Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 1045 ggr
camillaabrahamsson
0

Dance To A Butterfly

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gjorde den här målningen i GIMP alldeles nyss. Den är inte särskilt nogrann, men jag gillar bildens stämning ändå :) Lätt kritik önskas, den är gjord med mus utan blyertsskiss innan, därför är den lite oproportionerlig :)

SallyB
0

Hur gör man sånt i Gimp? Länka gärna till tutorial.

SallyB
0

Jag är iaf imponerad :)

Zabbio
0

Ëtt bra bevis på att Gimp är ett funktionellt program:P

Mycket snygg, speciellt för att vara gjord med mus. Ser gärna bilden efter att den blivit lite ''upprensad'' (slätat till konturer etc) men en mycket bra bild:P

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Liss
0

Otroligt duktig med tanke på mus! Men annars var den stel:) Jätte fin annars.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

camillaabrahamsson
0

#1 Jag har tänkt ha tutorials på min hemsida när den är klar, kolla där då :)

#2 tack :)

#3 Tack så mycket. Jag ska fixa till den lite bättre när jag skaffat en Ritplatta ;)

#4 Har du nåt tips på hur jag kan få den att bli lite mer levande? tacksam i så fall :)

SallyB
0

#5 och tills den är klar, inget tips? Någon som har tips?

Zabbio
0

Lek och lär känna programmet:P Inga tutorials i världen kan göra dig till en duktig konstnär, de hjälper dig bara att känna programmen och öva upp din färdighet.

Men jag har ett par tutorials på engelska om Gimp

(de kan översättas till stapplig svenska av Google) 

Kolla deviantart också.

SallyB
0

Tack Zabbio, jag förstår det du säger, självklart. Dock har jag bara använt Gimp som fotoeditor och har inte den blekaste hur man använder den på andra sätt, därför bhöver jag liksom lite ledtrådar till hur man använder det för att skapa bilder såsom TS.

Dobben
0

Jag gillar också stämningen! Gillar färgerna och skuggningen, jättefin!

CamillaS
0

Jag tycker den är super snygg! Det finns en mystisk kännsla i den. :)

Zabbio
0

#8 det var därför jag länkade till lite tutorials ;)