Work in progress
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har du en process som du vill dela med dig när du skapar din konst? Jag tänkte att det kunde vara spännande och se hur andra ritar och hur bilderna blir till. Ni kan infoga bilder steg efter steg antingen genom att bifoga bilderna i inlägget eller posta dem en efter en. Man kan också infoga dem genom att trycka på "landskapet" i textrutan till höger längst upp, vänster om ögat. Ni kan också infoga en video om ni har spelat in det. Här är en gammal video från mig och såhär går det ofta till när jag gör digitala bilder :)
- Redigerat 2021-11-05 23:51 av [Tismon]

Fortfarande "in progress", inte klar på långa vägar. Jag tror tjejens huvud är lite stort så det ska jag ändra :)
- Redigerat 2021-11-06 02:48 av [Tismon]
Wow! Tänk hur mycket en teckning, målning kan förändras i processen..
#2: Eller hur! Det är så spännande tycker jag att få se processen bakom det :)

Har börjat göra en teckning i akvarell.
Aldrig målat med sånt förut så detta är bara en figur som vuxit fram under den dryga timmen jag hållit på (inte tagit tid) för att testa mig fram vad som fungerar.
Gillar att jobba med mycket nyanser och så lite olika färger som möjligt, så denna består av två färger "yellow ocre" och "vermilion red".
Är inte klar på långa vägar, men orkar inte fortsätta ikväll.

#5: Åh vad häftig! Jag ser verkligen fram emot att se hur den kommer utveckla sig, vad roligt att du ville dela med dig! :) konceptet är väldigt coolt iaf
#6: tackar. 😁
Ja,jag såg ju i andra tråden att du ville se något någon dag, så jag tänkte "varför inte?".
Vad gäller processen med denna dock…
Jag målar med tre penslar samtidigt.
Håller den med smalaste spets i vänster hand och två andra i höger hand i olika tjocklekar.
Tycker att det är praktiskt att måla med bägge händerna på en gång än att behöva byta pensel för detaljerna. 😉
#7: ändå, väldigt roligt! Vissa människor blir lite blyga och lite skeptisk till att visa sin konst för andra så jag tyckte det var väldigt roligt :) Personligen tycker jag att det är så roligt att se andras verk så att man själv blir inspirerad.
Jo men jag gör något liknande! Fast jag lägger penslarna i vatten för att jag inte vill att de ska torka in. Så då tar jag ut och in penslarna ur en mugg med vatten torkar av det överflödiga vattnet med pappershandduk. Däremot kan jag inte riktigt måla med båda händerna samtidigt eftersom jag är högerhänt. Min vänstra hand duger inte till något. Vad coolt att du kan använda båda händerna samtidigt! 😊
#8: visst blir man inspirerad!
Faktiskt så var det så att jag kollade på en tråd här inne där folk fick önska sig vad nästa bild skulle bli innan jag hux flux kände för att måla något. 😁
Synd bara att jag inte tog bild med kameran när jag precis hade börjat med bilden, för "armen" och en del av huvudet såg från början mer ut som en slags ödla/drake innan jag lade på mer gult.
Ah, ja, men det funkar det med.
Bra att du har hittat vad som funkar för dig. 😁
Är ambidextruös men hade ingen riktig preferens som barn så lärde mig att rita med höger i skolan och så blev det att jag började måla och teckna med vänster hemma när jag blev äldre.
Så för mig spelar det ingen roll vilken jag använder egentligen för att det inte känns annorlunda, men föredrar vänster om jag bara använder en hand i taget.
#9: Vad roligt att du får lust att göra mer konst av att kika på andra :) Posta gärna fler av dina verk också om du känner för det så kanske vi alla kan inspirera varandra. Tycker den ändå är cool nu, ser ut som att den brinner. Någon slags eldvarelse?😊
Du, vad häftigt och roligt det måste vara roligt att vara ambidextrös! Där ser man! Jag har själv ingen alls kontroll över min vänstra hand, försöker jag dra en linje blir det bara slalom haha. Då har du ju ett litet övertag 😉
- Redigerat 2021-11-07 17:14 av [Tismon]
#10: Ska kika bland det jag har. Eventuellt kan jag skapa en tråd där jag lägger upp bilder på skisser och tidigare målningar jag har gjort…
Får se vad det blir för något. Kan bli vad som helst. 😊
Precis. I synnerhet när det gäller racketsporter och att skriva för hand tycker jag att det är praktiskt. 😄
#11: Det hade varit jätteroligt om du ville göra din egna tråd :)
Ja det är ju det roliga men konst, allt kan bli vad som helst! Särskilt när det inte är något man planerat. Bara fantasin som sätter gränser 😀
Du kan ju skriva eller måla två sidor/bilder samtidigt! Undra hur det hade blivit 🤔😊
#12: Exakt min åsikt. Tycker att det gör det extra roligt att se motivet växa fram.
Aldrig testat att måla två samtidigt. Har sett andra göra det på youtube, men föredragit att koncentrera mig på en bild i taget hittills.
Får testa det någon gång. 😆
Ja särskilt när det inte är planerat för då är det spännande med att det nästan är lite oförutsägbart!
Jag förstår, de flesta föredrar nog att rikta sitt fokus på en sak i taget. Men kanske hade varit roligt att pröva bara som en flummig övning :)
- Redigerat 2021-11-07 18:02 av [Tismon]
Och så den första delen av min bestiary ^^
Förklaring till vad det är finns med denna länk.
#15: Wow så häftigt att se hur en bild skapas 🥰
#17: Håller med. 😊
#15: Tycker om blått, så denna tycker jag extra mycket om. 😁

Hittade denna bilden i en gammal mapp, minns inte ens att jag gjort den. Vem vet, någon dag kanske jag avslutar den 😂
#21: fina Kontraster 😍
#23: Fin. Gillar alla färger. 😁