Bildutmaning - Rita av bilder från huvudet
Hej! Tänkte att det hade varit kul med en bildutmaning som går ut på att rita av bilder som beskrivs i kommentarerna.
T.ex
Jag
Jag ser en solnedgång på en himmel. Under solnedgången ser jag en stor gräsmatta med stora stenar. På höger sida ser jag träd och buskar som står intill varandra.
Tismon: Ritar av bilden som kommer upp i huvudet.
Alltså det ska inte läggas upp några bilder av det man ser, utan det ska bara beskrivas. Glöm inte att beskriva det på ett bra sätt så att personen kan rita av det.
Man får använda digitala Ritprogram också om det är enklare 😊
För att alla ska kunna få en chans att rita, så skriver man "PAX" och sedan kommentarsnumret på den som beskrev bilden. Skriver man "PAX" så får annan person inte rita av beskrivningen, jag gör så för att alla ska få en chans 😊
T.ex
PAX #0
Hoppas att bildutmaningen ska bli rolig 😊
- Redigerat 2022-04-14 23:28 av [Elina07]
Vilken är den första "bilden"? 🙂
Från mitt fönster ser jag lampljusen från radhusen. Radhusen har en liten trädgård, men de syns inte så bra. Träden som står bredvid skymtar ljuset, så det är otydlig.
Lite längre bort, bakom radhusen, är det ett stort och högt flerfamiljshus där lampor är tända från vissa lägenhetsfönster.
- Redigerat 2022-04-14 23:27 av [Elina07]
fråga? innan man skriver beskriving av den bild man tänker dela med sig, måste de tidigare bilderna vara paxade (och avtecknade?)
#3: Nu när jag har beskrivit en bild, så kan du paxa den, men då får inte t.ex Tismon paxa den också.
Svaret på din fråga så måste inte en annan bild vara paxad eller avtecknad om du vill dela med dig av en beskrivning.
Hoppas det blev lite tydligare :)
- Redigerat 2022-04-14 23:39 av [Elina07]
#4: jo, då tror jag att jag förstår vad du menar. 😊
NU paxar jag tvåan…………… 😉
#6: härligt. Ska bli kul att se hur den blir. 😊
#7: jag är SÄMST på att rita från huvudet………. så jag lånar lite bilder på google för jag kom inte ihåg hur radhus ser ut hahahah. Alltså ritar inte av dem. Bara för att se… hur de ser ut
- Redigerat 2022-04-15 01:32 av [Tismon]
Jag orkar inte mer nu 😂😂😂
Var RIKTIGT svårt att få det att se ut som ett fönster…….. hoppas det syns. Eftersom du skrev det ganska sent antog jag att det var mörkt ute

Jag ser… en svart, söt, stor, labrador som ligger vid fötterna av min datorstol. Hälften på en lila fluffig matta, hälften på vårt ljusa trägolv. Datorstolen är en sådan rulla-rulla med hjul som du kan snurra och fötterna är svar och gråa
nu ska jag däcka någonstans…………. godnatt 🤣
- Redigerat 2022-04-15 03:31 av [Tismon]
#9: wow😮
Det är exakt så det ser ut
#10: jaså?!?! 😮
En bild:
Ovanpå en senapsgul soffa ligger det ett par långa jeansbeklädda ben, avslappnat i kors, medan en sköldpaddsfärgad honkatt ligger ihoprullad på låren och vilar.
Fleecetunikan som katten ligger delvis över är i vinröd färg.
#11: Ja, faktiskt 😊
#12: pax 😊
Jag ska försöka att göra mitt bästa 😊
#13: har du gula gardiner?! 😮
#15: Tyvärr inte 😥
Det var jag som var otydlig och inte skrev vilken färg på gardinerna jag hade. Mitt fel😓
Nu vet jag vad jag måste jobba på - vara med tydlig 😓
#16: Nejdå ingen fara! Var bara orolig att jag råkat bli synsk eller något 😉🤣
#18: Med en massa häxor i farten så vet man ju aldrig vad de kan hitta på 😉
#19: Heller hur😂
#14: roligt! 😊
#22: Åh så himla roligt 😁
Såg inte bilden förrän nu! Imponerande! 🤩
#24: Tack så mycket Tismon ☺️
#25: Ingen fara, du gör rätt i att vara nöjd med den! Hade jag också varit om jag tecknat den! Den ser så stilren ut 🥰
#22: tack så mycket. Gillar den. 😊
Tycker du fick till mina ben riktigt bra f.ö.
Och går nog inte att komma närmare färgen på soffan än vad du gjorde.
Bra jobbat! Guldstjärna får du. 💫
Förresten återspeglar bilden min och tösens myskvällar riktigt bra. 😁
#27: Tack så mycket 😊
#28: Har tjejen något namn?😊
#30: jo. 💫
#31: Heter hon Jo? 😅
#32: nä. ➡️ 💫
#33: Guldstjärna?
#34: tänker mig inte något guld i det. Men annars så bingo.
#35: Stjärna?
#36: we have a winner 🙂
#37: 😂
Fint namn förresten😊
- Redigerat 2022-04-15 18:42 av [Elina07]
#22: Katten ser exakt ut som en av mina kompisars katt
Mvh 🐾
"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#38: hon har en sådan i "ansiktet", om man tänkers sig hästars olika "teckningar", så namnet var som klippt och skuret.
#40: Aha, nu fattar jag🤦
Hästars stjärn har hon i ansiktet, det är därför hon heter som hon gör😅
Hjärnan lite trött idag
#41: äh, det är ju långfredag. då är det inte en vanlig dag, så. 😛
Vet inte om jag förstår men ska det inte vara en beskrivn7ng av det man ska rita av?
#43: #9 är fortfarande inte tecknad av någon
#44 Tack!
#9 PAX!
#46: så söt! 🐶
- Redigerat 2022-05-18 01:19 av [Tismon]
Jag missade denna tråden helt… men vilka fina!
En bild på när du tittar ut ur fönstret och om du tittar rakt fram ser du ett högt trädplank.
Vita "nät" gardiner med fluffiga lampor som är formade som en boll.
Ett träd i ena hörnet och det är ljust ute.
Om du tittar ner ser du en altan gjord av trä, på gränsen av altanen ser du ett vitt staket som är formade i sektioner med vita kryss.
Denna vill jag försöka mig på i blyerts eller svart vitt iallafall.
#50 lycka till!
Ett plus grannens hus syns lite bakom planket
Alright! Ska försöka att komma ihåg detta när jag sitter ute och tecknar istället.
Hur har det gått Em? Ingen press bara nyfiken 😀
#53 Oj har glömt pga jobbat och annat!
#54 ingen fara 😀
#55 Ska se om jag gör något senare!
Vilka är inte tagna?
#57: Jag skulle gissa alla… Men är osäker.
#58 okej
Du ser..
En stor praktfull björk.
Det är grönt högt gräs överallt
Om du tittar till höger om björken är det stora fjordar till vänster om björlen granar med stora fina grenar.
Det är ljust av midnattssol och himlen är nästan orange
- Redigerat 2022-07-15 21:34 av [Lilium]
#60: PAX. Tror jag. :‘)
#61 okej 😀
Kan passa på att skriva en innan jag börjar rita något:
Du ser…
En rad med två sjöbodar och tre hus horisontalt längs med vattnet. Alla byggnader är röda med vita knutar. Husen är lite mörkare då ljuset från den redan försvunna solen är svagt. Framför dessa byggnader befinner sig en brygga med lite varierande höjd. Husen speglar sig i det blanka vattnet. I bakgrunden är en molnfri himmel som löper från blått till lila, röd och orange innan husen täcker resten.
#64 snyggt!
Någon kan ta över den jag skulle rita av. Har för mycket projekt och jobb på gång.