Lilium's tråd 2
Andra tråden, här lägger jag upp när jag tecknat något.
Kommer nig mest visas djur 😉
- Redigerat 2022-10-21 21:42 av [Tismon]
Du var snabbare på att fylla din tråd och då har jag ändå haft min i 2 år snart 😂
#1 ojj! Jag tecknar varje dag 😉
#2 Jag med iof men det går långsammare 😜
#3 har man bra tålamod så 😝
Den kommer nog bli riktigt cool 😁
- Redigerat 2022-08-04 20:48 av [Tismon]
#9: oooh det blir kul att se sen!
#11: Fina
Mvh 🐾
"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Fina bilder! #11 var coola skisser 😁
#15 tack! kom in i mitt "flow" och bara kom in i det.. :)
Vad fint 🥰
- Redigerat 2022-08-07 16:02 av [Tismon]
Fina bilder du fått till 😊
#22 tack!
#24: söt
Mvh 🐾
"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
#24: långhårig vovve!
#26 ritar man av en Holger blir det mycket fluff och lite hund 😅
#25 tack!!
Fina teckningar Nelly!
#28 tack!! 😊
#31: Haha så söt men ändå ondskefull 😁
#32 japp 😉
#31: haha, förlåt för den nelly 😂
Fin gren 🙂
#44: fint elnät eller vad det heter! 😍
Vill du att jag döper om din tråd?
#46 ja tack 😀
Har längtat efter att byta till något kortare och nu har jag hittat rätt 😅
#47: så 🙂
Vad fina, jag gillar maneter 😍
#56: båda ser bra ut!
Fimn😁
- Redigerat 2022-08-21 11:40 av [Tismon]
Fina teckningar!!
#60 tack!
Fint!
Mvh 🐾
Mysig atmosfär 😊
Han blev nog glad kan jag tänka mig 😁
#66 japp, dock blev det lite smetigt på ena blomman enligt mig. Men det var inget man tänkte på.
Så söta djur!
#68: Väldigt söt ponny.
#69: Gillar den där det ser ut som om den viftar på svansen.
#71 tack!
#70 tack!
Fint öga
Mvh 🐾
Fint!
Du fyller snabbt på dina trådar minsann :P Det gillas.
#75 😃 ja, jag skissar ju mest..
#78 tack 🖤
Fin!
Wow vad du ritar mycket! Det uppskattas 👍
#84 Det blir mycket skisser, då hinner man göra mycket :)
#85: Inte ens jag hinner göra hälften av dina skisser 😉
#86 😉
Kaninen!

Huvudets början

Kroppen börjar få lite form

Nu kommer öron, kroppen förbättras

Här kommer ögonen in

Päls+bakgrunden

Färdiga resultatet 😍
Åh Nelly, så söt. Du gjorde min dag lite bättre 🌸
#89 🖤 Tack(!)
Fint! Stämmer rätt att det är akrylfärg :)
#92 :) tack! ja.. tycker det är krångligt med färg :/ men man lär sig
#93 Tycker själv det är krångligt med färg men som du säger lär man sig! Även där är det värt att kolla upp på Youtube olika tekniker man kan använda sig när man målar osv.
#93: Är en liten övningsfråga och bygger även på egna preferenser gällande övergångar och annat. Men det är ett komplext ämne.
Något som kan hjälpa är tjockare papper då ditt papper ser ut att bilda vågor där färgen är vilket tyder på att färgen är ”för blöt” för pappret.
Personligen gillar jag även att ha lite vatten på penseln när jag målar med akryl då jag tycker att det blir behagligare så. Finns även medel man kan tunna ut färgen med men om det inte är mycket funkar vatten bra.
#95 jo, papperet är vanligt skrivarpapper då jag glömde mitt vanliga.
Aha. Det ska jag testa!
Vad det gäller akrylfärg så kan du faktiskt testa att måla på kartong eller en trä skiva!
#97 det visste jag inte, man lär sig mycket här, varje dag!
jag får leta reda på det!
#91: Jag skulle inte kalla färgen för ”Emerald Green” men du kanske blandade den med vitt? Gillar i alla fall nyansen du fått till och även fjärilen är fin.
Kollade upp märket och det verkar vara ett bra billigare alternativ. Som med all ”billig” (eller bara inte svindyr…) färg så är pigmenteringen inte den bästa men vad jag kan döma på recensionerna verkar färgen vara bra. Själv har jag aldrig sett eller testat märket.
https://www.clasohlson.com/se/Akrylfärgssats-Sang/p/Pr341799000
#97: På trä kan man verkligen skapa väldigt häftiga effekter även med träets naturliga mönstring.
#96: Då tålde pappret färgen ändå väldigt bra. Hade gissat på skisspapper. :’)
#99 japp jag blandade lite olika. Får ta en kik :)
#97 kan tänka mig det
#101 japp
#100 Eller hur!
#99 Av någon anledning tänker jag bara på Tismon och dollar store akrylfärgen när jag tänker på billiga mindre pigmenterade akrylfärger 😂
#103: Finns även ”bättre” dåliga färger. Själv har jag funnit hyfsat billiga som funkar. Fast man kan nog inte kalla dem billiga… Ska se om jag orkar plocka fram dem sedan.
Fåglarna blev väldigt söta 🥰 kärleksduvor?
#108 japp
Jätte fina teckningar 🤩 jag älskar den på hamstern
Mvh 🐾
#114 tack!!
Hamstern blev verkligen superbra!
#110: unixxx
Super fint!
Tack!
Den är jätte fin
Mvh 🐾
Oj oj oj säger jag bara hur har du lärt dig detta?!
#112 jag har tittat på bilder på vovvar och skissat i 2veckor varje dag. Jag övar ofta och skissar varje dag. Samt att jag kollar på guiden för hur man ritar djur 😃
#120: Golden?
#124 japp
#125: Det syns, jättefint ju!
#126 blir så glad när folk säger det, Tack!
#127: Så lite så!
Super bra Nelly!
Så fina teckningar du fortsätter att göra Nelly! Du utvecklas bra på du :)
131# 🥰
- Redigerat 2022-09-15 17:07 av [I_love_iller1]
#131: Awww liknar ju nästan de jag ska hämta hem på söndag! 🥰
#133: Den blev inte dålig jag tyckte om den!
Super snygg
#134 jag såg de i en tråd och hadde de på minnet gissar jag 🙃 tack!
#135 🌸 tack!
#136 tack! 😊
#138: Jag älskar hajar 😍
#139 :) Så svårt att göra en hel bara.. Lättare med en fena bara :)
#140: Det förstår jag, inte lätt att teckna något man aldrig gjort innan. Den blev ändå bra ju :D
#139: min kompis med
#141 :) Tack!
🥰
#144: sötnos 🥰
Mvh 🐾
#147: Bra början, men du måste inte rita varje dag om du inte hinner 🙂
#148 jag vill ju hålla igång det lite, nu har jag inte tecknat på en vecka typ 😬. Jag vill ju utvecklas.
Ibland utvecklas man också utav att man inte tecknar något på ett tag och bara studerar bilder eller teckningar/målningar av andra.
Även om jag inte tecknar eller något på några dagar eller få veckor så brukar jag ändå kunna se en liten utveckling då det kan vara bra med en paus.
#149: Det kan gå ett halvår utan att jag rör en penna men jag utvecklas ändå, kanske inte lika snabbt men 🙂
Även när du inte tecknar så "tränar" du alltid dina ögon.
Kul att veta! Tack 🙃
#153: Oj vad detaljerat!
En pojke?
Skojiga karaktärer! 😁👍
Var ifrån fick du inspiration eller bara körde du?
#161 tittade på gamla artiklar bla. Osv. Men lite insperation från mig själv.
#162: söt ju!
#166: Häftig!
#167 tack! 😁
Ganska läskigt men cool 😎
#169 tack!
#171: Wow jag älskar den 😍😍😍 påminner mig om en maskros som puffat upp sig till flygande frön
#172 kul att höra, Tack!
Jag håller med! Den har nån känsla i sig 😁
Roligt att se din utveckling, det går verkligen framåt :)
#176 tack!
Snyggt! Det går framåt 🙂
#181 tack! :)
Fin
Mvh 🐾
#188: gör ögonbryn kanske så blir det tydligare 🙂
#189: tack! Ska försöka :)
#191: Vad bra det blev! 🥰
#192: Tack :)
#191: Fint! Testa att lägga till lite spegling (ljusare parti borde räcka) i tåren så blir det nog ännu mer levande.
#194: ska testa 😁
#196: Vackert.
#197: tack 😁, det gör mig glad att höra
#199: vad fint!
#200: tack!
#202: Unix blir säkert glad 🥰
#203: vi får se 😉
#204: Det tror jag!
#206: Bra träning :)
Titta på referensbilder. Vinkeln stämmer inte med ögats placering, det är nog det du tycker är fel. :)
#206: Om du säger vad du inte är nöjd med hjälper jag dig gärna 😊
#207: Det kanske är det :)
#208 tror det är placering på öga, :P
#209: Tänk på att huvudet går innåt där ögat sitter och sedan utåt igen. Om du förstår vad jag menar. Annars kanske jag kan försöka visa det. Placeringen av ögat gör stor skillnad.
#210: okej jo jag förstår, ska bara försöka få det på papper
#211: Referrnsbild från Unsplash.
Titta på avståndet mellan ögat och näsryggen. Och att näsryggen vinklar sig utåt ungefär mitt i ögonhöjd.
Ögonvrån och näsvingen är i ungefär jämnhöjd/lika långt in i ansiktet från ytter-konturen.
Det är jättenyttigt att rita av foton och jämföra mått och avstånd sådär :)
Bra med hur du ritade ögat, förresten. Du ritade det från sidan, många ritar det likadant som om man ser det framifrån. Men du fick rätt på det och ritade rätt vinkel 👍🏻
#214: vad föreställer det?
Fin iaf
Tjena^^
#215: vet inte, vi kallar den en hybrid mellan en känguru, groda, kyckling och drake? 😂😅
Tänkte på groda 🐸
Tjena^^
#218: Häftig.
#219: tack 😁
#218: snyggt!😻
Tjena^^
#31: super fin
#223: den blev ju skitbra 😮😮😮
#225: Nepp, sudda ut den sen : , ) Ska göra om den på papper, svårt med små detaljer på canvas :)
- Redigerat 2022-10-19 20:14 av [Lilium]
Jättefina!!
Tjena^^
#226: DEN BLEV SKITBRA!!!! 😭
Visar ju att du börjat förstå formerna osv
#228: Men tismon :) Nu får jag ju dåligt samvete…
#229: få inte dåligt samvete! Känn dig stolt att du fått former rätt!! 😁
- Redigerat 2022-10-19 20:19 av [Tismon]
#230: Åh tack <3
Jag borde inte suddat ut den.. Jag fixar på papper sen..
#231: Ingen fara, är ju jättebra man lär sig hur former osv fungerar, du använder hjälplinjer för att få bra perspektiv. Utveckling! 😮😁
#232: Jag blir så glad att höra det :) Frågan är om jag fortsätter framåt med den tekniken på annat eller ej :)
#233: jag skulle säga att testa! Blev faktiskt genuint imponerad, jag överdriver inte 🥰
#234: Tack så mycket <3 kämpar framåt, en dag kanske jag blir i närheten så duktig som dig.. Fast jag kan nog aldrig bli lika bra :)
#235: Säg inte det, du är långt bättre än vad jag var i din ålder (om jag minns rätt) 😉
#238: cool
Tjena^^
#239: tack! Tiden får fort! Nu har det blivit en lång tråd.. Vi väntar till 350 tycker jag 😁
#240: Du får göra den precis så lång som du vill 😉
Jag kör 250 för att det kan bli segt för vissa att ladda tråden. Men du bestämmer själv 👍
#241: skrev fel, 250 kör vi 🙃
#242: Som sagt så är det helt fine om du vill göra 350 inlägg. Skapa bara en ny tråd när du tycker den är lång nog så låser jag den förra om du säger åt mig 👍
#243: 👍
du tecknar ju superfint
- Redigerat 2022-10-20 17:37 av [I_love_iller1]
#236: vad snygg havsmonster?
#245: tack,
#256: ja, något slags.
Med dessa underliga saker avslutar vi tråden, ses i tråd nr 3! här-tryck!
- Redigerat 2022-10-21 20:45 av [Lilium]