Bildlänkar
Hej, jag undrar om någon hära vet hur man gör bildlänkar till hemsidor? Har hört att dom måste vara en viss storlek osv. Hur gör man själlva koden om man vill kunna göra så att andra kan länka till en med just den bildlänken. Hoppas att ni förstår vad jag menar. Skulle också vara kul om någon ville göra en länkbild till min hemsida: http://www.citrusdalen.webs.com/ . Bilden skulle i så fall vara men hamstrar och citrussaker på;P
Tack på förhand!
Vart ska du sätta bildlänken då?
#1 På min sida så att fålk ska kunna länka mig men en bild=) Om du förstår, också kunna göra länkar till andra.
Hmm.. menar du typ en banner?
#3 Nej jat tror inte det. Om du te.x går in på hotmail sidan så är det jämt reklam på den, te.x bilder. Om du trycker på dom bilderna så kommer men ofta till en sida. Det är en sådan bildlänk som jag skulle vilja göra. Hoppas att du förstår mig bättre nu:)
oki, förstår. vet inte hur man gör det, om man måste hålla på med html koder och så. för det kan jag ingenting om.
#5 Okej:) men kan du göra en bild med hamstrar eller citrus växter/frukter:) Som man kan ha som en sådan länk! Vet inte om man måste ha HTML koder med…
#6 Pratar vi om en banner nu?
#7 Jag vet inte om bildlänkar heter så
Jag kalar dom för bildlänkar, med det är nog inte det som det heter. XD
Tror de kallas för banner. Om de e det du menar förståss.
//Pia
He he… en banner är en bild som man sätter på sina hemsidor och så får folk kopiera dom och lägga in på nån annan sida och på det sättet länkas det till din sida :)
#10 Okej då är det en sådan:) Vet du då hur man gör för att göra en sådan?
hmm.. nja är inte så bra på att göra sånna :/
#12 Okej, men kan du göra själva bilden? Eller sitter dom ihop, så att man måste prenta in själva koden till länken?
#14 Det är sånna fast att man ska kunna trycka på dom då kommer man till den sida:) Fast man skulle bara kunna göra sådana och sen sätta till själva länken tror jag:)

Använder du något hemsideprogram, t ex Front Page. Då är det jättelätt att länka en bild till en hemsida.
#16 Nepp har bara en freewebs-sida så jag har bara Microsoft Word programet:P