Lampknapps tråd💜🔥😎
Jaha. Det här ska väl bli min tråd då. Uppdaterar när jag orkar rita. Ritar blandade stilar, typ nybörjare. Använder målarböcker. Är inne i en fantasy period. Ha så kul när ni läser!
Tål konstruktiv kritik.
#0: kul! Ser fram emot att se vad du ritar! ✍️🙂
Hörni! Jag behöver hjälp. Ska jag göra alven i typ svartvitt eller i färg? Det är ok att skriva typ svartvita ögon men brunt hår till exempel. Först att svara bestämmer!
Svartvitt tycker jag! 🖤🤍
Tack mulka för hjälpen
Ingen orsak! 😊
#7: snygg, men lite böjd och krokig. Testa att utgå från lite rakare linjer nästa gång, och rita sedan till böjda detaljer om det behövs. 🙂
#7: Vilken ”stil” är du ute efter? Testa att inte ha fullt så markerade kanter om du skuggar den med så mjuk övergång kan det vara mer passande. Är du ute efter mer comic stil så kan du överdriva. För manga brukar man ”förenkla” det hela. Det är bara att leka runt lite med olika näsor och former så lär du nog känna dig trygg snart!
#9 jag vet inte riktigt vad det är för stil jag ritar i. Utforskar lite🤪
Som ni kanske har märkt så är jag inte jätteaktiv. Just nu håller jag på att göra om och har inte jättemycket tid. Ibland har jag lite dippar och ritar inte alls hemma på typ en månad, medans jag ibland är superpepp och bara typ spottar ut teckningar. Jag hoppas ni har förståelse🙂.
Jag fattar, jag är också sådan. Ibland kommer teckning efter teckning, men ibland blir det inget målande på flera dagar!

Ny teckning på gång
#16: fin! Snygga ögon du fick till!
#17 tack
#19: Försök få in lite fler Kontraster (i detta fall då mörkare partier) för att skapa mer djup och liv i det hela. Kontraster kan snabbt göra en stor skillnad. Tänk även på vart ljuset faller in och vart skuggor då hamnar.
#21: Det beror på vart ljuset faller. Vet tyvärr inte vart du vill ha din ljuskälla och inte heller vart den är på bilden.
#23: Gud så fin!
#23: vad fin!
#23: jättefin!
// Wilhelmina <3
#27: aha! Fint 🙂
#29: näää, snyggt ju!
#31: snyggt!
Nu blev jag sugen på att måla 😅
- Redigerat 2023-06-28 12:40 av [Zefirka]
#31: Vad lustigt hus.
#34: fint ju!

Gjorde då en utmaning när ena sidan görs med höger hand och andra med vänster hand.
Tyckte själv det blev ganska tydligt om jag är höger eller vänster hänt, men ni får gissa om ni vill :).
I övrigt brydde jag mig inte om skuggor eller Kontraster, så ingen kritik på det
#36: högerhänt?
#37 japp👏
Har planer på att börja med något slags projekt snart, skriver längre inlägg om det alldeles strax:)
Så projektet jag tänker börja med är att försöka hitta en stil jag faktiskt gillar och rita i och blir nöjd med, dock bara med ansikten.
Stilar jag vill testa:
Manga
Comic
Karikatyr
Disney
Realistisk
Kubistisk
Ansikten med en mörkare mening (vet inte namnet)
Några mer jag borde testa?
- Redigerat 2023-08-26 17:52 av LampKnapp1
#41: Har du provat Loomis metod?😊
https://teckning.ifokus.se/discussion/1561357/loomis-method
Lägger till en länk 😃
#42 nopp, fattar den inte
#44: Loomis Method är ett sätt att rita huvuden, se länk
#45 jojo, det fattar jag men inte hur jag ska teckna för att få det som bilderna
#46: Det finns tutorials på YouTube.
#48: snyggt!
#50: näsan ser lite skum ut men det blir nog bättre när den är färdig, annars jättefin!
#50: en aning brett mellan ögonen/breda ögon, och bredden på näsan är lika bred som mellanrummet mellan ögonen :)
Ser bra ut ändå.
#53: men fin ändå!
#55: vad fin! Du är ju jätteduktig!
#56 tack så jättemycket!
Oj, det var inte meningen att det skriva anonymt
Råkade igen
#59: nej vad söt! 🥰
#62: tackar!💕
Håller på med en ny nu
- Redigerat 2024-04-30 15:09 av LampKnapp1
#65: oj, den blev jättefin!
#67: Bara att testa på, så lär du dig hur den funkar bäst för dig! :)
Snyggt!
#69: Snyggt! Och bra noterat att ögonvitan inte är vit. :)
#69: båda blev jättefina!
#70 #71 Tack så mycket!!
#73: Åh, vad fint!
#76: Oj… hmm… Tror det som utmärker stilen är främst stora, runda eller nästan platta huvuden med gigantiska ögon. En liten, kort kropp. Tror du kan korta kroppen lite kanske?