 (A3 skrivare) och canon pixma pro-10s. Dock när jag kollar nu så verkar inte den canon skrivaren längre finnas, men det finns säkert någon efterföljare/likvärdig. Just canon och epson verkar vara de märken som de flesta använder (iallafall vad jag har sett).

Zav
0

Bör man inte ha pigmentskrivare som skriver med pigment istället för bläck? Eftersom skrivarbläck generellt inte är ljusfast alls.

Men jag är inte insatt, följer gärna tråden :)

Turast
1

Tack för svar! Jag råkade visst beställa en skrivare (ooops), det blev en epson ET 7750 som skriver ut i a3. Den har Ecotank så det är liksom inte patroner utan flaskor man fyller på med och verkar billigare i längden bläck mässigt 😁 och vad jag förstår så är det pigmentbläck 🤔

Hur som, den anländer runt den 25e ish och jag är sjukt otålig 😂

Ulla
0

#3: Har du fått skrivaren? Vad tycker du om den?

Sajtvärd för Keramik ifokus

_
_

Turast
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

#4: Oj vad det var länge sen jag kikade in här! :O
Men ja jag har fått skrivaren och är mycket nöjd! Är glad att jag valde en som kan skriva ut upp till A3 för A4 är ju inte så stort egentligen..
Har skrivit ut en del klistermärken men också prints på mina illustrationer! Sista bilden är några klistermärken jag gjort :P