Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 1067 ggr
camillaabrahamsson
0

Föl- kritik?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Målat med flytande akvarell :) kritik vore trevligt ;) Jag har inte så stor erfarenhet av att rita föl, så jag är nybörjare inom det området, därför kan proportionerna vara lite konstiga osv.

Angående den mystiska vita kanten till vänster så är det papperet som har konstrat lite och vägrar bli platt ;)

SweGizmo
0

för avlångt ansikte.. för små ögon, lite för tjock hals…  det är det jag ser nu på direkten.

Min blogg: SweGizmo.se

[Theriss]
0

Fölet och bakgrunden har för lika färger, de flyter ihop och fölet är lite svårt att urskilja. Något av dem borde ha starkare färger (förmodligen skulle det passa bäst att fölet blev mer färgstarkt). Förutom att öronen och speciellt höger öga borde fixas så är fölet helt okej. Men om halsen blir lite smalare och huvudet lite kortare kommer det bli ännu mer likt ett ungt föl. Det är ett bra motiv tycker jag, det är känsla och rörelse i den.

Zabbio
0

Tycker färgen är bra, det hör ihop och ser inte inklippt ut. Allt måste inte vara tydligt så att man ser precis alla detaljer vid första ögonkastet!

Proportionerna är inte helt rätt, kolla på foto och försök att själv SE vad som kan förbättras :)

Eftersom färgen och skuggorna är så bra, så stör jag mig väldigt mycket på de kantiga konturerna..

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Rozzy
0

Tittar man rent konstnärligt så tycker jag det är en spännande bild, man behöver inte vara ute efter verkligheten när man vill fånga något.

Man ska därimot akta sig lite för att måla för illustrativt och förlora spontaniteten.

Han ser lite sne och nyckläckt ut, högerögat sticker ut, vek och tar sina första skutt i morgonsolen en riktigt charmig bild och långt ifrån många tråkiga för perfekta hästbilder man har sett i sina dagar.