Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 1406 ggr
camillaabrahamsson
0

Enhörning - kritik?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Målade någon slags enhörning.-variant igår. Gjorde den medvetet mossgrön :D Kritik vore trevligt :)

Migoff
0

Väldigt vacker och sagolik tycker jag! Enhörningen smälter bra in i omgivningen. Däremot så käns bakkroppen lite underproptionerad mot framdelen.

Equipage
0

Håller med #1 om att den är väldigt vacker men bakkroppen ser lite liten ut i jämförelse med fram-. Jag vet inte hur det är med andra men jag gillar inte när man ser konturerna på en verklighetstrogen (kommer inte på vad det heter just nu.. (A) ) blyertsteckning, och då inte heller att man ser blyertsen i målningar. Så nästa steg kanske kan bli att försöka framhäva allting med mer/mindre färg och sudda eller måla över blyertsen. :)

[Majbot]
0

Håller med #1 med nosryggen ser lite lång ut och frambenen ser stela ut, bakdelen ser för liten ut och magen hade kunnat vara tjockare :P

camillaabrahamsson
0

#1 tack :)  Såg först efter scanning att bakkroppen såg lite konstig ut, men det är inte så mycket att göra åt nu ;)

#2 jag målade blyertskonturerna frivilligt för att man skulle se enhröningen överhuvudtaget, men jag ska strunta i det eller måla tunnare nästa gång :)

#3 Tack för kritiken, ska tänka på det :)

Equipage
0

#4 Ja, förstår att du behövde det. Hästen smälter väldigt bra ihop med bakgunden^^

Zabbio
0

Ser bra ut tycker jag, fast hornet sitter lite långt ner, för min smak :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Sehvrin
0

Gillar färgerna och det är en bra bild och bakgrunden är väldigt mysig =) Frambenen ser stela ut (precis som någon annan sa) och jag tror att de är lite korta och jag tror att det är skenbenen som ska vara lite längre

(Oj, la precis märke till att du hade två månar, det tyckte jag var en rolig detalj ^^)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus