Teckning iFokus

Teckning

Etikettallmänt
Läst 4146 ggr
Allamej
0

Favoritkonstnär?

Precis som rubriken låter… Har ni någon favoritkonstnär? Och om så, varför är denne er favorit?

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[LenaB]
0

Jag gillar ju Dali och Picasso.

Allamej
0

Håller med dig om Dali men inte Picasso :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

CamillaS
0

He he Picasso är inte riktigt min stil, men vissa verk kan vara fina. Men har inte direkt någon favorit konstnär :)
Hur ser Dalis verk ut? Känner inte till honom/henne ;)

Allamej
0

Här kan du se vad Google bildsök fick fram iaf. :)

CamillaS
0

Ja, vissa verk var fina. Den här var lite häftig :)

Allamej
0

Jag har den i litet format :) I love it!

CamillaS
0

#6 He he ok. som tavla på väggen? :)

[LenaB]
0

Visst är de läckra! Picasso har gjort fina verk också. Mycket färg och form. Glad

Allamej
0

Oja :) Men jag tror att jag skulle ha gillat Dali som person också… :) Helt tokig… målade sig blå under armarna för att impa på sina drömmars kvinna :D

CamillaS
0

#9 Hi hi, ok. :)

#8 Ja, Picasso gör också fina tavlor, hittade en speciell.

Allamej
0

Det där måste vara den enda tavlan som jag gillar då :) Väldigt Dali i stilen :)

Nä, surealister är min grej… att måla så att man lyckas vrida om skallen hos folk :)

CamillaS
0

Hi hi. Jag håller mig till mina stenar och djur teckningar ^^,

bubbelbubbel
0

Vincent van Gogh är ju en fantastiskt konstnär.
jag kan nog inte svara på riktigt varför, men det är något med honom, och speciellt hans landskap, hur han formar molnen, som får mig att bli förtrollad.

Claude Monet är en gammal kärlek, och han har nog följt mig sen barnsben.

men framför allt, för att lyfta fram vårat svenska kulturarv, Carl Larsson.

bubbelbubbel
0

och hur kunde jag glömma, Kaj Engström.
någon som hört talas om honom ?

[Mariann]
0

Jag älskar Skagenmålarna i synnerhet Mikael o Anna Ancher och Kröyer. nedan Anna Ancher

Sedan gillar jag de nu levande konstnärerna Hannibal Måne och Yvonne Wassini. Det är främst de som inspirerar mig nu…. Nedan Hannibal Måne

[Mariann]
0

Jag måste bara få visa min favorit målning alla kategorier… av P.S Kröyer

Kolla vecken i klänningen och hundens päls… den ska ju ses i verkligheten… den är underbar, hänger ju på Skagenmuseet i Skagen.

Summer Evening at Skagen, the Artist's Wife with a Dog on the Beach, 1892 Giclee Print by Peder Severin Kröyer

CamillaS
0

Verkligen vackra. :)

Ewerhof
0

Paul Klee är en av dem som målat så där så jag bara kan stå och njuta av tavlorna. Färgerna och formerna bara tilltalar något inom mig. :)

precis
0

Jag gillar de svenska konstnärerna i Halmstadgruppen (och ikring deras bekantskapskrets). Många var nere i Paris och utbildade sig samtidigt med bl.a Picasso. (några i tyskland)
Erik Olson, Stellan Mörner, Waldemar Lorentzon, Gösta Adrian-Nilsson (kallas ofta GAN) var några surrealister som var exakt lika bra som Dali.
Mjellby konstmuseum, Halmstad

anaprincess
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Victoria Francés är min favorit, hon har en sin fin stämning i sina bilder som tilltalar mig :)

Bifogar en bild som hon gjort, men svårt att välja en för alla hennes bilde är vackra :)

enola
0

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Liss
0

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Liss
0

#21 Absolut favorit för mig med..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

karinlindberg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Konstnär och konstnär vet jag inte, men jag tycker Bobby Chiu :) Denhär är väl härlig? ;D

karinlindberg
0

Eller, jag ångrar mig! Helt klart är John Bauer min favorit! Hans målningar är fantastiska :)

enola
0

Hehe, lyckas inte få till länkarna, va ska man göra får att få dem klickbara?

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

CamillaS
0

#26 Markera, högerklicka och kopiera den text som du vill göra en länka av. Sen klickar du på knappen som ser ut som en kedja alltså den till vänster.

sen högerklickar du i fältet som kommer upp och väljer klistra in och antingen kryssar du i den lilla rutan som finns där och trycker ok. eller så låter du bli den. och trycker ok. så har du gjort rätt så blir texten understruken. ;) sen piblicerar du inlägget.

Absinthe
0

Salvador Dali och Leonardo da Vinci!! ^^,

Zabbio
0

Boris Valejo, fantasy konstnär :P

Fast konstnären jag tycker bäst om är min brevkompis i florida.x) Inte för att hon är så extremt duktig (ungefär som jag, fast hon är yngre än mig..O_o) men för att hon är en sådan trevlig person ;)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

LinaN
0

Royo, Vellejo, Mijo/Sarimaria Andeberg, mfl är mina favoriter

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

gigytffyvbk
0

Min favorit är manga tecknaren Rumiko Takahashi om det nu räknas till den här tråden.

Kazibum
0

Jan Künster är min absoluta favorit eftersom han är så enormt duktig på att skildra hästar i olje och akvarell! Googla honom, hans målningar är värda att se!

Toltaren
0

Jag vet inte så väldigt många konstnärer, men jag måste säga att Elin (Kazibum) har inspirerat mig otroligt mycket vad det gäller mitt digitala målande! Och jag älskar verkligen http://kmye-chan.deviantart.com/ hennes bilder. :)