Vad gillar du att rita/måla för motiv?
Själv älskar jag att rita djur, framförallt hästar, katter och hundar. Men det har blivit lite smådjur också, så som råttor och marsvin ;)
Vad tycker du om att rita/måla? :)
Det brukar bli mycket hästar och hundar/vargar, men även andra djur. Människor är jag usel på att rita, men i manga-stil går det rätt bra och manga-ögon är roligt att rita =)
Oftast föredrar jag att rita i mina föreläsningsblock, så det blir mycket kladd och ibland så dyker de mest underliga bilderna upp ^^' (ska se om jag orkar visa den senaste nån gång… den var minst sagt konstig, men rätt rolig =)
He he ok. :)
Ja människor, är jag också usel på att rita ;)
Det är nog inte riktigt min grej tror jag.
Manga har jag börjat lite smått med, men jag är väldigt stor nybörjare på manga men det verkar vara roliga figurer. Ögonen e ju så söta^^
Ja, visa gärna nån teckning av både manga och dina konstiga teckningar nån gång när du orkar, skulle vara väldigt kul att se^^
Hejsan.
Jag målar på duk och rostfritt. Mest använder jag akryl och starka färger. Ibland olja men det är inte ofta. Vansinnigt roligt är det att måla. Bra terapi
Vh LenaB
#3 Vad roligt :)
Du får gärna visa dina alster om du vill, skuller vara roligt att se.
Vad tycker du om att måla för nånting på dukarna?
Rostfritt? vill du förklara mer vad det är? :)
#5 Häftig!
Tack Johanna ! Kul att du gillade den.
#5 och 7 väldigt snyggt! vad målar du med för färger på duken och plåten? :)
De är båda målade med akrylfärg. På plåten har jag lagt färgen tjockt.
Ok :) målar du mest fantasi motiv eller försöker du måla något som stämmer överens med verkligheten också? :)
Bara fantasi och lite som det kommer. Jag är inte bra alls på att måla av ting eller personer.
Ok :) fantasi, kan också vara väldigt uttrycks fulla.
Brukar du sälja målningar också eller målar du bara som hobbyverksamhet? :)
Jodå, jag säljer också. Nu har det varit lite ide'torka så det har inte blivit så mycket målat den senaste tiden. Jag var dock och köpte en duk som jag ska spänna upp och börja igen. Ibland när man målat ett ´tag så tar det bara stopp. Konstigt det där…
#5 Gud så snyggt Lena! Vad avis jag blir.. vart får man tag på sån plåt.. eller har du format den själv till fyrkanter? VILL HA!^^
Jag tycker om att måla det mesta tror jag. Älskar fantasi bilder.. alltså bilder som inte stämmer överens med verkligheten alls. Och manga är också något jag gillar. Men så gillar jag även att måla djur så som dem är i verkligheten.. ja lite allt.
Men något jag inte kan komma mig för är människor! har aldrig någonsin fått ett ansikte verkligt^^ Min bror har just bett mig rita en sjöjungfru som han vill tatuera på sin axel.. och visst allt går bra, tills jag kommer till ansiktet:P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Hi hi, ja människor, det har jag också väldigt svårt med. :)
Och händer speciellt! usch.. undviker jämt de genom att få händerna bakom ryggen eller nåt:P men nu handlade ju om vad man GILLAR:) hehe
Precis ;) He he får göra en tråd där vi skriver vad vi inte gillar också.
haha jaa.. eller snarare vad vi inte KAN!^^
Precis, det funkar också^^,

Jag gillar att rita och måla lite olika. Jag sitter ofta och ritar saker med en blyertspenna bara. Ibland blir det bra och ibland dåligt men det är mest för att få utlopp för den kreativa ådran. Jag har liksom ingen grundtanke eller behov av något resultat sådär, jag bara gör. Hoppas ni förstår hur jag menar.
Sen ibalnd får jag bara en bild i huvudet, ett hugg av inspiration. och då kan jag inte slappna av förrens den är ritad/målad. Då är det liksom en färdig bild som jag måste få ut.
Jag brukar när jag är lite deppig eller så ta bilen och bara vara ute och köra, bara köra runt runt tills jag mår bättre. Detta sker oftast på natten och det är min terapi typ. Senast jag var ute och körde så fick jag ett hugg av inspiration att försöka förmedla mina känslor ang det och så blev det en tavla när jag kom hem.
Så det är lite olika. Motiv kan variera friskt, men de som blir bra är oftast comic stil tjejer, eller hästar eller saker. Gärna lite orealistiska saker typ enhöringar, vampyrer etc.
Lägger med en bild på tavlan jag nämnde innan
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
#21 häftig bild, jag får en känsla av att man åker i en sån där biltunnel med massa lampor på sidorna en mörk natt.
Väldigt fin, man får verkligen känslor av den. :)
Jag brukar teckna djur, nakna sexiga män och kvinnor (mestadels män då och rumpor….) och andra saker jag får för mig att teckna.
#23 he he oki :) Japp, man brukar säga så, bara fantasin sätter gränser ;)

#22 Den bilden ska försöka visa hur allt bara suddas ut när man kör snabbt genom staden på natten. Just den natten jag vart ute och kört så regnade det, och då blir det ännu mer av den effekten.
www.freewebs.com/gypsymice/
http://pehpsii.blogspot.com/
Jag brukar rita djur, främst hästar. Då användes jag för det mesta vanlig blyerts, ibland färglägger jag med färgpennor och/eller kritor bara, ritar bara på skoj så. Är mer för att fota ;)
När jag målar målar jag oftast landskap, eller typ blommor, växter, vattendrag o sånt som finns i naturen. Då använder jag mig av oljefärger för det mesta, har även akrylfärger men dom har jag "sparat". Men jag målar inte så mkt, ritar mest.
Med vänliga hälsningar, Sanna Johansson
Besök gärna min blogg :)

Jag ritar mest fantasi. Oftast gör jag en massa grunder i akvarell som jag sedan tar fram vid ett annat tillfälle. Då tittar jag på mönstret och så 'poppar' det upp någon figur som vill synas. :)
Jag har gett upp det där med att försöka rita verklighetstroget, för jag blir bara frustrerad av min bristande förmåga. Bättre låta andra göra det. Själv börjar jag vänja mig vid min egen stil. :)
Här har jag lagt in mina teckningar (och lite annat):
Länkar åt dig. :) //CamillaS - sajtvärd

#7 Härlig målning! :)
Själv målar jag mest hästar och andra djur, samt tjejer i fina klänningar (;D).. Men när jag kladdar blir det mest ansikten med olika uttryck.
Hästar och fantasy djur. :P Andra djur ibland men framförallt hästar och fantasy.. älskar att leka med ljuset i mina datormålningar, men målar även på duk ibland och så skissar jag i blyerts eller bläck ibland. (Gillar att bläcket blir så grovt och definitivt..år inte att sudda ut misstagen).
Bifogar lite bilder; länkarna går direkt till bilden, inte till nån krånglig sida eller så:P
Skiss som är redigerad i Photoshop
Målad i PS från scratch, första bilden efter att ritpennan gått sönder ><
och sist:
En akrylmålning målad på en läderbit.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#30 Den näst sista var riktigt cool:)
#31 Tack! :)
När jag ritar så blir motivet hästar. Ritar i stort sett bara hästar, men lite andra djur då och då.
Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Jag gillar att rita och måla hästar, och andra djur. Ska försöka mig på en blyertsteckning av en människa som jag kanske lägger upp här lite senare. 
Jag ritar olika vargar och hundar, mest vargar! Ritar massa olika vargar som har namn och så:P Gör ibland små serier och sådant av det;) Ibland blir det någon gerbil eller späckhuggare =)
Jag tycker mest om att rita manga, tycker det är så otrolig roligt och det är väldigt extrema ansiktsuttryck m.m vilket gör det väldigt skoj.
#35 Oj, är vargar svårt att rita? Jag själv är inge bra på det:P
#30 Gillar verkligen dina bilder! Ur häftiga! :D
Tackar tackar! Jag får snart ett himla ego på denna sajten hör jag.. xD
Ha ha XD
manga brukar jag rita/teckna oftast, men också porträtt håller jag på att öva på. Även Grafik gillar jag när jag har mycket lust. :)
Make Pasta not War, Vee~

Människor helt klart (:
Målar och ritar porträtt på beställning.
Gör även armband och kaninselar.
Priser och info:
http://lans.blogg.se/tillsalu/
Mina auktioner på tradera:
http://www.tradera.com/finding.mvc/itemlisting?ftgnr=1175999

Jag ritar inte så mycket annat än människor och kaniner :)
För det mesta målar jag manga/comics och hästar. Jag försöker få fram min egen stil och mina egna uttryck hos personerna jag gör. Alla har en egen historia och många av den blir till små serie-noveller. Målar dock inte så seriöst, utan det blir lite mer ett tidsfördriv :D
Bifogar en av mina nuvarande favorit bilder, Mother Earth
#44 Den var snygg! :)
#45 Tack så mkt :D

Jag gillar att rita människor och djur .
Jag ritar mest djur, människor och sorgliga saker. :/
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
Hundar & Kaniner ^^