OT gick omkull med hästen
Bleeeh! Det är bara inte meningen att jag ska rida den hästen.. precis när man har kommit över sin rädsla ordentligt så går vi omkull.
Skulle bara ta en tur på grusvägarna lite kort i skritt. Prova nya shabraket jag sytt.. (laddar upp bild snart). Jag sitter upp på en gräsplätt (lugnast att sitta upp på ''vanliga'' stället, han är ju fortfarande inte helt inriden) och han tramsar runt som han brukar. Dvs studsar några cm går fram innan jag bett honom, snurrarrunt lite.. inget alvarligt och jag har joppats att det går över när han är mer van. Han blir bara stressad av att man sitter upp innan han kommer ihåg att det faktiskt inte är så farligt. Det har blivit lite bättre redan.
Iaf så gjorde han som vanligt, men idag regnade det ju litegrann och var blött i gräset.. han måsta ha halkat för rätt vad det är försvinner bakdelen under oss och han landar på sidan, med höften först och ligger på mitt ben.
Han kommer upp, jag går upp… inget brutet på nån av oss, tack och lov! Mitt ben är lite ömt, men det är väl bara ett stort blåmärke eller nåt. Hans sida fick lite skrapsår, antagligen av stigbygeln, och nåt litet märke på knät, men han verkar också ok.
Det återstår att se om jag lyckats bli rädd igen..just nu är jag lite skakig men det är väl normalt. Tror det är nästan exakt ett år sedan jag splittrade handleden när jag red samma häst…
Tja..detta har inget med teckning att göra..jag ville bara skriva av mig…
Shabraket och hästen. Inget med teckning att göra fortf..men lite hantverk iaf? >_> sydde ju shabraket själv..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Oj :o det var inte så kul :/
/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se
Nej.. :/
Urch :/ Har alsrig fölle av riktigt riktigt! tack och lov.
Hoppas att du inte blir rädd, satte du upp igen efter det som hände? Hämtade du nån som kunde hjälpa dig etfersåt?
Satt inte upp, visste ju inte om han var skadad och orkade inte sadla om honom… sidan var skrapad och antagligen öm.. Så jag lät honom vara ifred.
Vad behövde jag hjälp med? O_o
Tror inte på att sitta upp igen direkt; efter en olycka är man för chockad för att det ska ha effekt… iaf har det aldrig funat för mig. Har funkat lika bra att sitta upp några dagar senare.. :3
#4 Okej :) När jag ramlat av fik jag hjälp med att tagga up mig att rida lite igen (bara skritt) och hon pratade med mig och lugnade mig o.s.v :)
För vissa hjälper et kanske :P
Min instruktör kommer aldrig låta mig stanna på marken någon längre tid..
Usch vad läskigt >.< Men vad bra att det gick bra för er, och att ingen av er skadades allvarligt..
Förresten ditt shabrak är ju jätte fint, och snygg bild. :)
Gör inget om det kommer in lite foton på teckning. det är bara skönt med lite variation. :)
Tack :P
tja, det ligger åtminstonde som off topic xD