Teckning iFokus

Teckning

Etikettoff-topic
Läst 792 ggr
Solini
0

Älskar konst, men

Vad ska man göra när man gäått klart konstlinjen på folkhög. te.x? Fan i alla filmero ch i verkligheten  verkar alla konstnärer skitfattiga :(

+ att jag itne gillar att sitta o rita äpplen och landskap. Jag gillar att teckna/skissa Gör det varje dag

Men vad måste man göra för att bli en sån där snubbe som sitter i domstolen och skissar?:) Det hade varit nåt för mig!

/Tore

Medarbetare på Flugfiske.Ifokus

Allamej
0

Ja livet osm konstnär är inte helt enkelt… framgång får man genom uppmärksamhet oh uoppmärksamhet kan man få på både bra och oheliga sätt…

Ang skissandet på rättegånger så tror jag faktiskt att det bästa du kan göra är att fråga :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Ylva-Li
0

Det finns så mycket annat man kan göra som konstnär, utan att måla tavla efter tavla och hoppas på att bli en picasso. ;)

T.ex, varför inte göra reklamteckningar? Det är alltid eftertraktat och är du duktig (Har inte sett dina verk än) så kan du komma riktigt långt och bli ruskigt eftertraktad. :)

Annars finns ju teckningar till böcker, omslag. Titta dig omkring i din omgivning. Vart ser du konst? Kan du kanske söka dig dit?
Att vara en modern konstnär tror jag är hur roligt som helst, och jag skulle älska att måla bilder till en barnbok t.ex.

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||

lina87
0

Tyvärr är det väl så att det är väldigt svårt att leva på konsten. I så fall måste man få sig ett "namn" först och det är ju inte det lättaste.

Du kan ju alltid försöka söka vidare till en konstutbildning på högskolenivå. Inte det lättaste att komma in på, men man kan ju alltid försöka.

Ett annat alternativ är ju att till och börja med ha ett "vanligt" jobb och ha konsten som hobby för att sedan mer och mer försöka gå över till konsten. Kanske jobba 50% på varje.

Man kan ju som sagt inte annat än försöka. Är det detta du vill så är det självklart att du ska sattsa på det!

Ylva-Li
0

#3 Därför jag påpekade att det finns ju vanliga betalda jobb där man faktiskt får utöva sin konst. Som reklamteckande t.ex. :)

//Ylva-Li 

|| Studio Li (foto) ||