Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 2955 ggr
Katter3
0

Kritik på katt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sysselsatte mig med att rita en katt. Jag brukar aldrig rita katter, bara små kladdteckningar ibland. Så den kanske inte är jättebra, men jag är nöjd.

Kom gärna med kritik!

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Kazibum
0

Jag tycker det är en bra start, man ser att det är en katt, men jag tror du behöver lägga lite mer arbete på skuggor och kondurer(självskuggor) för det smälter ihop lite för mycket

CamillaS
0

Håller med #1.
Jag skulle vilja att nosen stack ut lite mer. för just nu smälter den in för mycket i huvudet på katten. :)

Katter3
0

Tack för kritiken. :)

Är som sagt inte så duktig på katter, men man lär ju sig av kritiken.

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

Kazibum
0

Ja, ett tips är annars att måla av foton, det lär man sig enormt mycket på, så fortsätt träna :)

heliotropes
0

Du är på rätt väg..alla är nybörjare i början.:) 

Som ett första steg i inlärning kan man även kalkera av..för att få lära in och följa linjerna..om man bara kalkerar av de "grova" dragen,kan man sedan försöka på samma bild att teckna den mer komplett. 

Jag kan teckna en katt utan att titta på något..men jag föredrar att få teckna av en bild eller foto…..det är ju absolut inget fel i det,och bra bildminnesträning är det också.;)

lite OT: 

Jag kom ihåg när jag var assistent på bild & form att många av eleverna 7-9or hade lite dålig koll på skillnaden mellan kalkera och att rita av………så till alla som läser detta och inte riktigt vet skillnaden så är………

Kalkera=när du har motivet under papperet och ritar direkt av motivet.

Rita av= när du har motivet brevid papperet och endast med ögonens ,minnets och pennans hjälp få motivet flyttat till papperet.

Eva // medarbetare på Perser

camillaabrahamsson
0

Mer skuggor och finare linjer i pälsen skulle vara finare. Även nosen är lite låg. Men uttrycket är fint.

Förresten, många katter har "morrhår" ovanför ögonen också :)