Teckning iFokus

Teckning

Etiketterallmäntövrigt
Läst 143 ggr
Anonym
Anonym
1

Stulen teckning

Jag ritade en profilbild åt en person för att jag tyckte det var kul och den personen är snäll. En annan person talade om för mig att den också ritat en bild åt den första personen. Jag gick in på dess profil och kollade. Jag tyckte den såg misstänksam ut. Bakgrunden var klar och inte suddig alls medan själva motivet var suddigt och kanterna på motivet såg konstiga ut. I kommentarerna påstod person 2 att den ritat bilden själv. Jag var inte övertygad och sökte på motivet och mycket riktigt så kom det fram exakt den teckningen. Alltså var den stulen.

Det här påverkar inte mig alls men jag undrar om jag borde säga något eller låta det vara? Vad tycker ni?

Vet även inte om det här är rätt ställe att skriva på men det kändes bäst.

Sindri
3

Vilken loser som måste hitta på sånt!
Klart du skall säga något, folk tror man kan sno allt på internet. Om man skall lägga ut nåt är det bra att ha en tydlig signatur som går in lite på motivet, alt lägga in en vattenstämpel.

Anonym
Anonym
1

Okej! Jag ska säga så till så respektfullt som möjligt så jag inte startar ett bråk.

Anonym
Anonym
0

Jag jobbade upp mod och sa till, jag hittade även personen som orginellt ritat bilden så att jag har bevis. Får se om de svarar.

Tråkigt att folk ska stjäla teckningar.