Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 5835 ggr
camillaabrahamsson
0

Shirehäst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har målat en shirehäst i GIMP alldeles nyss :) Kritik vore trevligt :)

Målad med mus utan skiss innan

Zabbio
0

Ansiktet var jättefint :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

elinochsheela
0

Vad snyggt! Lyckas aldrig få sånna bra bilder på Gimp!

CamillaS
1

Den är jätte snygg. och titta, den har inte så lång nosrygg som dom brukar ha, och finare runda former har den också, det går åt rätt håll. :)
Bra jobbat.

Ida-M
0

Åh vilken vacker häst, själv älskar jag att måla hästar :)

camillaabrahamsson
0

#1 #2 Tack :D

#3 haha, jag ansträngde mig verkligen för att göra hästen mer normalrund än jag brukar göra ;) bra att det blev bra då :) tack tack :D

#4 Tack :D Välkommen till klubben ^^

Ida-M
0

Tack så jättemycket, verkar vara en mysig "klubb" hur får du till formen så bra på hästen? målar du av eller gör du bara på fri hand?

camillaabrahamsson
0

#6 Jag målar ur huvudet utan skiss :) ibland kollar jag på foton om det är svåra ställningar hästen har, t ex om den bockar eller rullar sej och sånt :) annars helt på fri hand :)

Ida-M
0

Okej, ungefär som mig då x'D men den ästen var underbar :) jag brukar aldrig få till kroppen bra, tips? ^^,

camillaabrahamsson
0

#8 Tack :D eh, jag har inga direkta tips, efterssom jag är inte så bra på att måla hästar, bara det gamla vanliga, öva öva öva ;) jag har ritat typ 3 timmar om dan de senaste åren, haha ^^, studera gärna foton för att se hur kroppens delar ser ut i olika vinklar och sånt :)

CaptainBunchie
0

JÄTTEFIIN! <33

//CaptainBunchie (fd. BlossaTossa)        _
http://bunchiesphoto.weebly.com/
_

Ida-M
1

#9, japp det är det jag tränar på nu x)

Equipage
0

Bakdelen sitter lite väl högt tycker jag, annars är det en finfin bild! :)

Clownfejs
0

SJUKT SNYGG! jag tycker det e jättesvårt att måla i gimp, så du e jätteduktig! :) (Y)