Teckning iFokus

Teckning

Etikettdigitala-ritprogram
Läst 1881 ggr
CamillaS
2008-05-19 18:24
0

Gimp

Nån som ritar i Gimp här?
Jag har provat, men jag tycker det verkar krongligt..
Blir inte riktigt vän med programmet..
Vad tycker ni om programmet?
Vad brukar ni rita i det?

Berätta lite hur du upplever programmet.

Allamej
2008-05-19 19:27
0

En kille installerade det på min dator men jag blev så förbannad på det att jag tog bort det… fattade noll och inget… men men… kanske ska ge det en till chans..

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Pedro
2008-05-19 20:42
0

Har aldrig testat, kommer aldrig testa ;) Nöjd med Elements 5.0 så..

/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se

Denna kommentar har tagits bort.
Sehvrin
2008-05-19 21:38
0

Jag tycker att det fungerar rätt ok, blev dock lite sur på alla rutor den har och övergav gimp  för photoshop istället. Men jag tycker att gimp är ett bra gratis-alternativ till photoshop.

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

camillaabrahamsson
2008-05-20 09:53
0

Jag använder GIMP :) Det är väldigt krångligt att lära sig i början, t x måste man byta fönster för att ändra färg/penselstorlek eller liknande. Men man vänjer sig och jag som inte har råd med Photoshop tycker att det passar utmärkt till mina behov.

Man kan inte skapa egna penslar eller ladda in några, det är en stor nackdel. Samt att det är lite svårt att förstå sig på ibland. Men om man har tålamod och inte blir galen av att klicka fram och tillbaka mellan GIMPfönstret och fönstret med själva målningen i, är det ett väldigt bra gratisalternativ till Photoshop.

Zabbio
2008-05-21 21:25
0

Bra för gratisprogram. Hade varit mycket bättre om man slapp alla olika fönster.. :/

Har använt det till att färglägga med. Visar två bilder :)

http://www.elftown.com/stuff/etgatheringzab.gfhfdgh.jpg

Har som sagt bara färglagt, line arten är skannad. :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Zabbio
2008-05-21 21:26
0

ok…var tog den andra bilden vägen? :O

Lägger in den igen… Bilden “http://<a href=www.elftown.com/stuff/C%3ADocuments%20and%20SettingsAdministrat%C3%83%C2%83%C3%82%C2%B6rMina%20dokumentMina%20skanningardrakejlikaregs.jpg” kan inte visas, då den innehåller fel." />

CamillaS
2008-05-21 22:18
0

#6 -7 Jätte snygga! hur får man prickarna att glöda så mycket? :P

paronskrutten
2008-05-22 18:31
0

#7 shit, vacker!

Helena

Zabbio
2008-05-24 20:56
0

#8 det är en special pensel i Gimp…egentligen är jag emot såna penslar, menmen..xD

Jag använder ofta dodge - highlights (både gimp och PS) för att förstärka något som skiner eller lyser. Tex sidan på halsen. Fast jag skuggar med olika färger och så först, dodge är bara lite upputsning. Det blir lätt lite platt annars. :)

#9 tack! ^^

[VictoriaR]
2008-05-25 11:58
0

Jättefint:)

PennyIIXC
2008-05-30 20:13
0

Jag använder gimp och trivs med programmet, redigerar och klipper bilder, ritar inte allt för mycket i programmet, men har gjort, och anser det ett helt okej allternativ till photoshop som jag arbetat med tidigare.

Så plus till Gimp!