Off topic och babbeltråden!
Babbla på här om allt mellan himmel och jord!
- Redigerat 2022-07-25 04:50 av [Tismon]
Själv är jag ju lite frustrerad över hur dyrt allt har blivit. Vet inte hur jag ska ha råd med mat. Bensinen har gått upp så hemskt mycket 😵
Jag kommer nog spamma denna tråden men alltså lyckan som uppstår när man hittar kontant i plånboken!!! Nu har jag faktiskt råd med lite mjölk och smör 😜
Lyckan när man hittar pengar utifrån det blåa är väldigt trevligt.
Samma sak när jag tecknar och råkar ha snacks som jag äter. För att sedan bli distraherad nog för att glömma och så hittar man det dagen efter.
Också, kolla dina meddelanden Tismon xD
Denna tidiga morgon är jag "livrädd" för jag har äntligen tagit tag i min rädsla och ska ta första dosen av vaccinet 😭😭😭
#5: Lycka till du!
#6: Tack. De hade inte dropin som min mamma sagt så nu har jag stressat i onödan 😅
#7: Så det blir inget eller? Hahah.
#8: nä man måste boka 😭
#9: Lycka till igen då! Du får vila och inte anstränga dig efteråt. Vet hur det kändes för mig i alla fall med första dosen.
#10: jadu detta är andra failade gången jag försökt vaccinera mig. Första gången fanns det inga parkeringsplatser, folk bokstavligen parkerade mitt på gatan. Tar mycket kraft att orka försöka igen så vi får se om jag klarar det 😅
Ouff, var det läskigt?
#11: Inte att få sprutan även om jag är rädd för sprutor.
Men bieffekterna för min del hade jag kunnat leva utan tack.
#12: Nähä jag är orolig att det ska göra ont. Skönt att du slapp alla biverkningar!
#13: Jag slapp dem inte xD Men det blev okej efter några dagar.
#14: Jaha jag missuppfattade! Kunde inte sova inatt så är lite trött i huvudet haha. Men vad jobbigt :(
#15: Vad surt. Verkar som vi båda har haft jobbiga nätter då.
#16: Åh vad jobbigt, tråkigt att din natt också var jobbig :(
Så jag tog vaccinet idag. Det gjorde lite ont 😅
#18: Hoppas du känner dig okej nu i efterhand!

Ja, jag menade Buddhism obviously 🤣
- Redigerat 2021-11-12 01:17 av [Tismon]
Alltså det känns som att jag aldrig blir klar med nybörjarguiden, det har än så länge tagit mig 2 dagar 😅 Men jag tror det är viktigt att den blir bra!
Jag borde göra en guide på hur man tecknar djur men jag vet inte… Känner mig så osäker på mitt egna tecknande just nu, känner mig inte bra nog :( kan vara att kl är 3 på natten och jag brukar må sämre på natten. Imorgon kanske jag har nytt självförtroende
#22: ta och sov lite, och stressa inte.
Ditt mående är ju viktigare än att få guiden klar snabbt.
#23: Tack! Lite svårt att sova bara när sambon aldrig lägget sig. Har heller inte påbörjat guiden, men det kommer nog
#24: ah, jag förstår.
Men då får man hoppas att sambon också lägger sig snart så att du får lite ro. 🙂
#25: Tack det hoppas jag med! Får annars tjata på honom, känner mig som en förälder 😂
ALLTSÅ jag försöker göra guiden till teckna djur men min hund…. han vill ha min uppmärksamhet hahah
Hade jobbat på guiden men känner mig aldelles för krasslig idag 🤢 Får vila ut
#29: vad jobbigt. 😢 krya på dig! 🌻
#30: Tack så mycket 🌸 Det ska jag!
https://www.instagram.com/p/CaIJCiKjwWB/
Häftig 3-d tavla!
Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu
#32: Wow. Jättefräckt!! Önskade att jag hade den färgen 🤩🤩
Aj,aj!
Den argsinta hamstern Loka bet mig! Det blödde ordentligt och han hängde kvar i säkert 15 sekunder,rekord!
#34: Ajdå… Tvätta såret 😭
#36 Har jag gjort,svider som tusan ändå.
Ska bli intressant på hamsterutställningen imorgon. Han kommer säkert bita domaren.😅
Låter katastrofalt 😅
#38 Får säga/skriva en lapp på buren att han är argsint
#39: och kanske ta med ett par handskar till domaren 😅
#40 Ja när jag klippte klorna och tvättade doftkörtel hade jag tjocka vantar.😅
#41: Det var nog klokt av dig!
#37: Eller så är han världens ängel! Min ena kanin, Moira, beter sig så mycket bättre när hon är hos veterinären än vad hon gör hemma! Men alltid bra att varna i fall att.
Lycka till på utställningen!
Lycka till!
#45 Tack!😊
#44: 🤩🤩 så söt
Tjena^^
Så himla jobbigt att en lastbil står och blockerar mitt garage när jag ska iväg… Skulle ha åkt för en timne sedan till stallet men de blir aldrig klara…
- Redigerat 2022-04-02 14:25 av [Tismon]
#49 Så jobbigt!
#50: Jag kom mig iväg till slut 😊
Hamsterutställning idag!
Kiwi vann inget.
Sylvester blen diskad.
Alaska vann BIR1.( Kom alltså trea av ca 45 hamstrar.)
Eclipse fick hederspris för otrolig kvalité på päls.
Loka vann inget.
Jag är helt slut! Åkte vid sju,kom hem vid åtta på kvällen.
- Redigerat 2022-04-02 21:58 av Pilspets
#52: Kul att Alaska och equlipse vann några saker. Synd att Sylvester blev diskad :-(
Tjena^^
#53 Ja,det var kul att dom vann men synd att Sylvester blev diskad.
Varför blev han diskad ?
Tjena^^
#52: Grattis till vinsterna!
Förstår du är trött! Det är helt klart något jag inte saknar från när jag ställde ut kaniner, allt jobb och tid runt omkring (och då var det dessutom vid flera tillfällen tvådagars utställning så en hel helg gick åt).
#55 Misstänkt ögonsjukdom,glaucom.
OM det är så blir det tyvärr avlivning men jag tror inte det. Får höra med uppfödaren.
#56 Tack!😊
#58: Jag beklagar 😢💔
Wow vilken äcklig ångest jag fick. Hatar att ha prestationsångest. Håller på att teckna ett sidhuvud till Rollspel iFokus och jag vet inte hur jag får bort prestationen och förväntningarna, det måste ju bli bra för det ska vara ett sidhuvud! Känner mig jättedålig och att jag är sämst på att teckna 😕
#58: Beklagar sorgen :(
#60: Det där låter allt för bekant!
Oavsett vad du gör kommer alla andra tycka det blir bra!
Kanske ta ett foto på det och kolla på eller backa bakåt och se den på håll så du kommer bort från alla detaljerna som man lätt fastnar i?
Sen kanske tänka vad du tyckt om den om någon annan tecknat det och visat dig? (Vet att det inte är det enklaste).
Pausa det någon dag/dagar och återkom till det senare? (Det är lite det bästa med att jag bara är iväg och målar en gång i veckan för man hinner få distans från det man håller på med utan att gräva ner sig i detaljerna man tycker blivit fel).
#61: Tack! Jag vill helst bli klar med bilden idag så att jag får det överstökat och kan fortsätta bygga på sajten 😅
Ska försöka tänka så! Konst har blivit en grej som faktiskt känns lite jobbigt för mig eftersom jag är känd i min vänskapskrets som "Hon som tecknar så fint!" Sedan har konsten också varit det enda jag faktiskt är bra på i livet så det skapar bara en sådan otrolig press 😅
Vad skönt att du i alla fall kan ta lite avstånd från det 😊
#59 Och #61 Tack!
#62: Jag har lite samma problem att jag alltid varit den där som "tecknar bra/fint", blir rätt pressande speciellt när man själv bara ser alla detaljer man inte är nöjd med..
#64: Precis! Man har en viss förväntning på sig att man ska kunna producera bilder av x kvalitet och när man inte kan det så får man typ ångest 😅

Hoppas denna blir bra………. inte klar än
#66: Den där skulle vara toppen redan nu i min mening! Men det kanske är för att jag har en liten förkärlek till "concept art" som inte räknas som helt "färdigt" (om du förstår vad jag tänker på).
#67: Tack det gör mig faktiskt genuint glad att höra 😊 Är rädd att den inte var professionell nog. Hehe, jo jag tror nog jag förstår vad du menar 😁
#68: Det bästa med den är att man får en bild av en värld men samtidigt lämnar det massa utrymme att själv, i huvudet, fylla på världen med sin egna fantasi. Mycket passande för rollspel (som ju handlar om att bygga sin egna värld).
#69: Det har jag inte tänk på, tack 😊 Egentligen skulle headern se ut såhär, men tyvärr blev det konstigt på mobilen

#58: Beklagar sorgen 😱😱😭
Tjena^^
#71 Tack!❤
#58 vila i frid sylvester
Alltid tråkigt ❤️
Aj,Loka!
Då bet han mig igen. Skulle klippa klorna och släppte honom i min famn. Då passade han på att bita mig i fingret. Konstigt nog blev det inte hål och det blödde inte som det brukar göra. Han hängde kvar i 10 sekunder medans jag försökte dra bort honom. Jag är så van så att jag inte ens sa aj högt.😅
Hur kan något så litet och sött vara ett helvete?
#74: Jag hade aldrig pallat din hamster 😅
#75 Måste erkänna att jag faktiskt är rädd för honom.
En gång bet han mig så att det blödde massor och han hängde kvar i 15 - 20 sekunder. Fick slita loss honom. Han ville INTE att jag skulle tvätta doftkörteln.
#76: Varför har du ens honom…? Förstår att du är rädd, hade också varit det 😢
#74: Har du kollat hos veterinär och rådfrågat? Ibland kan ett djur agera på det sättet när de är i smärta m.m. och jag skulle nog inte säga att det är normalt att en hamster ska hålla på att bitas vid hantering av denne…
Aj!
#58: Ånej 😢
var det glaucom?
#80 Ja,det var det.
Problem han hade när vi tog bort honom.
Ont i tassarna.
Glaucom.
Matt päls
Knäckt av en framtand
Slutat göra det han älskade mest : Springa i hjulet.
Stargazing.( ett stressbeteende)
Problem han haft.
Stargazing.( stressbeteende.)
Fastnat föremål i kindpåsarna.
Ont i tassarna. ( fick lite medicin mot det i 5 dar.)
#81: Stackaren 😢
Vila i frid Sylvester ❤
#83: Nawwww
Hahaha
Tjena^^
#85 men för sött
I djungeln av…
Haha 🤣🤣🤣
Tjena^^
#88: Inte bra att han försöker bitas hela tiden ju :(
#92 Verkligen…
#93: Du borde kolla upp din hamster när hen fortsätter bitas eftersom bett kan bli infekterade :(
- Redigerat 2022-04-14 13:50 av [Tismon]
#94 Ledsen,men förstår inte vad du menar.
#95: Om du blir biten kan dina sår bli infekterade, det kan vara farligt om det fortsätter hända.
Kolla upp hamstern och se vad som får den att bitas :(
Känslan… När mat innehåller baljväxter… Och man inte vet det… Och får en allergisk reaktion…
Och halsen och munnen svider och man tänker gud jag vill inte ringa en ambulans det har jag inte råd med 😭
Tur att det finns antihistaminer (kortisontabletter) som man har hemma. Däremot har jag inte haft råd med nya EpiPens så hade antihistaminerna inte fungerat så hade jag varit körd.
Om ni slutar höra från mig så dödade min allergi mig RIP
- Redigerat 2022-04-14 19:37 av [Tismon]
#97: Usch och fy :( Är så tacksam att jag inte är så farligt allergisk mot något utan mest överkänslig av saker så att man mår dåligt men inte riskerar livet iaf!
#98: Det är riktigt läskigt 😭😭 För jag vet aldrig hur stark reaktion jag kommer ha. Beroende på exakt vad det är jag fått i mig och hur stor mängd så påverkar det hur stark reaktion jag får.
Det är ändå inte särskilt roligt med "mindre" allvarliga allergier eller överkänslighet :(
#99: Kan verkligen tänka mig hur läskigt det är! Är verkligen hemskt med allergier.
Tyvärr är det ju inga garantier att det aldrig händer igen heller men håller tummarna att du slipper det i framtiden!
#100: Tack 🧡🧡 Håller tummarna också att du slipper plågas av dina allergier/sakerna du är överkänslig mot
#88: Nämen så söt Loka är 😍
Kan jag inte få starta en tråd där vi kan skriva om en sak som himmel osv, utan att lägga upp en bild för att sedan rita av det vi får upp i huvudet ner på papper/dator?
T.ex:
Jag: Just nu/jag ser en solnedgång på en himmel som är på väg att gå ner till mörker. Under solnedgången ser jag träd och buskar.
Tismon: Ritar av det och sedan lägger upp bilden
Bara en tanke :)
#103: Jaaaaaaa….! Vilken bra ide! 😁
#104: Okej, då gör jag det 😊
#105: Vad roligt! 😊
#106: Har lite svårt att bestämma mig vad den ska heta. Har du lust och hjälpa mig lite? 😅
- Bilder från huvudet
- Rita av det du ser
- Redigerat 2022-04-14 22:44 av [Elina07]
#107: Varför inte båda?
Rita av bilder från huvudet 😉
#108: jag råkade publicera utan etiketter och är inte färdig med inlägget 😂 Så går det när man trycker på "Enter" innan man är färdig😂
#109: Gör en ny tråd så tar jag bort den 😄
#110: Okej, tack så mycket 😊
#111: Ingen fara! Bara roligt med nya ideer!
#112: Vet inte riktigt om det ska bara vara en person som ritar av det den får upp i huvudet eller om det ska vara som medlemmars rit-trådar; att man kommer med ett önskemål och så ritar den första personen av det.
Hmmmmmmmmm kanske
Elina07: Just nu/jag ser en solnedgång på en himmel som är på väg att gå ner till mörker. Under solnedgången ser jag träd och buskar.
Tismon: [Ritar av det och sedan lägger upp bilden] Just nu ser jag en katt som sitter under en gran
Elina07: [Ritar av det och sedan lägger upp bilden] Jag ser en snögubbde under en stjärnklar himmel!
osv osv?
#114: Lite så tänkte jag.
Men frågan är ju om det inte blir lite "kaos", att många skriver samtidigt och sedan blir det inga bilder 🤔
Det är det här jag tycker är svårt med sådana trådar; man vet liksom inte hur man ska formulera sig 😅
#115: Hmmmm…
om man skriver pax? och så får de vänta tills man ritat klart?
#116 Det är en bra idé!!
Då får man skriva **"pax på #2 t.ex
Det kör jag på 😊
#117: 👍
Känslan när all motivation för att teckna och måla är som bortblåst. Orkar inte ens fortsätta på mina bildprojekt och fanarts projekt. Väldigt störande men vad kan jag göra? Min mentala hälsa är ju rökt.
#119: Samma här faktiskt, jag tvingar just nu bara att teckna. Men ingen motivation och allt man gör blir bara dåligt känns det som…….
Ta hand om din hälsa först, dina projekt försvinner ingenstans 🌺
#102 Ska hälsa honom det!
Nu när jag håller på att rita så märker jag hur fruktansvärt svårt det är att rita ett par ben 😂
Hur kan något så enkelt i mitt huvud bli så svårt i verkligheten😂?
#122: ouff, vet exakt hur det känns! Det är inte alltid lätt!
#123: Jag har en bild som jag tar lite tips ifrån.
Känner att jag behöver det nu när jag är ny med att rita såhär "professionellt" eller på en högre "nivå"
#124: Känn ingen press att det måste vara professionellt eller på en högre nivå! Huvudsaken är att du har roligt :)
Det underlättar ju alltid med bilder som kan ge inspiration men saker ska ju vara kult också!
Jag har ju själv tecknat i… 22 år. Och jag hade tidigare ambitionen att bli concept artist, så jag har ju tränat väldigt länge om man säger så :)
Snart klar med bilden 💪
Bara två saker kvar och lite mer tålamod så ska ge snart se att jag har gått över mina förväntningar 😊
Har även snart gått igenom en spellista på 1h 50 min 😂
- Redigerat 2022-04-15 15:34 av [Elina07]
#126 😂
#126: Härligt 😁
Anatomi är svårt minsann! Men det tar ett tag och sålänge man övar så utvecklas man alltid mer eller mindre. Viktigaste är att DU ska ha kul och känna att du övar i din egen takt och ingen annans.
Något som jag brukar göra för att tävla mot mig själv är att rita om bilder och teckningar som jag gjort för 6-12 månader sedan för att se min utveckling. Brukar också bli min lilla motivationsboost. Dock med mitt nuvarande tillstånd så funkar inte det heller, men försöker!
Jämför dig bara med andra på så sätt att du drar nytta och utvecklas av det och tar inspiration. Inte för att trycka ner dig själv och självkänslan när du tecknar 😁
När jag kollade i gamla papper som jag hade tecknat, så såg jag att jag hade tecknat ett (ganska bra) porträtt🤣
När jag tecknade porträttet så hade jag en bildlektion om "Teckna ett ansikte i profil". Då tänkte jag: Jag ska nog teckna ett ansikte i porträtt och se över mina förväntningar 😅
Resultat blev ändå ganska bra 😎
Vill ni veta något pinsamt…?
Både när det kommer till djur och människor så kämpar jag fortfarande men anatomin. Jag har gått otaliga anatomilektioner och säkert 3st krokilektioner men trots det så vill anatomin inte sitta 😅
Kommer dock skapa en mänsklig anatomi-guide i framtiden men mina guider brukar ta ganska lång tid att göra
#131 men de är sjukt bra så kämpa på 😀
#131: Kämpa på💪
Själv tycker jag att teckna hästen baklår och att teckna korsade ben är jätte svårt
Jamen precis 😊 så ja, vi alla kämpar, hur duktig man än är eller på vilken nivå man än är!
Känslan när man gör en teckning som man blir jäkligt nöjd över. Den känslan är en av de bästa som finns🖊💪
Är så nöjd över min teckning i förra tråden. Ger mig själv en klapp på axeln
#135: Ja men den blev ju riktigt bra tycker jag med så stolt ska du ju känna dig!!
#136: Tack 😊
Känner att jag har utvecklas så "mycket" bara på några dagar 😊
#137: Ja ibland har man sådana perioder där det går bättre och dem ska man ta vara på 👍
Aaaaaa jag är bara så upprörd just nu. Det verkar inte som att fler säsonger ska släppas på animen jag ser och jag är så emotionally invested nu är jag smått depp :(
Så himla skönt med en anime där det inte är en massa hyperfokus på bröst och där huvudkaraktären faktiskt är väldigt lätt att tycka om. Men nope…. Eftersom andra säsongen inte var så "framgångsrik" i japan så lär inte en tredje säsong släppas
Jag är så upprörd…
#139 Förstår!
#139: Ååh vilken anime? Jag tittar själv och tycker själv att det blir så jobbigt med olika fixeringar på kroppar och så vidare.
#139: Det där har jag också råkat ut för när det kommer till serier man verkligen gillar men så blir de inte förnyade för att de inte varit tillräckligt poppis!
Väldigt irriterande när man verkligen fastnat för karaktärerna.
#143 oj, det var bra jobbat!
gratta de från mig :)
#144 Lovar!
2/4 2022 kommer alltid vara en speciell dag.
( den dan dom vann och jag hade kul!)
#145 alltid kul :)
#141: Noragami
#142: Verkligen :( Typ den första huvudkaraktären som jag faktiskt tycker om på…. Jag kan faktiskt inte komma på en huvudkaraktär i anime som jag faktiskt gillar. Tillochmed i min favoritanime hatar jag huvudkaraktären. Det gör mig ännu mer ledsen :(
#143: roligt att det gick bra ! Verkligen gullig bild i skålen
Tjena^^
Jag har glömt hur man målar med riktig FÄRG 😭
Jag känner mig riktigt dum nu. Jag försökte zooma in… På ett papper 🤦♀️
#150 Du kan zooma in på ett papper.
Men då måste du ta en bild på pappret först!😃
- Redigerat 2022-05-27 06:47 av Pilspets
Hamstern Alaska måste klippa klorna.
Jag kan det och har gjort det på honom men den hände det.
Jag klippte för långt så det blödde.😔
Känner mig fortfarande som en djurplågare trots att det är ett vanligt misstag.
#152 ajdå!
Ingen fara, jag klipper inte klorna på hamstern för att han sliter ner de själv 😅
#153 Inte mina.😟
#151: Jag försökte zooma på själva pappret 🤦♀️
#152: Nagelfil?
Du får ta fram ett förstoringsglas att ha vid sidan så kan du "zooma" ;)
#155: Jag kan se det framför mig hahah.
Men då ändå så när jag en gång gjorde digitalt så tog jag ett traditionellt suddgummi och försökte att sudda på skärmen… 😀
#159 vaa..? Funka det? 😂
#155: Jag skulle gissa att det inte var särskilt effektivt.
#159: Den missen gjorde jag också för några år sedan. Skärmen reagerade dock. :’)
#160 & #161 Skärmen reagerade och suddade faktiskt bort en väldigt liten bit. Men sedan funkade det inte 😂
#162 😂😅
#162: Ett suddgummi verkar hittills funka bäst på papper, konstigt nog.
#155 Nja,lite smala klor för det.
Men annars bra idé!
Dessutom så är hans klor så himla sega och vill inte gå av!
#165: borde väl finnad små och pilliga nagelfiler, eller?
#162: motsatt problem då! 😂 När du som traditionell konstnär suttit för mycket med traidionella medier och jag som digital konstnär försöker mig på Traditionell konst 😂
#157: hade nog varit händigt med tre händer om jag ska teckna samtidigt då haha 🤪
#161: Nä.. Det är smidigare att zooma på surfplattan med referensbilderna men gick inte lika bra på pappret 😉
- Redigerat 2022-05-27 20:19 av [Tismon]
#166 Eller hur! Jag bara satt där "Men varför funkar det inte då? Jobbiga digitala konst… nej men vad tusan gör jag" 😂
Jag: Har en massa skolinlämningar och uppgifter som måste göras
En vän till mig: Har den bästa idéen för duvorna som nuförtiden kommer till mig runt sex-tiden för middag hos mig som jag vet att jag kan illustrera
Jag: Men… nu vill jag rita detta, inte hålla på med hundratusen skoluppgifter! Okej fine then, EN SKISS EM, BARA EN LITEN SKISS.
- Redigerat 2022-05-30 18:35 av [EM_L]
#168 det känner jag igen mig i haha
Håller på att teckna och skapa en massa verk som exempelbilder (till försäljning) men har absolut ingen motivation eftersom allt går bara dåligt 😭
Men måste ta tag i det… tänkte skapa en tråd och försöka sälja konst då jag behöver pengar till att ta mina djur till veterinären…. Har skjutit upp mina djurs vaccinering då alla priserna (räkningar, mat, bensin) bara höjs och jag har snart inte råd att bo kvar… har sådan ångest och jag orkar inte längre….
#170 Styrkekramar till dig ❤️ Jag hejar på dig hela tiden!
Själv kämpar jag på en skulptur i papier maché som måste bli klar imorgon men måste torka innan jag målar på den… suck.
#170 nej ❤️😭
Jag tror på dig❤️❤️
Tack alla 💙💙
Lycka till Tismon!
#175: Tack så mycket 🌸
#170: Nu har jag tid att skriva ett lite längre inlägg!
Jo själv märker jag av de höjda priserna en hel del. Saker som jag vanligtvis brukar köpa har jag fått sluta med då det kostar så mycket! Ett paket 1,5l mjölk jag köpte förra året samma märke kostade 16 kr och nu har det gått til 19 kr!
Blir också svårt med att köpa bra foder för Bevies eftersom det har höjts… får vara glad att han kan ta del av att äta bladgrönsaker med mig också och äter mer hö och grönt än pellets.
#177: Ja verkligen 😐 Bensinen som brukade kosta 17kr/l kostar nu ca 23kr/l. Förr kunde jag fylla tanken på 600kr och nu betalar jag 800kr och får inte ens en full tank…
Elpriset gick från 2000kr per månad till 8000kr per månad 😭
- Redigerat 2022-06-02 13:28 av [Tismon]
#178: För oss var elpriset 800 kr eller något sådant men nu ligger det på 2000… vilket är rätt dyrt för en pensionär och student.
- Redigerat 2022-06-02 13:30 av [EM_L]
#179: Fy vad dyrt…. Ja jag har inget jobb heller utan lever på aktivitetsersättning så förstår er helt ☹️ De flesta månader går back. Ett tips är att beställa hö och spån av bönder, de brukar sälja billigare i större förpackningar
- Redigerat 2022-06-02 13:38 av [Tismon]
#179: själv har jag så att jag betalar en specifik summa varje månad istället för att det ska komma en större klumpsumma varannan månad (eller är det kvartal?).
Man kan ansöka om det hos mälarenergi.
#177: En annan sak som skjutit i höjden är kaffepriset.
Innan årsskiftet kostade ett paket 41-43 kr, nu kostar samma märke 60+ kr.
Tur att jag drog ner på kaffe innan den "smockan". 😅
- Redigerat 2022-06-02 14:31 av [Moon AppleGrey]
#182 nej vad tråkigt 😭
Blev lite tecknande idag (kanske 30 minuter). Lilla busfröet Moira som klättrar upp för att sno en pinne (som inte var hennes). Gjorde henne dock mer jämnfärgad än vad hon ser ut just nu för det blev så konstigt (av någon anledning har inga svarta hår vuxit ur än på ryggen utan enbart hennes vita stickelhårig).
Svårt att fota så det blir bra. Den ena (mer gul ton) är fotad med kameran och den andra (vit ton) med hjälp av fotoscanner app.
#184: tjusig. 😻
Inte lätt att få till djur, men tycker att du har lyckats riktigt bra. 👍
#185: Tack :) Nej, de är inte lätta och speciellt inte när de är svarta (man kan ju iof bara göra en svart blobb med två svarta saker som sticker upp och en liten mörkbrun prick som öga :P).
Blev ändå nöjd, speciellt med ögat (har svårt för ögon), speciellt med tanke på tiden det tog och att jag satt och snacka hela tiden :P
#184: gillar pälsen 😍
#186: jo, det är sant.
ja, ögat blev riktigt bra. 😁
#189: så fin! Fjordhäst?
#190 Hm, jag vet inte… en korsning med Fjordhäst i kanske?😇
#191: Det skulle det ju kunna vara! Manen påminde mig om en fjording 😊
#192: Ja, precis😊Men färgerna stämmer inte riktigt🎨
#193: Sant! Om den var mycket ljusare med lite vitt i manen 😉
#189: jättefin! Tycker det påminner lite om en shire häst :)
#195: Tack! Ja, något kallblod är det☺️
Jag hade den mest fantastiska drömmen. Jag drömde att jag vann en bil. Gud vilken besvikelse det var att vakna och inse att detta kommer aldrig hända mig och sådana fantastiska händer mig aldrig. Jag känner mig riktigt ledsen och jag hatar verkligheten :( I den där drömmen var det första gången på någonsin som jag känt genuin lycka och upprymdhet…. Nu ska jag bädda in mig själv i sängen och gråta :(
- Redigerat 2022-06-24 09:18 av [Tismon]
#197: Typiskt!
Jaha,glad midsommar!
#197 nej men gud vad jobbigt!!
Tänk på din labbe! Det kan hjälpa för vissa 😀
Jag drömde en gång att ett husdjur hade gått bort gissa om jag sprang ner i källaren i panik för att se så djuren var ok 😓
Undrar hur många gånger jag drömt att min dröm blivit sann o vi skaffat häst.
Sen vaknar man o upptäcker att det är en dröm!😭
Gråter
Känner mig som en gammal tant, har jätteont i högra sidan nedre delen av ryggen. Vissa rörelser gör jätteont och det gör ont randomly från ingenstans ibland 😭
#201 ajjj! Hoppas det blir bättre snart!
#202: Tack! Måste ha rört mig konstigt igår när jag mockade hagen 😭
#203 hästarna blev nog glada iallafall!
Mocka gör ont om man råkar röra sig fel😔
#201: Hoppas det släpper snart. Själv har jag haft ont i nedre delen av ryggen sedan igår… Undra om det är en gammal skada som jag lyckats upptäcka igen. Sedan så hjälpte säkert inte ett kallt dopp.
#201: Hoppas det blir bättre!
#203: Så kul!
#204: Tack! Det hoppas jag de blev 🙂
#205: Ajdå 😥 Hoppas det blir bättre för dig också snart! En värktablett kanske hjälper?
#208: Tack. Hittills hjälper sömn mest. Slipper jag känna av det. :')
#206: Tack!
#209: vad gulligt med pärlorna 😊
#209: Vad fint pannband.
#210: Usch förstår det 😔 Du råkar inte ha ormsalva eller tigerbalsam?
#213: Tyvärr inte. Får se om jag lyckas hitta något som kan fungera, annars får det nog bli en tur in till staden.
Tack!
#214: Hoppas du hittar något, inte roligt det :(
#201: Kan relatera till det men det är främst nacke, skuldror och axlar. Kommer ihåg senast att det gjorde så ont. Varmt bad eller dusch, sova med varm vetekudde eller flaska mot där det gör som ondast hjälpte.
#217: Får göra det! Har nu haft på en olja som ska fungera ungefär som ormsalva och det lindrar i alla fall 😊
Känner att jag suttit och ritat nästan hela dagen… Min rygg gör sitt bästa för att tydliggöra vad den tycker om min hållning.
#219: ajdå 😢 sträck lite på dig försiktigt emellanåt?
#220: Glömmer alltid bort att kroppen fortfarande har behov när jag väl börjat. :')
Får nog försöka ställa en timer i framtiden.
#221: Känner igen mig, haha.
Jag tror minst en gång i timmen kan vara bra 🙂
Har suttit och sorterat pärlor innan i timmar så ryggen sa till. Nu städar jag hela rummet. Vilken lust jag fick att städa alltså hahah. Nu ska fönstren putsas och bli fina!
Ni båda får använda timers 😂
#225: Vad fina 😃
#226: Tackar!
Är faktiskt kul att göra.
#227: Det är ju huvudsaken, att de är kul 😃
#224: Jag gjorde en övning av timern just. 60 minuter och en färdig bild. Så hinner jag inte överanalysera hela tiden.
#229: klokt! Jag älskar att stirra på min bild och överanalysera tills jag hatar den så det är nog en bra grej 🙂
#230: Tror jag aldrig gjort något jag verkligen är nöjd med. Just eftersom jag stör mig på så mycket.
Säkert inte nyttigt att vara såpass självkritisk.
#231: Om du föreställer dig att du inte gjort bilden utan någon annan? 🙂
#232: Lika kritisk mot andra. Har bara lärt mig hålla tankarna för mig själv då ingen vill höra ofiltrerade tankar. :’)
Nu är jag helt slut efter att jag städat sedan klockan 3 på eftermiddagen. 6 timmar typ herregud.
Imponerande.
#233: Nähä … Då fungerade inte det 😂
Sedan igår var det 3 timmars klädsortering men måste fortsätta imorn eller nästa vecka eller torsdag.
#237: Wow. Jag har som tur är aldrig haft många kläder. Det jag behöver sortera vore noter… En hel del.
#239: Härligt 😃
- Redigerat 2022-07-22 17:23 av [Tismon]
#241: Ooooh vad kul!!! Nu blev jag sugen på att teckna 😄
#242 det förstår jag 😁
#241: Vad kul.
Har tror jag använt pennorna eller liknande för några år sedan. Gillade dem då.
#244 så bra!
Jag är och matar hamstern så det blir när jag kommer hem till mamma, 😊 jag vill prova!!
Hittade denna sida. Kanske är bra för att få se olika stilar samt prissättning. Verkar som om man även skulle kunna sälja konst via den. Skickar den här till en början.
#246 oo där ska jag kika
#246: ehhhhhh 5000kr för en tavla hade jag aldrig drömt om att ta 😨😱
11 000kr………. Wow
Denna tråden börjar bli lång.
Välkommen till nästa tråd:
https://teckning.ifokus.se/discussion/1545038/ot-and-babbeltraden-2?postId=19877192
- Redigerat 2022-07-25 12:04 av [Tismon]