Teckning iFokus

Teckning

Läst 123 ggr
[LexiusAlexis]
1

Mina karaktärer

Här kommer nu en tråd tillägnad alla mina karaktärer! Här delar jag med mig av karaktärer jag har gjort genom åren, ratade som kvarvarande! Mycket nöje!

[LexiusAlexis]
1

Ratad karaktär som jag ombads göra en remake av efter att jag lärt mig teckna bättre.
Geeko är som han säger själv, självutnämnd expert i allt, snyggast, roligast och smartast i hela världen. Det är bara det att den enda som håller med är han själv och hans nemesis Nellie Montana som ständigt försöker ragga upp honom. Bild på Nellie kommer senare.

https://www.deviantart.com/wobleschka/art/Geeko-scraps-897530186

[Tismon]
1

#1: jadu, sålänge Geeko själv tror på det, det är väl det viktigaste 😉

Ladda gärna upp bilderna i själva tråden, tror att fler ser det då 🙂 Du kan självklart också länka

• Redigerat 2021-12-05 20:42 av [Tismon]
[LexiusAlexis]
1

#2: Joru, han har en rejäl övertro på sig själv kan man säga. Ska lägga upp riktiga bilder också, det blir snyggare ser jag i efterhand :)

[LexiusAlexis]
1

Nellie "dra åt helvete" Montana är en speciell dam. Så länge allt går hennes väg är hon din bästa vän, men annars vet du ju var du kan dra enligt henne.
Hon har ett mantra och det är "jag har den snyggaste rumpan i världen!" Och alla snygga killar är per automatik hennes pojkvänner, om de vill det eller inte.

nellie_montana__montage____by_wobleschka_de5z2lo-fullview.jpg

[Tismon]
2

#4: Hon låter väldigt speciell… Inte säker på om jag hade velat stöta på henne dock 😅

[LexiusAlexis]
3

#5: Det tror jag inte, de flesta går i motsatt riktning när de ser henne, till och med Geeko och han är desperat med damer.

[Tismon]
2

#6: Haha ojdå, om till och med Gecko gör det, då vet man att då är det illa!

[--------------------------]
2

Cyanerna -Skiss.jpg

Åh en skiss jag gjorde till en serie jag var tänkt att skapa 2005 men inte kom till skott med. Cyanerna heter det, ett gäng utomjordingar som skickats till jorden av "Gud" för att rädda mänskligheten. Att använda ungdomar är dock förenat med vissa risker, men det har Gud löst med att de ska få lära sig hantera sina problem i farten.

Sahara Brief är en mycket förförisk ung kvinna som fått elementet lust. Hon är bästa vän med Charlie Pantsu som står bredvid henne. Hon har ett stort hjärta och ser något gott i alla, hon har elementet kärlek. Huvudkaraktären Cesar Cyan är ett riktigt kvicksilver som vill att allt ska gå rätt till, Storebror till Tux som är 5 år och lillebror till Susah som är supercyan och har lärt sig hantera krafterna på ett helt annat sätt än Cesar har. Något han är lite avis på. Cesars element är rättvisa.
Leo Nuveao är en såndär renhjärtad och nästan dumsnäll person som ser något gott i allt han ser, men olikt Charlie är han naiv som få, varför han lätt hamnar i trubbel. Element -renhet. Sedan har vi Nicholas Licks Devlins, som har girighet som sitt element. Han var en godhjärtad och rättvis cyan tills han en gång hittade en ädelsten som helt förändrade honom. En riktig orm som kan spela sympatisk men han har alltid något i kikaren.
Så har vi Charlies äldre bror Tommy Pantsu som har styrkans element. Han är en riktig påfågel, men han vet vad som är rätt och fel. Hamnar ofta i bråk med Licks.

[--------------------------]
1

Tux och Susah har jag inte ritat än, Susah har jag en idé för, men inte mer än att han har typ dreads och är lite mer hakuna matata än Cesar är, om man kan bli det.
Serien har viss inspiration från Dragonball, hence vissa efternamn som Pantsu och Brief.