Kritik hästporträtt
Fast, tja.. det är inget porträtt utan ska se ut som om det var det.. xD
Gjort i photoshop med en bamboo Ritplatta. Inga Referenser.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Ser jätte bra ut trots att hästen känns lite o-propotionerlig! Gillar stilen
Jo jag tänkte just det.. den känns opropotionerlig.. nosen är för lång på något sätt, så de känns inte som den passar ihop med käken.
Men annars var den jätte vacker:)
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Hmm..har jag inte ens sett.. xD Jajja, det är vad man får när man jbbar utan foton. *suck*
Tack! ^^
Jao, måste hålla med dom andra. Men färgerna och helheten tycker jag ser fin ut. :)
Hum.. mjaa! de är nått som är fel alltså.. förlåt, den ÄR super vacker. Jag kan absolut inte rita hästar som du.. men de är något!
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Nu tycker jag att ni är känsliga:P
Jag tycker huvudet ska skjutas en aning bakåt, ganaschen sitter för långt fram, det ser lite skevt ut, pröva att flytta bak huvudet somsagt

Jag har en annan tanke. Har funderat en stund och kommit fram till att jagh tycker att örat börjar lite långt ner, vilket gör att de ser korta ut.
Jag tycker att färgerna är välvalda och fungerar väldigt fint tillsammans. Skuggningen under huvudet är också (enligt mig) väldigt fin.
Jag tycker att du har gjort ett bra jobb.
Envishet och drömmar
Det ser ut som att den sträcker på halsen så jag tycker iaf att det funkar. Gjorde du den tjockare om nosryggen?
Funderar på vilken förändring du gjorde. :P
#10 jag drog in nosen en aning och gjorde den smalare^^
Nä, nu får det va så, får tänka på öron m.m. nästa gång^^
#11 he he oki ^^,
Ha ha det är bara jag som ser tvärtom :P
Tycker som dom andra att den första ser lite opropotionerlig ut, men färgerna osv är helt okej. Tycker den andra var bättre men håller med #8. annars ett väldigt fint porträtt! :)
Tack :)
Tycker inte själv att huvudet sitter fel.. :S
Menmen, då är det väl en realistisk, oproportionerlig häst, såna finns det gott om ;)
Jag tycker heller inte att huvudet sitter fel det ser ut som att den bär huvudet högt.
#14 Ja särskillt hemma hos mig ;) och realistiska är dom inte direkt heller XD
xD
Det var två fina bild varienter på hästar! Gillar det!
Tack! :D