WIP: Birdlady
Har börjat färglägga denna biilden idag och vill gärna ha tips och kommentarer. Främst söker jag efter förslag på färger till kläderna, men även andra kommentarer är välkomna =)
Kan tillägga att jag inte ens försökt skugga något ännu, så just det behöver ni inte kommentera på, om ni inte hemskt gärna vill 
antingen samma kulör som blixten, eller också en rak motsats, komplementfärg, eller heter det kontrastfärg när man vill ha den som är tvärsemot i färgcirkeln??? blodrött, eller varmt guldigt???

Komplentfärg heter de då om man menar färgen som står rakt emot i färgcirkeln
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

det vore nog häftigt svart med sidenskimmer.
Ha en fin dag med glädje o skratt, hälsn. Maria från Glas DeCo
Nu har jag kommit än bit längre. Fortfarande saknas den mesta av skuggningen och sista färgen på klänningen. "Mellanklänningen" ska jag försöka få att se halvtransperent ut.

Använd låg Opacitet när du målar, på penseln:P
-(Zabbio på fel konto)

Jag skulle gärna vilja se vågskum och att figuren har lite sammetsaktig klädsel :)
Jag tyker kläderna ska gå i ljusa färger. vitt och ljusblått med lite mörkare inslag här och där tror jag skulle göra sig bra i din teckning.
Har jobbat lite mer på den idag (tar lång tid för mig att göra färdig en bild, inte bara för att jag jobbar länge med dem, utan även för det tar tid mellan gångerna…)
Jag är väldigt orsäker på om jag ska behålla den mörka färgen på överklänningen, vill gärna ha råd där. Klänningens lager 2 är nästan helt klart och lager tre är skuggningen påbörjad på och jag tror nog det får behålla den färgen den har nu (ungefär)