Bockande ponny

jättefin 8) men bakbenen är lite för jämna med varann för att det ska se verkligt ut och det bakre frambenet är lite för kort och rakt
Ser ut som en skolad övning:P Kanske en häst som tränats a la spanska ridskolan? ;)
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.

Ser mer bockigt ut nu:P

#4 åh vad bra :) nåt tips på hur jag ska få den att se mer busig och bockig ut? ;)
Hmm.. jag hade gärna sett huvudet mellan frambenen.
så får teckningen lite mer liv i sig tror jag… men det är bara ett förslag. :)
Fast med huvudet mellan frambenen försvinner känslan av att den liksom hoppar till över att ha sett något specifikt ''läskigt'' :P
Men ska den bara vara busig så kan lite allmänt huvudslängande och kanske ett kickande bakben i språnget göra susen. :)
#7 Jo, kanske det. lite huvudsläng och sparkande bakben håller jag med om att det skulle kunna vara bra. :)
Att låta den vrida sig i språnget gör det också mer lekfullt :P Istället för att ha ren profil.
Stelhet (''raka'' ben och stel kropp), vidöppna ögon (som ev. stirrar på en viss punkt) och jämfota hopp får det att se ut som om den hoppar till av skrämsel.
Mjuka viga skutt, viftande ben och huvud, viss vridning av kroppen (hästar är ju stelare än hundar och katter) och lite nästan obalanserade detaljer (ett sparkande bakben som inte hör hemma i någon gångart, huvudet helt på sned tex) ger ett mer lekfullt intrycck. :)
Men det är ju hur man vill ha det.
Håller med #9
tycker den ser lite mer rädd ut =)