Teckning iFokus

Teckning

Etikettallmänt
Läst 1161 ggr
Vanja-K
0

Självförtroende

Sitter och läser-kollar era inlägg och bilder. Har skrivit till en del. Men ser lite då och då ibland er, som är mycket unga att det saknas lite självförtroende.  Jag tycker ni är så bra. Tänk på att ni själva är den som ska vara nöjd. Vad andra tycker är rätt oväsentligt. Känner igen detta sätt att tänka på. Upptäcker det hos mina elever som för första gången har bild. Jag brukar alltid säga att allt är faktiskt ok. Skulle vilja ge ett litet tips. har en bok som heter "THE ART BOOK". den brukar mina elevr få kolla i ofta. För oftast tror man när man är ung att det bara är ett visst sätt att måla och teckna på som är ok. I den boken finns all världens kända konstnäre. med all slags konst. Mina elever blir så förvånade när de ser vilka bilder som konstnärerna gjoer och tjänat en förmögenhet på. Nu förstår de att allt är faktiskt ok. Fortsätt att rita och måla!!

Vanja-K
0

Hu, då vilken svenska. Får väl ursäkta med att jag var lite snabb på tangenterna och trött.

heliotropes
0

Det du skriver känner jag väl igen..jag har gått som lärarassistent på bild & form……jag brukar fråga..när det blir lite vääl blygt/fegt..att vad är det hemskaste som skulle hända…att någon inte skulle gilla det man gjort..så vadå..smaken är som baken..dvs: delad..och tur är väl det.:) Man ska tro på sig själv…det är ju endå den du bär med dej jämt.:)..utan att för den delen bli kaxig,förstås.;)

Eva // medarbetare på Perser

CamillaS
0

Bra peppnings tal! :D Det med dåligt självförtoende känner jag väl igen..

Veyla
0

Ja, det gör nog dem flästa. Men lite dåligt självförtroende öppnar också våra ögon.

Mistolka nu inte. Jag menar bara att det är viktigt att utvecklas hela tiden. Genom att titta sig om i värden och förstå känslor (som igentlkigen lätast kommer med erfarenheter och ålder) så kan man få mer "levande" innehåll.

Iaf är det så när man skriver. Men antar att det är så i teckning med. Rätta mig om jag har fel.