Kissetjej! Kritik?

Jo juste. Använde bara en vanlig byerts som man kan köpa på typ coop, darför det är ganska svagt
/Tore
Medarbetare på Flugfiske.Ifokus
Eftersom du har en svag blyerts, försök göra skuggorna mindre suddiga. Jag vet att skannrar brukar göra det ännu ljusare också:P
Men proportioner etc känns bra :)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Tack #2! Fast jag tycker det är lite svårt att få det mindre suddigt när man skuggar med fingrarna. Men ska träna lite. Måste fixa lite bättre pennor också!
Nån mer?
/Tore
#3 prova att inte smeta ut öer hela med fingrarna, utan bara på ena sidan ''srecket''? Eller strunta i fingrarna och försök skugga mjukare med pennan först? :)
Om man inte vill sudda/"smeta" med varken finger eller penna, kan man använda en ihoprullad bit hushållspapper. Funkar alldeles utmärkt! Även tops går bra :)
Fast det bästa är ju såna stompar..de är inte dyra heller, två för an 20a eller nåt på panduro. Finns säkert billigare med.. :P Är inte nån person som ska ha det bästa och dyraste, men hushållspapper eller topz går inte upp mot en riktig sån.

Får tacka så mkt för tipsen och kritiken.
Jag är somsagt självlärd, bara kladdar runt som nu med fingrarna, visste ingen annan metod. Men nu (tack) så har jag lite o testa nästa gång. Borde jag blöta topsarna te.x?
Annars det där med stryka lösare med pennan är ju ett alternativ. Har faktiskt massa "riktiga" pennor. I massa olika storlekar. Har aldrig testat med dom.. Eller jo men märkte att det inte gick o smeta ut som jag hittils använt som taktik :p men kan ju försöka leka med dom olika storlekarna när jag ska skugga osv
/Tore

Borde jag alltid när jag skuggar med dom där andra pennorna nästan lägga dom ner och skugga mjukt och olika mjukt utan att smeta alls, bara forma skughgan med hjälp av hur hårt jag trycker osv?
/Tore

stompar? Alltså sånna där som det ser ut som att det är ihoprullat papper typ? ihoppressat
/Tore

#7 Blöta topsen ska du nog inte göra. Blir nog bara fula märken som blir svåra att få bort kan jag tänka mig.
#9 Japp, det är stompar ja. :) Köp gärna olika tjocklekar. En lite större och en lite smalare så har du att välja mellan om det är små eller stora ytor som ska "suddas".