Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 953 ggr
Azmaria
0

kritik på mangabild..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

här har ja avtecknat Kyo Sohma från manga/anime serien Fruits Basket.

jag har avteckant den först, sen omgjorde jag den på HP Imagne Zone så den blev lite orange färgad.

ingen skillnad hurudan kritik ni ger ja tål de mesta.

I hope you like it.. :)

Make Pasta not War, Vee~

Ewerhof
0

Jag har ju ingen aning om hur originalet ser ut men din bild är jättefin. Den ser inte sned och ofärdig ut. :)

CamillaS
0

Precis jag har heller ingen aning om hur orginalet ser ut.
Men jag tycker din bild är väldigt fin, jag gillar hur du har fått till blänket i ögonen och håret. ser bra ut tycker jag.
Fast skulle kunna tänka mig att du tar bort randen som går tvärs över håret, om den nu inte ska vara så d.v.s. :)

Allamej
0

Du har verkligen fått till attityden hos Kyo :) Men borde det inte finnas med en hänvisning till vad han egentligen är? :)

Jag erkänner.. jag är en Fruits Basket nörd :)

Har du någon bild på Yuki? Momiji? :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

[Popcorni]
0

#0 Hur får man så starka färger?

karinlindberg
0

Fin - men tycker att käken är lite liten kanske, jämfört med hur bred halsen är och så?

Azmaria
0

#2 tack så mycket. jo nog skulle jag väl kunna hitta orginalet på något vis, så du kan se hur den ser ut. Och den där randen kan ha kommit till när jag färgade håret på honom och sen har min scanner förstärkt den.. -.- ..men ja kan ju lite försöka ta bort den på något sätt.

#3 jo de kan jag göra så folk här får veta lite..

Kyo Sohma är en karaktär från manga serien Fruits basket. Det finns en berättelse att Gud hade bjudit 13 olika djur på en fest. Råttan som var bjuden lurade katten och sa att festen skulle vara först nästa dag, och katten kom försent till festen och fick därför inte vara med i de kinesika horoskopen som egentligen skulle ha innehållit 13 djur.

I familjen Sohma finns de 13 medlemmar som har drabbats av en förbannelse, en förbannelse som gör att man förvandlas till ett visst djur från den kinesiska horoskopet när man blir kramad av de motsatta könet eller blir för psykiskt stressad eller blir sjuk. Kyo Sohma har drabbats att kattens förbannelse och är därför lite utanför.(som kan förklaras av hans temperament oxo)

sådär ja förklarade så gott jag kunde. xP

och jo ja har bild på yuki och momiji också. jag kan sätta upp dem här..men de får bli en annan gång..(de störande läxor och skolarbete tar all min tid >.<..) men ja,aj sånt e livet

#4 igentligen e färgerna på orginalet inte så starka men som jag nämnde högst uppe, ja oomgjorde den på HP Imagne zone. ett mysko pogram som kom med, med min scanner.

#5 kan hända att den blev lite de..men ja tycker att orginalet så lite ut så, alla tecknare har ju olika stilar :)

tack för alla kommentarer och kritk. :)

Make Pasta not War, Vee~

MsNattiz
0

kke lite för stort överhuvud eller å är käken lite liten men annars är den jätta bra! älskar han! ^^

[Popcorni]
0

#6 Okej:) Den var snygg!

gigytffyvbk
0

Tycker den är väldigt lik kyo, bra jobbat! :)

Azmaria
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

orginalbilden kommer här..

hmm..på något vis tycker jag att min bild ser lite konstig ut gemfört med orginalet :/

Make Pasta not War, Vee~

Toltaren
0

Hejsan :D
Jag tyckte inte att det var så jättelikt Kyo (har hela animén) meeen väldigt snygg bild endå!

Azmaria
0

#11 mm..ja märkte de lite när jag gemförde de med orginalet, men man kan ju inte alltid lyckas. och om inte har läst mangan och bara sett animen kan ja lite förstå, för att mangan har annorlunda tecknarstil än animen.

btw. tack så mycket de glädjer mig att du gillar den ändå fast den kan vara helt fail. ^^

Make Pasta not War, Vee~

Ewerhof
0

Jag tycker det är bra avritat. Det två saker som jag ser så där på en gång är väl att bilden kan uppfattas 'fel' för att ögonens färg inte stämmer. På orginalet har han ljusa ögon och du har gjort dem mörka. Sedan är det som om din 'gubbe' har höjt på hakan så man får en annan uppfattnig av honom på grund av det också. :)