Prat sommarutmaning 2024
I denna tråd kan ni prata om sommarutmaningen här på teckning iFokus. Ni kan även komma med förslag.
Nu innan själva utmaningen delats kommer jag även komma med lite spoilers här.
Utmaningen börjar den 10. juni och slutar den 1. augusti. Detaljer kommer vid tävlingsstart.
Ett tag till verkar det som, men jag tror detta kommer bli väldigt kul. Sånna här tävlingar motiverar verkligen med ritandet 🙂
#1: Jag behöver tiden att förbereda. ;)
Men jag hoppas den ska vara något för alla. :)
#2: förståeligt 😊
Dags för första ledtråden: Utmaningen kanske bör kallas för utmaningarna. ;)
#4: när du ger ledtrådar bli man bara mer nyfiken, om inte det var tanken 😉
Dags att plocka fram en kamera. ;)
#6: det är ännu en ledtråd, eller hur? 🙈
#7: Yup. :)
#8: tur att utmaningen börjar snart, jag blir bara jättenyfiken av alla ledtrådar 😅
#9: Jag måste skynda mig med att fixa det sista. Oops.
#10: börjar bli ont om tid kan jag tänka mig 😊
3 dagar kvar nu!
#12: Jo tack. 😅
Lite stress här.
#13: ah, är det mycket som ska förberedas?
#13: se bara till att det inte blir för mycket. Glöm inte ta hand om dig själv
#15: Det är lugnt! Har en lösning som är enkel. ^^
Imorgon är det dags!
#17: Längtar!!
Måste man vara med varje dag?
#18: https://teckning.ifokus.se/discussion/1588689/sommarutmaning-2024
Nope! Sommarutmaningen består utav 4 delar och man själv väljer hur mycket tid man vill investera.
Ska det vara 3 eller 4 bilder?
#20: Fyra bilder, står som första punkt med stjärna. :)
#21: 
Stog först 3 bilder och sen 4, därför jag undrade 🙃
Angående exempeln på skissen, ska man göra på liknande sätt? Alltså visa färgerna man använt och så
#22: Serien består av tre, men det tillkommer en skiss. Kan förtydliga det.
#22: Alltid mycket klarare för en själv vad som menas än någon som inte har med tävlingen att göra, men nu har jag försökt förtydliga.
Ska även tilllägga att jag kommer rita ihop något som dock inte är med i tävlingen. :)
#23: ah, då fattar jag.
Vad menas med en karaktär egentligen?
Är det bara människor , eller kan det vara djur och karaktärer som redan finns? Eller fantasy karaktärer?
Tacksam för svar!
/ en djurälskare 😝
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
STAY
WEFLIP
#27: Det får även vara annat än en människa! Även fantasy godkänns. :)
Karaktären får redan finnas men om ni kanske ritar in den på en strand så får ni till exempel anpassa kläderna (eller ja, springer han runt i kostym är det kanske annars inte helt idealt för en sandig strand).
Men ni är helt fria i skapandet!
#28: Okej, tack för svaret!
/ en djurälskare 😝
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
STAY
WEFLIP
Skissade lite på en karaktär igår.
Vet inte om jag gör hela utmaningen, har mycket annat kreativt igång nu.. Men kanske :)
Så det som ska lämnas in är en miljöbild, ett karaktärsporträtt och en kombinerad bild på karaktären i miljön, där ksraktären gör något?
Är skissen du nämner skissen på karaktären?
#30: Ja, precis, och skussen är skussen på karaktären.
#30: Väldigt cool varelse förresten!
#32: Tack :)
Får se hur jag gör, kanske leker lite med skalan. Tror miljön ska vara skog eller djungel.. Men med det vingspannet behöver han vara ganska liten då :p
#33: Det eller så har din skog en väldigt stor kal fläck. 😅
Allt väl?
#35: Allt väl här :)
Har ändrat idé lite men inte målat nåt..
#36: Ja du, tycker alltid det är svårt att välja vad exakt man ska göra, finns ju så många möjligheter.
#37: Absolut :)
Har så många projekt igång just nu bara.
#35: Jag gav upp för jag blev aldrig nöjd….
Kanske försöker igen men troligen inte
#39: Oj, du får se om motivationen dyker upp igen. Är ju ingen tidspress.
Men ja, ibland blir det så. Att det inte går som man vill och man helt enkelt känner att det är dags att ge upp. ^^
Tänkte höra hur det går för er?
#41: bra att du påminde, hade helt fallit ur minnet :)
Sakta men säkert närmar sig utmaningen sitt slut. Ska själv försöka ta tag i mitt "bidrag" så att det kanske blir något.
En vecka kvar!
Än har inga bidrag skickats in, själv ligger jag efter då det varit en del att greja det senaste dagarna…