Teckning iFokus

Teckning

Etikettdigitala-ritprogram
Läst 2190 ggr
CamillaS
0

Penslar i photoshop

Kan ni länka till olika sidor med penslar till ps?

Sen en annan fråga hur packar man upp penslar som är zip filer, och få in dom i ps?

[Popcorni]
0

#0 Hur får man tag på photoshop? Har inte det programet men vill lära mig hur det funkar.:)

CamillaS
0

#1 Man får köpa det. :) vissa laddar ju hem det olagligt också, men det ska vi inte ta härOskyldig

Annars finns det ett gratis program som heter Gimp. Googla på gimp så hittar du det säkert. :)

Puma77
0

Denna sida gilar jag.

http://www.brusheezy.com/brushes?page=1

Jag har ett program winrar som packar upp filerna. När de är uppackade flyttar jag dem till adobe/photoshopCS2/förinställningar/penslar

efter penslar har jag ytterligare en mapp att öppna hos mig där det står adobe photoshop only. Ve inte om det ä så hos alla. Men där finns de andra penslarna så det är inte så svårt att veta att man kommit rätt.

//Pia

Kattapult
0

sök på brushes på google. Ladda ned brushen. Gå sedan in i mappen där du lagt den. Högerklicka och välj extrahera alla. Sedan går du in i ps till brushen och väljer load brush. Sedan hämtar du den där den ligger :)

CamillaS
0

#3 Jag har också Winrar, men jag vet inte hur man packar upp dom :/

#4 Ok, men det där funkar vel bara om penslarna är i abr format?

Puma77
0

Och när jag laddar ner en av de penslarna i min länk öppnas winrar automatiskt. Där väljer jag extract to. Då kommer det upp var du vill lägga den uppackade filen. Man kan då gå in den vägen till photoshop som jag skrev.

//Pia

CamillaS
0

#6 Ok provar :)

CamillaS
0

Yeey! Det funka, tack så jättemycket för hjälpen! :D

Puma77
0

Det var så lite så. Ha så roligt med alla penslar nu.

//Pia

CamillaS
0

He he tack, det ska jag ;)

eliinb
0

Jag vet fattar inte hur man får in penslarna jag heller.. TROTS beskrivningen.

Puma77
0

Du har winrar?

//Pia

Feliciaa
0

Vart står det load brush nånstans? :S

Jag har Photoshop Elements 5.0 på engelska

Puma77
0

Går man in på den länken jag la in så tryck på en av bilderna. Där kan du sen få en förhandstitt på just de penslarna under prewiew. Vil du ladda ner dem står det download bredvis.

//Pia

Puma77
0

Photoshop har haft en 30-dagars prov också som man kan ladda hem och testa. Vet inte om de har den kvar.

//Pia

Feliciaa
0

#14 Ah det vet jag :) Menade hur man får in penslarna i photoshop. Men nu har jag laddat in dem men jag vet inte hur jag hittar dem så jag kan börja använda dem :S

CamillaS
0

#15 jo jag tror dom har kvar prov versionen :)

Puma77
0

Jag är ju inte så inne på element men på cs2 väljer du pensel. Då kommer det upp i menyfönstret uppe. Bredvid finns en liten pil att klicka på, då kommer en fils olika penslar upp och man kan välja storle m.m. I den rutan finns det ytterligare en pil uppe till höger, klickar du där kommer alla dina filar med pensla upp som du kan välja.

//Pia

Puma77
0

Kan ju inte vara så stor skillnad på de vanligaste verktygen i jämförelse med photoshop.

//Pia

Feliciaa
0

#19 Nu funkade det, tack så jättemycket :D

[Popcorni]
0

#2 Okej:)

Puma77
0

#20 Härligt.

//Pia

Feliciaa
0

Förlåt om jag snor tråden, men hur gör man för att få in textstilar ?

Puma77
0

Jag laddar hem dem liakadant och öppnar dem i winrar. Men däremot lägger jag dem i windows och sen fliken fonts.

//Pia

Feliciaa
0

#24 Jag PM:ar dej istället så jag inte tar upp tråden :P

CamillaS
0

Kan man på nåt sett gruppera penslarna? så att inte alla ligger i samma rad.

Puma77
0

#26 inte vad jag vet.

//Pia

Toltaren
0

Sök på "photoshop brushes" på google o på www.deviantart.com

CamillaS
0

#27 nehepp det var ju tråkigt :(

Thenightwof
0

www.Deviantart.com

sök i den ljusgröna sökrutan.^^

SweGizmo
0

http://redheadstock.deviantart.com/

han är bra:) men glöm inte att ge credits till honom när du lägger upp bilder med hans penslar på.

Min blogg: SweGizmo.se

CamillaS
0

#31 credits? :P är inte så bra på vissa uttryckGenerad

gigytffyvbk
0

#32 länka tillbaks till hans sida ;)

divansson
0

#3 meeendå.. ja satt precis och letade efter Just den sidan, så gick ja in här å *vips* så hade du lagt in den ;) haha.. :D

CamillaS
0

Tack för alla tips. :)

Cuyi
0

Hur gör man för att få in dom till Gimp då? Elr går det ens?

Zabbio
0

Det går att göra penslar i Gimp..men vet inte hur.

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Cuyi
0

Men hur lägger man in penslar till Gimp?