Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 1787 ggr
Nordqvist
0

NY bild! *Kritik* - Häst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ritat en häst på ett fält/i en hage!

Vill ha massor med kritik! Både bra och negativ!

Nordqvist
0

Jag såg själv att stolparna drog till sig lite fler blickar än själva hästen! Så jag ändrade lite!

Zabbio
0

Snygg! Fast bakdelen hänger inte riktigt med i kvalitet.. iofs får det blickarna att dras till framdelen, vilket är bra, men lite mer vill jag nog ha där bak :P Och lite mörkare skuggning (på de ''rätta ställena'') över hela. Som du har gjort framme vid bogen/bröstet :)

Skippa photoshop gräset :P Och stolparna drar fortfarande blicken till sig.

Men en snygg häst med fina proportioner och bra färgsättnig i manen :D

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

SweGizmo
0

jag ser inte hästen eftersom han/hon smälter ihop med bakgrunden.. kan du visa bara hästen? med en mörk bakgrund:) hästen värkar jätte fin.

Min blogg: SweGizmo.se

Nordqvist
0

Tack! Jag ska tänka på det! Det var mest manen och svansen jag ville träna på för jag är sååå urusel på det! haha!

Nordqvist
0

#2 hur ska man göra gräset så att det ser ut som gräs, utan att behöva pensel? *Nyfiken* Tungan ute

#3 Här kommer en bild på bara hästen med svart akgrund!

Zabbio
0

#5 Gör åtminstånde en egen pensel.. x) Eller.. :O!! Rita det! Mus eller Ritplatta? Annars kan man fuska med smetverktyget och en ''hårpensel'' (en pensel som består av massa prickar; du målar gräset nåtsånär med olika skuggor, utan att bry dig om stråna, sen använder du smetverktyget med hårpenseln och smetar ut (styrka 50-80%) i grästrånas riktning för att få textur) Det är inte heller jättesnyggt, men bättre än PS gräs:P

#3 vad har du föe skärminsällningar? Jag ser den jättetydligt.. O_o

Nordqvist
0

#5 Minns inte hur man gör en egen pensel! x) Fanns en artickel om det förut, men jag hittar inte den igen! :(

Tack jag ska försöka! det får bli mitt nästa "inlärningsprojekt" ;)

SweGizmo
0

har en bärbar dator som inte har så bra Kontraster tyvärr:/

Min blogg: SweGizmo.se

Zabbio
0

Leta bland articklarna :P

Nordqvist
0

Jag har letat men hittar den inte.. var det inte du som skrev den?

Zabbio
0

Tror inte det var jag.. men här är den, låg näst överst:

Gör egn brushes

Nordqvist
0

Nej det var inte den.. den fattar jag inget av.. det var en annan…. Rynkar på näsan

Zabbio
0

Då vet jag inte. Googla.