Draw it in your own style #1 - Undertaker

Undertakers OC (original character) River. Till hälften demon, till hälften människa.
(Obs! Bilden får enbart delas här om inte karaktärens skapare ger er tillåtelse att dela den någon annanstans.)
“Draw it in your own style” är en utmaning där man ritar andras karaktärer i sin egna stil.
Man får:
- Ändra posen
- Lägga till eller ta bort objekt
- Rita svart vitt/i färg
- Använda valfritt medium
Så länge karaktären fortfarande går att känna igen!
Man får inte:
- Används AI
- Editera bilden
- Kalkera
- Redigerat 2024-05-27 13:26 av [Undertaker]
#0: ska vi andvända just din bild eller göra egna
Mvh trött
#1: Man ska rita min karaktär men i sin stil. Så på ett helt nytt papper. ;)
Du hittar ett exempel i tråden jag länkat. (Ena kommentaren har jag ett exempel.)
#2: tack ska kika!
Tror det kan bli lättare om det följer med en beskrivning som pekar på de viktigaste kännetecken :)
Tex den svarta handen, har den någon historia? Klor och demon-drag som syns igenom? Skada från magi? (jag hade ritat de sakerna på olika sätt)
Vilka färger har karaktären om man ritar i färg? På vilket sätt syns demon-halvan? Ser inte öronen; runda eller spetsiga?
Den krabbliknande saken bakom - är det en krage eller en del av karaktären? Tolkar det som en klädesdetalj, men man vet ju aldrig med demoner :)
Personlighet eller intressen som kan påverka pose eller ansiktsuttryck?
Verkar vara en kul utmaning, känner bara inte att bilden ger mig jättemycket att utgå ifrån. Men jag testar gärna att rita River om jag vet mer om honom :)
#4: Avstod lite avsiktligen från beskrivningen då jag inte ville att folk skulle få en för ”fast” bild. Men ska se om nästa bidrag kan bli en kompromiss!
#5: Attityden är i alla fall spot on.
#7: Alltid något 😂