Lilsan’s tråd #2
Hej!
Nu var det ett tag sen jag gjorde en tråd här!
Men nu har jag nya idéer jag tänkte dela med mig av!!
Jag tar jätte gärna emot tips och lätt kritik! :)
Ps. Denna gången lovar jag att jag är mer aktiv på tråden! :P
Ovan ser ni en slarvig bild jag ritat digitalt. Nästan hela processen, hade inte tid att göra klart allt tyvärr :<
Hämtade en bild från Pinterest som en mall.
Redigerat: Nu ser jag tyvärr att bilderna hamnade i fel ordning men aja får lösa det till nästa gång <3
/ Lilsan :>
- Redigerat 2023-04-08 20:03 av lilsan
Fint! Och väldigt kul att få se mer av dig.
Testa att använda mallen som referens. Vad jag kan se bygger den på simpla former så det är en väldigt nyttig övning att lära sig rita det man ser.
Något som du kan öva på som kort uppvärmning varje dag är att rita cirklar, kuber och raka linjer. Hjälper en att komma igång och då allt i grunden består av enkla former underlättar det. Man kan även, framförallt om man vill testa möjligheterna som finns, leka runt lite med formerna genom att skugga, variera tjockleken på linjerna och mycket mer.
#0: Snyggt!
Man behöver inte uppdatera tråden så ofta,det ska vara kul att rita..😊
#1: yes! Tack för tipsen! :>
För någon timme sedan så ritade jag denna på papper.
Jag ritade av en bild som jag hade hittat på Pinterest. (Första bilden är den jag har ritat och den andra bilden är från pinterest)
Är ganska nöjd förutom näsan som jag tyckte var väldigt svår att rita.
Brokar normalt sätt ta hjälp av cirklar när jag ritar näsor men denna gång gjorde jag inte det för att se hur det skulle bli.
Men övning ger färdighet! :>
- Redigerat 2023-04-08 21:02 av lilsan
Jag gillade verkligen näsan, om jag får erkänna 😉
Dags att uppdatera igen!?
Denna gjorde jag för snart en månad sen. Är väldigt nöjd, har INTE Kalkerat. (Jag har sträckor över mitt namn)
Det ända jag är missnöjd är, är ögonfärgen som jag inte riktigt fick till men det är något man lär sig!
Om ni sett AoT (Attack on Titan) så kanske ni ser att det är Eren Yeager. Om ni inte har sett AoT så rekommenderar jag det, super bra anime serie!
Lätt kritik tas emot! :>
- Redigerat 2023-04-16 20:12 av lilsan
#7: Skärmdump borttagen pga upphovsrätten.
#8: oj okej!
#9: Det är lugnt.
#10: Gonatt (:
Hej! Jag har haft ganska mycket i skolan så har inte haft tid att uppdatera något. Men bara för någon timme sedan så hittade jag min gamla iPad.
I flera veckor har jag gått runt och tänkt "jag önskar jag hade en iPad så jag kunde göra digitala teckningar" och nu hittade jag min gamla iPad!
Så de kommande dagarna ska jag testa på att rita digitalt! Kommer lägga ut massor!!
#12: låter kul!
#14: men ändå fin! Vill du inte testa att göra andra sidan ändå? 😊