Teckning iFokus

Teckning

Etiketttävlingar-och-lekar
Läst 3906 ggr
Kazibum
0

Lek: Konstruktiv kritik

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker det är lite dött här, men det kanske bara är jag. Jag lägger upp en liten lek här sålänge.

Leken går ut på att man ska ge kritik (gärna konstruktiv så man får ut något av det) till bilden innan och sedan publicerar en egen som man sedan får kritik av från nästa o.s.v.

Jag börjar med en hästbild
Han heter Master Mind :)

Zabbio
0

Den är väldigt fin!

Vad du ska akta dig för är att använda photoshops penslar (gräset) även om dy suddar ut och gör det snyggt med dem. Det sticker i ögonen på oss so känner till photoshop, och drar ner mer än man tror:P 

Huvudet på hästen ligger precis i skuggan av bakgrunden, det gör det svårt att se ordentligt på min skärm (lite mörk) och drar till sig uppmärksamheten. För övrigt en väldigt trevlig bild på en tjusig häst, finns inte mycket att anmärka på. :)

Vilken bild ska jag välja då? Har ju inga nya som inte varit uppe… 

Får bli denna…den är gammal och ritad helt med mus (dagen efter att ritplattan gått sönder) så ni hittar nog enb massa att anmärka på:P

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Kazibum
0

Gillar bilden jätte mycket, vacker och en bra idé, men jag skulle önska lite mer nogrannhet på manen och bakgrunden :)

Ett kallblod i snö ->

Toltaren
0

Jag tycker väldigt mkt om denna bilden! Underbara färgkombinationer osv. Enda som stör mig lite är att jag tkr flätan ser för "tjock" ut och huvudet känns lite snett. Sedan tycker jag också att träden "sitter" lite långt ner, vilket gör att jag inte riktigt kan se vart du vill att horisont linjen ska gå :)

Bifogar en "super fat ninja turtle" :) Har inte orkat göra om den i datorn… Än… :)

Kazibum
0

#3 Ger bara lite gensvar utan att lägga med bild. Kallblod har, som du säkert vet, väldigt tjock man och därför valde jag en tjock fläta. Att ha en smal skulle inte se bra ut, tro mig

CamillaS
0

#3 Turtles kan jag inte så mycket om. men jag tycker din bild är fin och liknar en turtles gubbe. :) Så du har lyckats med helheten i bilden.

Hmm.. vad ska jag visa då? :/ har inga "nya" bilder så får ta denna. :P

CamillaS
0

*putt*

EmmaG
0

Själva marsvinet gillar jag. Ser härligt lurvig ut, haha.
Däremot tycker jag att det som ligger brevid (gurka, banan?) förstör bilden lite. På nåt sätt ser den inte bra ut den där biten..

Jag får fuska lite då kanske (?) Har nämligen inget tecknat att visa upp upp men en akvarellmålning..
(blixten gör lite streck i glaset dock)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

CamillaS
0

#7 En morot ska det föreställa XD Fast kan hålla med dig lite där att den faktiskt förstör bilden lite. :)

EmmaG
0

*putt*

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

camillaabrahamsson
0

#7 Lugn och härlig stämning i bilden, men färgerna är lite starka för min smak. Men alla tycker ju olika :) annars jättefint jobbat!

Min bild är en busande häst i månskenet :) --->

Azmaria
0

mycket vacker bild, dock borde granarna i skogen ha samma färg så den liksom smälter in i skogen för nu när dom träder fram bra o har mörk färg så stör de bilden, men om du vill att de ska komma granar upp så kan du ha samma färg som skogen så de syns att dem kommer upp

min bild: en ööh..alv? nåjaa nån manga figur e de iaf som ja har skissat ihop.

Make Pasta not War, Vee~

Toltaren
0

Hehe, vilken cool bild :) Känns dock sne, jag skulle satt vänsterögat lite högre upp och försökt lite mer "djup" i glasögonen XD Lite svårt o förklara…

Bifogar en svartsilvrig häst som är lite sur :P

Kazibum
0

Lite slarvigt målad, med det gör inte så mycket, den var väldigt. Ganaschen skulle fortsatt lite högre upp och jag förstår inte riktigt vad du gjort med ögat, blundar den.. eller?

Jag bifogar en Nazgül :)