Ritplatta?
Hej! Jag har funderat på det länge och har äntligen bestämt mig för att skaffa mig en Ritplatta. Nu vet jag bara inte vilken jag ska köpa. Vet inte om det spelar någon roll men jag har en lenovo laptop. Helst ska den ju inte vara allt för dyr men ni får gärna föreslå vilken som.
Tack på förhand!
Mvh Hanna.
De flesta jag har hört något av har varit nöjda med någon av Wacoms ritplattor. Vad har du för budget? Det finns ju plattor från några hundralappar och uppåt. Har du iPad kan du förmodligen använda den som en lyxig Ritplatta.
#1: Känner att jag inte vill lägga mer än 4000kr iaf. Har en Lenovo Yoga platta men har känt att den inte är så bra att rita på, samt att den inte har någon bra rit app. Men ska kolla in dem Wacoms! Tack så mycket!
Mvh Hanna.
4.000 kronor är mycket om du bara ska ha en Ritplatta. 🙂 Du kan nästan få en Luna Display för Windows och en iPad för de pengarna. Det ger dig fler möjligheter än en ren ritplatta:
» Luna Display for Windows - Astropad
Jag har Luna Display för MacOS. Det funkar väldigt bra.
#3: Ja det kanske är smidigare🤔 kör nog på det!
Mvh Hanna.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Se videor och läs recensioner av Luna innan så att du vet vad du får. Finns rätt mycket på Youtube. Här är en reklamfilm.
» Luna Display for Windows: Turn your iPad into a wireless PC display - YouTube
- Redigerat 2021-05-17 21:56 av Niklas
#5: Tack så jättemycket!!
Mvh Hanna.
Själv tycker jag att det är krångligt med Ritplatta (Waccom som lånas från skolan) och det tar ett tag innan man vänjer sig. Varav att rita på skärm direkt med penna är enklare.
I alla fall min åsikt! Men kolla tutorials och så vidare innan köpet så att du känner dig säker och lycka till! ^^