Inställningar ritplattan
Nu måste ni hjälpa mig så att jag kan få tillbaka min ritplattas inställningar :) Det är så att jag vill att ritplattan (själva det man ritar på) ska vara som hela skärmen och när man för pennan till översta högra hörnet ska det blir så på skärmen också. Nu är det precis som en mus, att pilen stannar på stället och man måste börja där även om man är på yttersta kanten på ritplattan. Hoppas att ni förstår hur jag menar och att ni kan hjälpa mig :)
Vad har du för platta?
Prova att installera om drivrutinerna.
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
#1 Wacom bamboo A6
Hm.. har/hade en sån (utlånad).. provat att installera om? Man kan ju ladda ner drivrutinerna på wacoms hemsida, om du tappat bort CDn..
Har precis laddat ner drivrutinerna för min Ritplatta från hemsidan, samma som din, och den fungerar som du vill ha den och med pen presure.
Hur ändrar man egetligen inställningarna för plattan?
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.
kan man inte gå in i kontrollpanelen för att komma åt inställningar för såna saker?
För mig hamnade en ikon på skrivbordet, kallad ''platta''.. fast i mac verade den inte finnas..
#6 mac brukar väl ha en tendens att skapa mindre genvägar på skrivbordet? gå in och leta bland program eller sök efter filen så hittar du nog
Nej, det fanns inte als.. sökte och hittade de andra sakerna till plattan, men inte inställningar.. :3
Kan inte söka nu, det var inte min dator utan en vän i stockholm som fått låna min platta:P
#8 ah knepigt… kanske var nåt som inte blev installerat.. jag har ingen aning hehe
#9, inte jag heller xD
Installerade om drivrutinerna så nu fungerar det som det ska, tack!