Teckning iFokus

Teckning

Läst 63 ggr
Sindri
0

Tips på kurs i teckning

Jag vill ha tips på kurs i teckning på distans. Ingen nybörjarkurs utan till en som är bra på att rita landskap och djur, både verkliga och mer fantasybetonade.
Det måste dock vara en kurs där man har personlig kontakt med sin lärare och får sina alster bedömda.

[Tismon]
0

Tyvärr känner jag inte till online kurser men det kanske någon av våra medlemmar här inne gör?

Kommer ingen med svar och du vill ha mer än bara video tutorials från youtube rekommenderar jag dig att googla och leta efter kurser med recensioner så att du kan få en uppfattning om hur bra kursen är 🙂 Det kan vara värt att fundera på vad du vill använda dig utav eftersom tekniker skiljer sig så mycket mellan… Exempelvis … Säg… Vattenfärg och akrylfärg

Vet heller inte om det finns kurser som både lär ut landskapsmålningar och hur man gör djur eftersom det är två helt olika områden som nog är lättare att läras var för sig. Landskap handlar mer om komposition och djur handlar mer om Anatomi.

Att designa egna fantasy koncept, varelser som landskap, är egna områden i sig och där skulle jag kika på concept art 😁

• Redigerat 2022-09-14 04:31 av [Tismon]
[I_love_iller1]
0

Tyvärr inte jag

[I_love_iller1]
0

Skulle själv behöva en sådan

Sindri
1

Det handlar bara om teckning än så länge och gäller inte mig själv utan en ung, begåvad person som behöver lite vägledning och feedback.

[Tismon]
0

#4: Nähä okej, jag har sett kurser för Digital konst specifikt men kan hålla ögonen öppna om jag hittar något för traditionell teckning.

Skillshare har en stor samling av kurser i alla möjliga ämnen och lär ha en del i teckning. Man kan nog kolla där också 🙂 (men det kostar att bli medlem tror jag)