Teckning iFokus

Teckning

Etikettdigitala-ritprogram
Läst 1383 ggr
Zabbio
0

Gimpshop; Gimp+photoshop

Fick nys på att det finns ett GimpShop.. dvs Gimp men utan alla de här irriterande fönstrena! Såg länken på Bildredigering och testade den. Riktigt krånglig att ladda ner, det var nån kod som bara vägrade fungera. Men det gick tillslut:P

Jag provade det som hastigast, nu var det längesedan jag använde Gimp, och jag lade inte ner nån direkt tid på att testa. Men såvitt jag hann märka är det precis som Gimp, fast allting ligger i ett fönster, så botten på skärmen slipper ha 5-6 olika fönste uppe när man ska rita, utan ett räcker. Bara det är en obeskrivlig fördel enligt mig!

För övrigt kändes det precis som vanliga Gimp, någon sa att photoshop tutorials ska fungera bra med det och så, men tja. Ingen aning:P Det ska vara gjort för att kännas som photshop..njae. Det är fortfarande Gimp, men med en nackdel mindre:P

Tänkte bara dela med mig,  kanske någon är intresserad. ^__^

Länk: www.gimpshop.com

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

CamillaS
0

hmm.. intressant. :) fast har iuf ps, så jag är glad att jag inte behöver använda Gimp, men det är säkert bra för Gimp användare. ^^

Zabbio
0

heeh..jo. PS är ju bäst :P

camillaabrahamsson
0

Åh det låter ju toppen! Måste testa! Jag blir lite lätt sinnessjuk på alla fönster när jag pyssslar med GIMP ;)

Zabbio
0

Jag med:P Fast jag pysslar inte i gimp. x)

Pedro
0

Bra för de som använder Gimp

/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se

[VictoriaR]
0

ska nog ladda ner den versionen..:)

Zabbio
0

Det verkar som om sidan lagts ner..O__o

Är fildelning av gratisprogram olagligt? >_> annars skulle jag kunna skicka programmet över msn, tror jag..

ulliga-flickan
0

Men är det gratis?

Zabbio
0

yapp, det är gratis :) som Gimp