Lampknapps utmaning: rita en låt
Utmaningen går alltså ut på att rita av en låt. Välj en låt och lyssna på texten, stämningen. Sedan ska du rita av texten och stämningen på ett papper. Kanske svårt att fatta men ni ska alltså få ner låten på ett papper😊
Dela gärna med er av era bilder/skisser och vilken låt ni valde🌺
Kul utmaning, det ska jag testa nån dag! Gick en illustrationskurs för nåt år sen och då hade vi en liknande uppgift, vi fick poesitexter och skulle ta ut en eller några meningar ur poesin och bli inspirerade av det! Det var faktiskt väldigt kul! :)
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
kul utmaning! är inte alls duktig men ska försöka
#2: Den vart ju super!
Hur du fått med himmeln är fantastisk.
Jag ska nog börja idag.😊
#5 Vad fin🤍
#6: tack! ❤️ Jag är inte så bra på att rita personer, men denna blev jag hyfsat nöjd med. 😊
Kom på att jag faktiskt ritat en bild utifrån en låt, eller mer specifikt en rad från en låt. Låten är Wooden Heart av Listener och raden är "I've been haunted by standard red Devils and white ghosts, its not only when these eyes are closed"
jag ska försöka göra till playing whith fire sen.
#9: 🤩🤩🤩
får bli idag!
Hur gick det med bilden?
Har tappat ritlusten lite. Kanske ritar bilden nu
#14: love it!!
Helt glömt den här tråden, får kanske bli helgens utmaning!
Puttar upp denna lite :)
- Redigerat 2023-08-02 09:56 av [Lilium]
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kul att se era bilder!
Har använt den övningen i klassrummet, och nu har jag gjort en liten instruktions-video/exempelvideo på hur jag illustrerar en låt. Tänkte använda den på mina lektioner, men den kan ju passa att visa här också :) Hoppas det är ok.
Illustrerade The Willow Maid av Erutan
#17: snyggt!
#18: Tack :)
Skulle vara kul. Det finns ingen låt jag är så sugen på att rita, men i Sagan om Ringen böckerna finns det en del verser… Skulle det räknas…?
#20:ja, Varför inte? 😊
Nu tror jag jag har valt.. efter ett väldans velande.
Ritade till en låt nu inatt, Into the unknown från serien Over the Garden Wall (som jag måste se varje höst haha).
Ritade mer efter stämning än text men tröttnade efter att jag började göra linearten så slarvade mest ihop resten bara för att få den mer än bara ful lineart (syns ju inte lika mycket hur dålig linearten är när man har färg höhö) :P
Hade velat börja om med nåt annat men nu är klockan så mycket så nu måste jag gå och lägga mig haha x)