Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 4543 ggr
Nordqvist
0

Kritik - Olika hästar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har ett gäng gamla bilder som jag gärna skulle vilja ha lite kritik på! Det är bara hästar jag ritar… Typ…

Var brutalt ärliga nu så jag kanske kan lära mig något nytt! Flört

Bild nr 1: Brun häst

Nordqvist
0

Bild nr 2: Brun häst - huvud.

Nordqvist
0

Bild nr 3: Galopperande fux

Nordqvist
0

Bild nr 4: Galoppör

Nordqvist
0

Bild nr 5: Skimmel i trav (Ignorera de "missade" bakbenen.. Orkade inte rita klart!)

Nordqvist
0

Bild nr 6: Söta föl! Sista bilden!

Nordqvist
0

Oki en bild till… På det liggande fölet!

camillaabrahamsson
0

Bild 1: Jag tycker att hästen är lite smal runt magen vid frambenen och att frambenen har konstig vridning. Tunnare streck i man och svans hade vart snyggt. Skulle gärna vilja ser mer ljus och skugga så att hästen blir mer 3dimensionell.

Bild 2: Huvudet ska vara lite mer långsmalt. även här skulle mer ljus och skuggor passa in. Mer pannlugg och man önskas också.

Bild 3: jag gillar hästens färg och hur du fått till den lockiga svansen och det fina huvudet. men frambenen är kanske lite väl "tjocka" över knäna, om du förstår vad jag menar ;) Snygg vinkel, du har fått till rörelsen i bilden bra också.

Bild 4: Mer muskler på bakbenen och ryggen skulle vart bra. Svansen är snygg, men den kanske skulle vara mer utsträckt eftersom det verkar som hästen galopperar väldigt fort :) Skulle vilja se pupill och ljusfläck i ögat. Snyggt skuggat och uppljusat!

Bild 5: Halsen är lite grov och jag skulle vilja ser mer detaljer i ansiktet. Början på bakbenen är för långt fram, hästens kulle behöva mer mage :)

Bild 6: otroligt söta! Du har fått till bra kroppsform på de båda, mycket bättre än jag skulle kunna göra ;) Att gräset är en photoshop-pensel stör lite, du kanske skulle prova att smeta ut och göra det lite oskarpt på vissa ställen? Även här skulle jag vilja ser mer uppljusade partier för 3Deffekt :)

Bild 7: Jag gillar hästens pose och det söta ansiktet :) Men den ljusa fläcken i ögat kanske skulle vara lite mindre.

Jag har vart brutalt ärlig, så gott jag kan, haha ;) Får man se några nya bilder också? Du har en fin tecknarstil tycker jag :)

Nordqvist
0

Ja nya bilder kanske dyker upp senare! ;) man vet aldrig! hehe!

Tack så mycket för kritiken! ^^,

Nordqvist
0

Puttar

Zabbio
0

Det är lite många bildrer för att jag ska orka kommentera :3 Lägg in en eller två åt gången så kanske du får lite fler svar. Du kan ju använda samma tråd men vänta med att lägga in bild 3+4 tills du fått några kommentarer, etc. Bara ett förslag.

Generelt sett är vinkeln och rörelsen bra, men kroppen på hästarna känns lite odefinjerad.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Nordqvist
0

Oki tack! Det behöver ju inte vara bild för bild! utan kanske bara tips på vad som fattas och vad som är bra t.ex! ;)

Dobben
0

Tycker alla bilderna var väldigt fina men #6 var ju otroligt söt!

Nordqvist
0

Tack! :)

Julllan
0

Va duktig du är!! jätte fina :)

Numer 7 va söttast tror jag.

Nordqvist
0

hehe tack! ja den är jag nog mest nöjd med oxå! ;)

Ida-M
0

Jättesnygga :P

Noa-Nisse
0

gud va fina bilder, älskar bilden på fölet som ligger ner :P

Medarbetare på Hundar.ifokus

Nordqvist
0

Åh tack tack! :)

Fyzaliz
0

Kan inte komma på någon kritik, förutom att jag skulle gillat grönt/blått mer på bild nr 2

Nordqvist
0

#19 Som bakgrund eller?