Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 1376 ggr
JeZZifelt
0

Kompis med katt (feedback)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har tänkt att ge bort en teckning till min kompis på henne och hennes katt.
Har då haft en foto till hjälp och skulle gärna vilja ha lite feedback. Vill såklart att slutresultatet ska bli det bästa eftersom jag ska ge bort det.

Så, vad kan jag göra för att förbättra bilden? :)

JeZZifelt
0

Detta är bilden jag utgått ifrån.

Anken
0

Gud va snygg bild! :O

Tycker att flickans näsa ser lite "bulligare" ut än på bilden och sen ser hennes öga lite större ut annars jättefint! :]

JeZZifelt
0

Du menar alltså att ögat och näsan känns lite större på teckningen än på fotot? :)

Ögat har jag faktiskt redan ändrat, så det har blivit lite mindre nu.

Tack! :D

tokage
0

Wow! Jättesnyggt! Det enda felet, eller ja, det är inget fel, utan det är mer en smaksak :).

Men jag tycker att det där glänset på ögonen ska vara lite mindre, då ser inte ögonen så matta ut :).

Men det är nog mer en smaksak, annars så har jag granskat bilden noga och inte hittar jag några fel! :D

Anken
0

Nu har jag ritat med lite rött i paint, inte så snyggt men lättare att förklara hur jag menade.

Ögat på tjejen ser stort ut, övre ögonlocket är lite "bulligt" och går upp mycket fram på ögat. Nedre kanten på ögat är lite långt ner. Näsan ser ut att ha blivit lite långt åt höger. Sen kan du kanse lägga till lite skugga på kattens nos på sidan där?

Hoppas du förstår hur jag menar, är inte så jättebra på att förklara xD

JeZZifelt
0

#4 Tack! :D Kan såklart fixa till det. :)

#5 Tack, jag tor jag fattar. :) Har själv funderat över det där med näsan. Sguggningen har fått att se ut som om näsan är mycket större, men ska försöka fixa till det. Ögat har jag som sagt redan fixat till, men har inte orkat scanna in än, och ska fixa resten också. :)
Tack!

JeZZifelt
0

Bättre?

Finns säkert något mer som kan behövas ändras. ;)

Anken
0

#7 Mycket bättre! Superfin bild. :]

Dobben
0

Tycker bilden är jättefin! Riktigt likt fotot :) Hon kommer nog bli jätteglad! :D

JeZZifelt
0

#8 Tack :D

Upptäckte även att jag tyckte hennes iris i det vänstra ögar var lite för stort. Har minskat det nu. :)

JeZZifelt
0

#9 Tack tack! :D

gigytffyvbk
0

Väldigt fin och väldigt lik, tycker att du har fått till det bra! :)

JeZZifelt
0

#12 Tack så mycket. :) Vad bra! ^^

JeZZifelt
0

Nu har jag scannat in ännu en gång. Tror att det får duga såhär. :)

JeZZifelt
0

Och såhär blir det efter att jag trixat lite med levels och mörklagt lite i ps. :)

Nu är det iofs originalet jag ska ge bort, men alltid kul och se hur det blir. Så vad tycks? Duger det?

camillaabrahamsson
0

Jättevacker bild :)

JeZZifelt
0

#16 Tack! :D

Kazibum
0

Tycker det är en jätte bra bild, men kattens ögon känns inte så jätte levande, kanske lite mer skiftningar där?

JeZZifelt
0

#18 Har också tänkt på det. Det finns ju inte någon "glimt i ögat" på den riktiga bilden heller, men har funderat på om jag ska göra något åt det på teckningen. Ska försöka fixa till det. :)
Tack så jättemycket!

JeZZifelt
0

Bättre?

Zabbio
0

#20 Ögon är alltid så viktiga, de kan nästan inte bli för levande.. nu vet jag inte hur din scanner ljusar upp, men prova med lite mer intensivt vitt kontra svart på bilden. :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

JeZZifelt
0

#21 Jo, det är faktiskt så att scannern ljusat upp så att övergången mellan "vitan" och det svarta inte blir så intensiv som du sa. Men jag skulle kunna testa att göra den ännu mer intensiv ändå. :)
Tack för tipset!

Denna kommentar har tagits bort.
Zabbio
0

#22 jo, scannrar brukar tyvärr göra det:P

Ingen orsak^^

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

CamillaS
0

Verkligen snyggt! du har fått till det jätte bra, och den verkar bara bli bättre och bättre. Din kompis kommer bli väldigt nöjd tror jag.^^

JeZZifelt
0

#25 Tack tack! :D Jag hoppas det ^^

Katter3
0

Så vacker! :)

Mvh Johanna
www.fotografjohanna.se

JeZZifelt
0

#27 Tack tack! :D

Ska bara orka pallra mig iväg med bärbara datorn till scannern så ska ni få se hur det blev. Nu tror jag det får duga. Eller ja, har ni nåt mer att säga då så kanske jag ändrar det ändå. ;)

JeZZifelt
0

Blere nö bättre? ;P

JeZZifelt
0

Sådär.. Nu har jag pillat det allra sista. This is as good as it gets. :P

Nu ska den bara ramas in. :)

CamillaS
0

Den är jättefin! :)

JeZZifelt
0

#31 Tack så mycket ^^,

[VictoriaR]
0

Jättefin!Hon kommer bli glad:)

JeZZifelt
0

#33 Tack så mycket. :) Jag hoppas på det iaf. ^^,

Ida-M
0

Jättesnyggt :]

JeZZifelt
0

#35 Tack :D

preya
0

Helt underbar bild!!

Solini
0

Jättefin! du får gärna berätta vad hon tyckte sen

/Tore

Medarbetare på Flugfiske.Ifokus

kajanus
0

fantastisk bild,vad duktig du är…..

JeZZifelt
0

#37, 38, 39:
Åh, tack så jättemycket. :D Det värmer att höra. :)

Hon blev jätteglad när hon såg den. Hon har inte fått själva teckningen i handen än, för jag har liksom aldrig haft med mig den när jag träffat henne, men hon har sett den på datorn och hon trodde att hennes mamma skulle börja gråta när hon fick se den. ;)