thistletoes tråd
Hej allihopa!
Jag har hittills varit en tyst medlem på sidan som beundrat era alster på håll, men jag tänkte ändra på det, och dessutom skapa min egen tråd.
Jag har knappt tecknat sen högstadiet för nästan 10 år sen, tappade lite gnistan och har haft svårt att hitta tillbaka, mest för mina höga krav på mig själv (och förmodade adhd), därför har jag tänkt att det är hög tid för mig att kravlöst få göra det jag tycker är kul; att kladda runt med min älskade bläckpenna!
Här allra först lägger jag in en kladd jag gjorde 2019, som med små finjusteringar så småningom kommer bli en tatuering.
Wow jag älskar dina bilder!! 😍 Vargarna är coola men skelettet i bläck var ju döläcker!
Blir alltid så glad när medlemmar vill visa sina verk, tack för att du ville dela med dig!
- Redigerat 2022-08-04 20:53 av [Tismon]
#3: Gillar stilen på katten, ger mig en viss känsla. Hade varit coolt med en animering där linjerna till ögonen typ rör på sig 😁
Vad kul att du också har hängt på med oss!
Älskar alla dina teckningar.
#0: Kul att du vill dela med dig av din konst!
Själv är jag något av en perfektionist men sedan jag startade min tråd delar jag lite allt möjligt, både mer eller mindre lyckade saker. Förstår alltså ditt problem.
Vackert skelett. Älskar manen och hatten samt stilen den är tecknad i.
#4 verkligen!
#5, #6 tack så mycket!
#7: Vad roliga väsen vissa av dem är.
Den första ser härligt brydd ut. :’)
#7 Älskar grod kungen, ser så cool ut!
#11: gillar verkligen skimmeln (andra bilden till vänster). 😁
#11: Enhörningen har vackra färger.
Den sista hästen är riktigt snygg. Simpel men stilig.
Kul att se vad du allt har ritat.
#9 håller helt med😂 den rödögda saken ser ganska lagomt busig ut…
#10 en kul grej mellan mig och syrran som faktiskt blev ritad, för en gångs skull. Den skulle prompt ha både get- och fårhorn och en mantel hade vi sagt från början. Hade tänkt måla den på canvas minns jag, men det blev aldrig. Tror jag började skissa den, får se om jag gör klart tavlan nån gång.
#12 tack! Det är ett porträtt av min gamla ponny. Mycket vacker och älskade att vara på bild!😁
#13 tack så mycket!
#11: Jag älskar hästen på bild nr 2 😍
Mvh 🐾
"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Nu kommer vi in på helt nya grejer, helt och hållet grejer som jag vet att jag inte känt nån stress över att göra (bara det att acceptera att inget går att sudda och att lagt kort därmed ligger var en lättnad!)
Hästen är inspirerad av en teknik jag såg en bekant använda för att bygga djup och göra sina modeller med 3d. Skillnaden är att det var ett lager i ett Ritprogram som senare doldes, och min är en permanent grej, men kul att kladda på.
Handen är en del i ett större delprojekt, började en sån där prompt challenge, som jag bara kladdar på när andan faller på. Promptet var "fine fabrik" (fint tyg).
Vargen är en karaktär från en bok, kunde inte släppa bilden av en varg med en topphatt på huvudet så jag fick rita honom.
#14: Wow… Jag älskar drakar… 😍
#16: Bläck kan göra bilder så häftiga
#16 tack!
#18 drakar var en sån där "fas" som jag aldrig växte ifrån, såna där djur som är helt underbara, fast de inte finns😍
Woow…. Längtar efter att se av dig… 😍
#15: det märks att han var det. 🙂
Fin
Mvh 🐾
"Precis som alla bra, glada, roliga saker måste få ett slut, så kommer läskiga och sorgliga saker också att ta slut. Alltid." - Tohru Honda
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
Du lyckats fånga rörelsen med hästen 😁 snyggt!
Radioskugga här ett tag, min karpraltunnel har börjat krångla igen (händer varje höst), så jag ligger lite lågt. Jag har börjat med detta projekt, som kommer ta tid, om jag någonsin blir klar (oberoende av min karpraltunnel). Jag såg "la Belle dame sans merci" av Frank Bernard Dicksee och blev tvungen börja rita en tolkning av den med två karaktärer från en serie. Vi får se hur långt jag tar mig!
#25: En bra början!
Usch vad jobbigt med kapraltunnel. Du får vila handen lite och ta det lugnt.
#27: Det ser bra ut för en början, ska bli spännande att följa utvecklingen av målningen 🥰
Vad gullig bild, har däremot inte följt serien eller känner till nägot om den 🙂
#30 Tack! Jag kan varmt rekommendera den. Det är en romcom om pirater.
#32: Simpla men väldigt vackra. Framförallt på den första har du fått till ett behagligt djup.
Det där med penslarna fick jag med lära mig efter att ha velat måla något och inte haft rätt pensel. Sedan växte samlingen… :’)
#33 Tack!
Jo, det känns som om det kommer bli så för mig med. Insåg också att jag måste införskaffa svart, den saknades visst i färgasken😅
#32: kolla på haku pensel eller gethår spensel. De kan vara billiga (30-40kr) och bra för himmel mm :)
Svart blandas snyggt med mörkbrun och mörkblå ;)
Snyggt jobbat. Var kursen bra?
#35 tack för tipset! Hann köpa mig en syntetpensel, men jag ska hålla dem i minnet om jag behöver fler.
Jo, behovet av svart kom sig mer av att det blir ett steg extra att blanda, och jag känner mig själv så pass att jag vet att alla genvägar är nödvändiga för att hålla motivationen😅
Jag är jättenöjd med kursen hittills. Vi fick en hel del bra övningar att göra och hon var väldigt kunnig kursledaren med mycket matnyttigt att ge oss.
#36: Jag använder också svart när jag vill ha det 😂 mixen brun och blå brukar bli snygga skuggor som grått dock.
Så bra! Så det är en pågående kurs?
#37 ja, men man anmäler och betalar per del. Hoppas på att bi blir nog många nu så att del 2 blir av om två veckor. Del 3 skulle bli efter årsskiftet.
Det kan jag tänka mig!
Fina bilder. Särskilt dem på hästarna.
Tjena^^
#39 tack!
#32: ja, men fina är de iallafall. 😁
Vilken skillnad det blev med nya penseln, samma övning men med en mycket bredare platt akvarellpensel på vänster målning till himlen och en mycket bredare rund till trädstammarna.
Orkade heller inte blanda svart på högra bilden då det var i slutet på dagen på kursen och hjärnan var som gröt, så därför vänstra bilden har björkar i "rätt" färg och vänstra inte.
#42: tjusigt! 😀
#42: björkarna ser ut som riktiga 😍😻
Tjena^^
#42: Visst gör det dkillnad? :) roligt att se.
#43 Tack!
#44 Så länge man inte tittar på för nära håll bara😁
#45 Tack!
#42: Tjusigt!
#47 tackar!
Hittade ett avbrutet stift från en 8B penna som jag lekte runt med tills min karpraltunnel sa ifrån. Blev en korsning chinchilla/katt och en cowboy. Troligen inspirerad av att syrran ofta pratar om red dead redemption…
Stiftspetsen i fråga står i bild med cowboyen. Är en bruynzeel penna som jag absolut hatar, de "fransar" bara isär när man vässar dem, så att stiften bryts av🙈
- Redigerat 2022-10-22 19:29 av thistletoe
#49: chinkatt, det låter som ett djur jag hade haft! 🥰
Eller kanske kattilla?
#50 eller kattchilla, då låter den riktigt stor och farlig😁
#51: Låter som en katt som chillar 😁
Känns som att det börjar vara dags gör min semiårliga titt på silver fang, när jag börjar måla en karaktär från den animen🤔 Hade väl mycket vatten i penseln periodvis, blev inte nöjd med färgen på benen och glömde detaljer på huvudet, men övning ger färdighet.
Har för mig att jag gjorde typ exakt den här bilden i paint också för en massa år sen. Finns troligen på en hårddisk nånstans, får se om jag orkar leta nån gång så kan jag ställa dem bredvid varandra.
GINGA DENETSU GIN?!?
#54 JA!!! barndomen ju, vi brukade smygse brorsans vhser av serien fast vi inte fick jag och syrran😅
#56: VAD ROLIGT!! Jag brukade också se den, känns ibland som att jag var den enda, har aldrig stött på någon annan som också sett den animen hahaha
#55: tigern blev ju väldigt braaa
#57 samma här! Var typ bara jag och mina syskon när jag växte upp, träffade några fler när jag började använda Internet. Var nog enbart tack vare brorsan jag såg den, den verkar ha varit mer populär i hans åldersgrupp (han närmar sig 35).
#58 tack! Är som att allt blir som bäst när man bara leker runt😆
#59: Jaha oj. Hur gammal är du då? Jag är 26 och såg den tidigt 2000-tal, på någon sida, minns inte vilken.
Lite avis, önskar jag kunde släppa mer när jag gör min egna konst och leka runt. Måste vara skitkul! Har bara för höga förväntningar på mig själv 🥴
#60 allt som blir bra är gjort med första bästa penna, utan mening eller mål på ett hörn av en faktura när jag har tråkigt, typ, haha! Sätter jag mig och ska göra nåt " på riktigt" brukar det inte bli lika bra…
Jag är 25, så i samma ålder.
#61: Jag är tvärtom, ska jag göra saker på skoj utan Referenser och en tydlig grund blir saker bara jättedåliga känns det som. Så olika man kan vara!
Aha vad roligt! Då var den väl inte så populär hos vår generation 😮
#53: Tog mig ett tag innan jag förstod varför jag kände igen den.
#55: Tigern är fin.
#63 tack!
#54: Tismon vad händer😂
Tjena^^
#65: Ginga denetsu gin är det japanska namnet på en tecknad serie (anime) som tydligen annars heter Silver Fang. (Jag kände bara till det japanska namnet) 😉
#66: Jag är väldigt sugen på att se om jag kan hitta den någon stans och kolla på något avsnitt igen. Minns inte ens vilket språk jag såg den på…
#67: Tror jag såg engelska dub förr men den borde vara intressant att se på originalspråket 😁
#68: Jag måste ha sett dub eller inte förstått vad de säger. Såg det innan jag kunde läsa i vettig hastighet.
#66 ska vi vara skitpetiga (tänker det blir lättare att hitta serien för de som letar) så heter den ginga nagareboshi gin, uppföljaren däremot heter ginga densetsu weed😊
Jag kollar på dvd så jag är tyvärr inte till nån hjälp i sökandet, har för mig den kan vara lite svår att få tag på.
#70: Det är jag som behandlar ihop!! Ahhh! Förlåt 😱🤣
- Redigerat 2022-11-06 19:39 av [Tismon]
#66: jaha… 😂
Tjena^^
#71 fort gjort, har också gjort det några gånger😂
#71: Jag kände bara att det innehöll rätt ord. :’)
Men jag blandar alltid ihop namn.
Har man tråkigt är den svenska dubben klockren att se på, de hade kanske 10 dedikerade fans som dubbade alla karaktärer, och resultatet är bland det roligaste som finns. Hur jag såg den här och tyckte den var bra under min barndom är en gåta
Vad fina 😁 Jaså, har de ens träffat varandra eller misstänker du bara att de skulle hata varandra?
#80 ponnyn skulle nog äta upp kaninen om jag lät dem träffas. Han gillar verkligen inte smådjur och hon är förbannad på andra djur i största allmänhet😂