Nellysofia12345s tråd
Min tråd med bilder jag tecknat/ritat
- Redigerat 2022-08-04 17:57 av [Tismon]
Fina!
Ser fram emot mer.
Vilka fina teckningar!
Tack!
Jätte fina bilder! Ser fram emot att få se mer från dig!
Tack!
Sååå FINA 😍😍
Mvh 🐾
"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#14: vilken fin katt! Tycker du fått till ett bra perspektiv från sidan 😊
#15 tack! Men insperation har jag tagit från Google, tänker att jag övar så då jag kan lära mig mer om formerna 😀
#16: Det syns! Jättebra att du använder Referenser och vågar utmana dig själv, man ser verkligen att det ligger en tanke bakom katten!
#17: den blev inte alls konstig, jättebra början!
- Redigerat 2022-06-22 14:11 av [Tismon]
#18 tack!
Ska försöka mig på en häst..
Wow vilka bilder! Min egna personliga favorit är nog pingvinen för den blev så otroligt söt 😍 Vad glad jag blir att du har nytta av min guide, tycker du verkar få till hundens kropp väldigt bra ju!
#27 tack!!
😍
#29: Söt ju 😁
Nu kommer MASSOR med bilder från gårdagen!
Nej jag har inte bilder på allt jag tecknade Gah!
Jag tyckte den första hästen blev riktigt bra 😍😍 Alla andra var snygga men den var min favorit!
#38 tack!
#40: inte konstigt, den blev ju jättebra! 😊
Du ritar jättebra Nelly !!!
Mvh 🐾
"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#42 tack!
Men åhhhhh! Jag vet inte vad jag ska teckna 😓
#44: hmm… En björn?
#45 ja!
#46: 😃
Har kämpat sen igår 😀
Jag älskar din björn 😍 jättefin!
#50 yess! Då har jag gjort det bra 🥲
#51: det har du verkligen! Heja! 😃
Vad ska jag göööraaaa?
Unix?
Snäckor?
Toota?
#55: Pröva byt till en skarp pensel när du gör kanterna. Det suddiga "överflödet" kan du sudda med ett skarpt sudd 🙂
- Redigerat 2022-07-15 16:45 av [Tismon]
#56 jag ska testa!.. Men nu kommer jag inte på vart jag ska hitta vart mina skisser är 😂
#57: Jaha, jo det är ju ett problem 😅
suck det var ju framför näsan på mig!
#61: Den blev ju bra!
Ser bättre ut 😃
#64 tack!
#63: Så fin han blev!
#66 man tackar!
Toota tar så lång tid!
#68: konst tar tid 😊
#69 ja..
#68: Jag har spenderat nu i 5 timmar på att färglägga hår 😉 Tar sin tid att vara konstnär eller tecknare. Men desto mer man lär sig desto fortare kan det gå.
#72 ja jag vet men det känns om det går i snigel fart 😆 jag gör och jag gör och jag gör men kommer ingen stans😆 jag får fortsätta!
#74: Så fin den blev!
Den tog bara nån timme 🤣 och nu är jag rastlös igen 😅
#76: Skickat meddelande.
#78:Färgen var riktigt fin!
Tack!
#78: vad cool! Ett tips är att göra bilden lite större, det blir väldigt pixligt på mobiler
#81 tack! Jag ska försöka tänka på det 😉
#83: Så söt!
#83: pappret kanske är för grovt? Vår Medarbetare MEML brukar ha större koll på sådant här än vad jag har dock 😂
#83: Verkar som om det beror på pennorna. Det flesta pennor man hittar i pysselavdelningen och liknande är sämre pigmenterade och ofta väldigt hårda vilket gör det svårt att få färg på pappret. Vet ärligt talat inte hur vissa ”billiga” pennor kan vara så usla. Har bara gamla pennor jag hade som barn här då jag aldrig reser med alla mina… men som tur var var den ena sorten ”barnpennor” och den andra ”pysselpennor”. Tycker bägge är urusla att måla med men det är redan där en tydlig skillnad. Den brunare är fler lager men syns ändå sämre. Något knep har jag inte hittat för att få dem att fungera bättre. Oavsett papper, teknik och annat så har jag aldrig fått dem att vara användbara.
#86 aha då förstår jag!
#85: 😂
Okej men jag ska svara på det. Vad använder du för papper i #83 ? Det ser rätt så grovt ut och passar bättre till pastell pennor, kol och pastell överhuvudtaget.
Behöver inte vara pennorna i sig själv som är dåliga utan papper spelar också en hel del roll. Vad använder du för pennor?
Annars så finns det ju hyfsat billigt papper att köpa men det har gått upp i priserna.
Skickar med några länkar till slöjddetaljer på papper jag använt och som funkar fint till främst färgpennor (alltså inte akvarell).
https://www.slojd-detaljer.se/produkter/teckna-mala/papper-block/ritblock-1337 (Funkar fint tycker jag även om det är något själv jag inte riktigt använder nuförtiden då jag kräver tjockare papper med högre gsm. Men ett gsm på 120 funkar utmärkt att teckna och rita på med färgpennor!)
Finns också ifall du vill arbeta med akvarell som ligger på ett 200 g/m2 vilket är det lägsta man helst ska ha när man arbetar med akvarell. https://www.slojd-detaljer.se/produkter/teckna-mala/papper-block/akvarellblock-montval-5580
De har också ett mixed media där man ändå kan arbeta med både färgläggning (färgpennor), annat tecknade samt kol och akvarell. https://www.slojd-detaljer.se/produkter/teckna-mala/papper-block/mixed-media-block-canson-5807
Dock använder jag detta främst fast Lana Dessin 220, vet dock inte vart man får tag på Lana Dessin 220 på andra ställen än Drewex i Malmö. Tror dock 150g/m2 är tillräckligt för din nivå. Älskar själv detta pappret och klipper de till A5 format (hälften A4) för att göra mindre ark också, vilket man kan göra med allt papper så att man använder upp papprets yta. https://konstnarernas.se/product.html/ritblock_lana_dessin
Hoppas att mitt inlägg var till någon hjälp 😄 Om du behöver tips angående skissblock och böcker så är det bara att säga till!
#88: tyckte också pappret såg grovt ut!
- Redigerat 2022-07-19 16:01 av [Tismon]
#86: Hmm… ger gärna tips på billiga färgpennor som jag använder som jag tycker är bättre. Ifall du vill alltså. Barnpennor och pyssel pennor brukar vara i sämre kvalitet, främst för hårda och lite pigmenterade.
Själv har jag Lyras akvarell pennor som jag tycker funkar fint fint så antar att även färgpennorna funkar hyfsat. https://www.slojd-detaljer.se/produkter/teckna-mala/pennor-kritor/fargpennor/lyra-graduate-permanent-8317
Sedan har vi Derwents båda som jag älskar! Dock väldigt dyrt….
Faber Castells Polychromos är något annat jag använder, dock köper jag det i 15-17 kr styck några stycken på Drewex i Malmö så att jag får enbart de färgerna jag vill ha. Annars är deras polychromos fantastiska.
Har helt enkelt sparat väldigt mycket genom åren och sparat och sparat pengar samt önskat mig i julklapp, födelsedag osv.
Nu gav jag tips iallafall 😉 Är lite väl passionerad om material.
På grovt papper fungerar de flesta kritor och kritor är väldigt pigmenterande och kan också köpas jättebilligt
Min favorit är oljepastellkritor!
#91: Förstår det. Själv står jag ibland flera timmar framför hyllorna för att välja pennor och annat. Framförallt när det gäller att testa nya saker. Jag bor utomlands och glömmer alltid hälften av det jag använder när jag åker hem till Sverige så jag brukar få en chans att testa nya saker över sommaren. :')
#93: Jag kan stå i timmar för att jämföra pennor och färger på de 🤣 Är så kul!
Men jag hoppas du drog någon nytta av mina inlägg Nelly!
#94: Skaffade nytt papper igår då jag råkade få med mig fel block. Slutade medäven lite nya färger och en pensel i korgen. Farligt.Kostade mig bara en och en halv timma och fler kronor än planerat. Är säkert inte sista turen jag tar för att skaffa material.
#95 Så blir det alltid för mig även vid andra saker som material till smycken osv 🤪 Måste dock tänka stenhårt på ekonomin.
Hoppas du får ihop något. Du får gärna berätta!
#97: Antar att du menar skrivarpapper? Såg ut som något åt det hållet. Bara inte helt blekt. Men svårt att se.
Tipps om man inte har en konstavdelning på närliggande butiker eller tycker det är för dyrt: Grundläggande tipps är färgpennor med sudd brukar sällan vara allt för pigmenterade och oftast väldigt hårda. Sedan brukar saker i metallask kunna vara av lite högre kvalitet. Tror Castell har någon billigare variant, annars har jag inte så bra koll, men Em skickade ju ett par länkar.
Ja Faber Castell har faktiskt en billigare variant! Eller flera tror jag.
Glömde bort helt! Kolla Penstore förresten, där har de mycket bra av artist kvalitet för hyfsat billigt beroende på vad du vill ha.
Värt att prova dessa kanske? https://penstore.se/faber-castell/f%C3%A4rgpennor-goldfaber-12-set
Tips att kolla på folk som testar pennorna på Youtube tex. Bäst är att söka på engelska då.
#99 ja, de är inte så bra.
Det blir nog något nytt snart 😁
Det blev : https://penstore.se/faber-castell/f%C3%A4rgpennor-goldfaber-12-set
Och ett block 😀
#104 Vad kul! Hoppas att du kommer att gilla det.
#105 ja, jag tror att jag kommer sitta i många timmar när jag fått de 😅
#107: Cool! 😮
Fin😍😍😍😍😍❤❤❤❤!!!!!!
Mvh 🐾
Fina! Du utvecklas verkligen.
Brukar ta några dagar innan man får hem sakerna.
#115 tack! Jag tittar lite på bilder från internet.. Den hoppande hästen blev jag så osäker på vart ögonen satt i ansiktet på en häst 🤣😅
Ja vi får se när de kommer 😉
#115 Referenser är alltid bra! Dock tror jag att benen på den hoppade hästen bör vara lite längre?
#117 ja det tror jag med 😅 jag får försöka mig på det
Ser bra ut! 😁
#123: söt mus!
Ett tipst att teckna mjukt, skissa, först. Så blir det något fel kan du sudda utan att det blir linjer kvar. När du skissat klart kan du sedan göra hårda linjer 🙂
#123: gullig
Mvh 🐾
#124 tack det tipset tar jag med mig 😀
#126: Varsågod, hoppas det hjälper! Jag själv har problem med att teckna för hårt men det har blivit bättre med träning haha 😁
Söt
Mvh 🐾
#128: Vad bra den blev 🥰
Ibland är det roligt att bara kladda lite!
#133: 😍
#133: Fördelen när pennorna inte är för hårda och nog pigmenterade. Gör målandet helt plötsligt mycket roligare.
Söt 🥰
#138 😀
aaah! Jag vet inet ajg jag ska tecka :((
#141 ja! Älskar dessa fiskar 😍
#141 de är ljusare i ljust ljus..så den blir ljusare än vad den är på bilden tror jag..
- Redigerat 2022-07-25 20:44 av [Lilium]
Brukar kolla vad du ritar och måste säga att det är riktigt bra :)
Men kanske dags för en del 2?
Tråden börjar bli svårladdad :/
#145 jag har funderat på det jag med.. Jag vet inte.
Samtidigt tänker jag att det finns längre trådar, så jag väntar ksk ett tag till 😁
- Redigerat 2022-07-25 22:17 av [Lilium]
vid 250 brukar jag göra nya trådar :)
#147 tyckte att det verkade lite lite jämfört med andra trådar 😁
#149: Så gullig 😍
- Redigerat 2022-07-26 19:06 av [Tismon]
Sät 😍
Mvh 🐾
#150– tack!
Fina teckningar
Mvh 🐾
Vad fina, blomman var ju läcker 🙂
#165 tack!
Söt! 🐶
Gillar verkligen den av någon anledning 😮
#171: inte konstigt för den blev ju bra 😊
#172tack, Brukar inte bli nöjd men denna är jag det :)
#169: Vad mjuk den ser ut.
#175 tack!
Det är mycket fluff och lite hund 😉
Målade en katt till brorsan igår, hans reaktion var denna: 😮 wow vilken fin
Och sen sa han : har du målat den?
Jag: ja?
Han:jaha… Då var den inge bra!
Haha 😂
Bild kommer!
😃
Hur nöjd får man bli 😮
Men min bror envisas med att den är dålig av anledningen att jag ritat den 😂😂
Är ju bara på skoj 😂
#183 ja 😂
Fina blå ögon 🙂
#186 😀
Vad fin!!
Du kan ju gå och umgås med djuren lite, ta en paus 😁
- Redigerat 2022-07-30 15:37 av [Tismon]
#189 Mmm
Wow det flyger på med teckningar! Jätte fina och du utvecklas på du!
#192 tack 🥲
👍
Fin den blev!
#197 tack!
Snart dags att göra en ny tråd 😅
Jag brukar göra nya trådar vid 250 🙂
#199 då en det ett tag kvar 😀
🙂
#196: Vad fin den blev. Du har verkligen gjort framsteg. Kul att se.
#202 tack, alltid kul att höra 😀
Söt 🙂
Super fin❤❤❤!!!!
Mvh 🐾
Wow va du är duktig på att teckna och rita alltså😁❤️!! Superbra första försök på mangamänniskan!!❤️❤️❤️
/ en djurälskare 😝
STAY
WEFLIP
Fin
Mvh 🐾
Fina bilder 😍
Tack #216
#218: Vad gulig, ser väldigt fluffig ut!
- Redigerat 2022-08-03 12:09 av [Tismon]
#218: Vad söt. Ser väldigt långhårig ut.
#220: Nästan samma som min kommentar… :')
#220Ý tack!
Tänkte att det var typ en husky eller aussie 😁
#224: Ser dock häftigt ut med det vita strecken igenom det hela.
#225 en ide jag hade 😉
#230: Vad söt nos.
#231 hans är sötare i verkligheten.. Jag kan inte få över den på papper 😉
Jag vet inte vad jag ska teckna…. Hmmmm 💭
Awww så söt
Hmmm… Teckna blommor?
#234 oo
#236: så fina 😍
#239 tack!
Så söta blommor, påminner mig om forgätmigej
Snart ny tråd, min motivation haha
😮
Han är fräck alltså 😓
Jag gillade färgerna i alla fall 🙂
Tack, nu ny trååååd jippo!
Bara att skapa ny tråd så låser jag denna 🙂
Nästa tråd hittar ni här: https://teckning.ifokus.se/discussion/1545744/nelly's-trad-2