Teckning iFokus

Teckning

Etiketttävlingar-och-lekar
Läst 1491 ggr
precis
0

Utmaning:Sommar!

På sajten skrivlust.ifokus har en utmaning/tävling startat! Skriv en dikt, text eller novell med stark anknytning till sommaren. Som ett tema eller någon händelse. Sajtvärden kommer välja ut och publicera "vinnaren" i en tidning i Umeå.
Mer info finns här: skrivlust Tävling
Men eventuella diskussioner och kommentarer för vi bara här: snack och feedback om bidragen

Men jag tänkte att ni som tecknar skulle kunna kombinera ord och bild om ni vill. I vilken form som helst, seriestrip, illustrerad novell, collage, målning osv. Så ska jag försöka fixa publicering till det bästa inlämnade bidraget i en kulturtidskrift som kommer startas i Gävle under året.

Lämna in senast 20:e maj!

Allamej
0

Och jag funderar och funderar… gör det nog mer komplicerat i mitt huvud än vad det behöver vara men det är ju ett jättekul projekt :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

CamillaS
0

Skulle vara bra om man kunde komma på nåt bra, men ideérna står stilla i mitt huvud just nu hmm.. :/

Zabbio
0

Samma här..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

precis
0

Fegisar. Det måste ju alla människor ha något minne om en händelse eller känsla, som har med sommar att göra. Något extremt pinsamt klantigt du gjort på midsommarfirande. Något år med urkasst/suveränt bra väder. Nåt skönt sommarjobb du haft, nån resa som blev kanonbra, en flirt, en storm, en perfekt sommarnatt… eller förhoppningar inför kommande sol och värme och bad och…

Idéer står stilla? det kan bara handla om hämningar för att riskera att göra bort sig eller bevisa hur pinsam man varit. ;)
Släpp prestationsångesten och börja skissa ner nåt. Det är inget nobelpris det rör sig om… :)

eliinb
0

Jag fattar inte riktigt. Oskyldig

Måste man teckna eller kan man måla med färger också?

Allamej
0

Tjohooo! Jag vill vara med men…. jag behöver regler, riktlinjer… jag har inte gått i skola på väldigt lång tid så mitt abstrakta tänkande är för abstrakt… dvs. om jag inte har något att rätta mig efter så är möjligheterna för många för att jag ska kunna göra nåt i huvudtaget :D

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor