Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 879 ggr
tokage
0

Ännu en bild att kritiseras!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Säg till om jag blir jobbig med mina bilder, HAHA :D.

Men det är skönt o få lite kritik så man vet vad man ska ändra på nästa gång :D!

Den här gången blev det en tjej som tar "ego pic". Tänkte göra bakgrunden som om hon stod i ett badrum. Men jag kände mig lite lat och gjorde inte det :'). Dessutom fanns det risk att förstöra bilden då jag inte är nå vidare på bakgrunder :').

Madde80
0

Det är väl en digital bild? Då riskerar du ju aldrig att förstöra den, det är ju bara att testa på och spara i olika versioner :).

Jag tycker att du gjort ett mycket bra jobb med hår och ögon - me like :). Skarfen/huvudbonaden är också ren och snygg :).

Det jag tycker du ska tänka på är främst två saker:
¤ Händer - man kan aldrig måla händer för bra :). Även om anime/manga ska vara stiliserat så är grundlinjerna än mer viktiga just därför. Jag skulle gärna se händer med lite mer realistiska former :).
¤ Skuggor. Skugga gärna hud i någon annan färg än svart, huden ser annars lätt smutsig ut. Nu är det svårt att veta vilken färg skuggorna borde gå i då de egentigen tar upp färg från omgivningen. Hud blir väldigt "platt" om man bara tar en grundfärg och sedan visar formerna med vitt och svart.

Ta till dig det du vill av min kritik - alla har vi olika stil ^_^.

tokage
0

#1 Åhåå! Det me skuggorna ska jag tänka på! :)
När jag gör händerna så försöker jag kolla på mina egna, och ibland går det lite snett :'). Ska tänka lite på händerna också, har mest problem med dom, och fötterna :'D!

Isis
0

mkt fiint! gillade ögonen och håret, kritiken är väl isånafall på ansiktsformen och munnen. munnen var så opersonlig, om du ger den mer färg och form blir det kanontjusigt! ;D

Madde80
0

#2 Haha, problem med händer och fötter känner nog alla konstnärer igen sig i :). Men det fixas med övning. Jättebra att du använder dina händer som förlaga.

Jag brukar ta kort på mina händer när jag vill rita en hand i en speciell rörelse - det är lättare att måla av en platt bild än en verklig hand, då våra ögon ju faktiskt sitter en bit isär och ser handen på olika sätt.

Här finns en liten, enkel tutorial över mangahänder, och där finns säkert annat som du kan tycka är intressant också, bl.a. fötter :).
http://www.mangarevolution.com/tutorial_display.php?tutorial_id=74

Aphrodithe
0

Hennes högerhand är lite för mycket vriden åt höger, så att man ser den rakt fram. Jättesnygga ögon, gulligt men ändå tufft huvud. Jättesnyggt.