Vad gillar du att rita/måla för motiv?
Själv älskar jag att rita djur, framförallt hästar, katter och hundar. Men det har blivit lite smådjur också, så som råttor och marsvin ;)
Vad tycker du om att rita/måla? :)
Det brukar bli mycket hästar och hundar/vargar, men även andra djur. Människor är jag usel på att rita, men i manga-stil går det rätt bra och manga-ögon är roligt att rita =)
Oftast föredrar jag att rita i mina föreläsningsblock, så det blir mycket kladd och ibland så dyker de mest underliga bilderna upp ^^' (ska se om jag orkar visa den senaste nån gång… den var minst sagt konstig, men rätt rolig =)
He he ok. :)
Ja människor, är jag också usel på att rita ;)
Det är nog inte riktigt min grej tror jag.
Manga har jag börjat lite smått med, men jag är väldigt stor nybörjare på manga men det verkar vara roliga figurer. Ögonen e ju så söta^^
Ja, visa gärna nån teckning av både manga och dina konstiga teckningar nån gång när du orkar, skulle vara väldigt kul att se^^
Hejsan.
Jag målar på duk och rostfritt. Mest använder jag akryl och starka färger. Ibland olja men det är inte ofta. Vansinnigt roligt är det att måla. Bra terapi
Vh LenaB
#3 Vad roligt :)
Du får gärna visa dina alster om du vill, skuller vara roligt att se.
Vad tycker du om att måla för nånting på dukarna?
Rostfritt? vill du förklara mer vad det är? :)
#5 Häftig!
Tack Johanna ! Kul att du gillade den.
#5 och 7 väldigt snyggt! vad målar du med för färger på duken och plåten? :)
De är båda målade med akrylfärg. På plåten har jag lagt färgen tjockt.
Ok :) målar du mest fantasi motiv eller försöker du måla något som stämmer överens med verkligheten också? :)
Bara fantasi och lite som det kommer. Jag är inte bra alls på att måla av ting eller personer.
Ok :) fantasi, kan också vara väldigt uttrycks fulla.
Brukar du sälja målningar också eller målar du bara som hobbyverksamhet? :)