Teckning iFokus

Teckning

Etikett: off-topic
Läst 1194 ggr
Zabbio
0

OT: ID för att köpa energidryck?!

Jag handlade på Ica maxi i hbg igår. Nåra euroshopper energidryck. Och de ber om legitimnation?! O__o;

Vad i hela friden? Det finns väl för tusan ingen åldersgräns på dem? Jag är 20, även om det möjligtvis är olämpligt för små barn att dricka dem (varför affären nu skulle bry sig om det) så borde de väl inte be mig att visa körkortet/ID?

Jag frågade varför.. ''det är uppiggande''..jaha ja? När ska de börja be om ID för att köpa socker? Eller godis? xD

Jajja, ville bara skriva av mig:P

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

mjioo
0

är ju koffein i och det finns rekomendationer på hur gammal man ska vara för att dricka de.. tror inte man ska vara gravid heller.. men att visa leg? helt galet!! det är ju bara på alkhol och nikotin i affärer som ska visas leg för att få köpa vad jag vet..

Zabbio
0

''Barn, gravida och andra personer känsliga för koffein avråds från att dricka denna dryck''… tja… nog för att jag ser ung ut… men ''barn'' kan jag väl inte tas för.. :3 (fysiskt iaf)

gigytffyvbk
0

där jag bor behöver vi ej visa ID för att köpa energidryck.. iallafall inte där dom jag känner köper (willys etc..)

Zabbio
0

På Ica härhemma behövs det inte heller (däremot för att köpa tändare..) men i hbg behövs det..