Wheehoo! ''sålt'' tavla/beställning :P
Alltid lika kul!
Ska göra två tavlor, typ sammanhängande (de ska häna hörn i hörn, som schackrutor, typ) på nåt mindre gulligt mytiskt väsen, typ drake, monster, thestral..tja, det är rätt fritt fram faktiskt.^^
Får inte betalning i pengar utan i två träns (ett vaquero träns och ett spanskr träns med fransar i pannbandet) och ett antal böcker. Allt obegagnat förståss :P
Jag älskar att sälja på det sättet, eller när jag bytte tavlor mot ridlektioner :P
Lite random kanske, men jag tycker sånt är kul! Och delar gärna med mig. ^_- Hade kanske fått mer ut av det om jag sålt på riktigt, men vad tusan..kompispris :P
Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.
Usch.. kollade på webshoppen.. törs man be om saker för över 2000kr? xD
Visserligen är tavlorna stooora (60x80cm styck)..hmm.. >_>;
Vill ju ha ''schooling horses in hand''..och då behööööver jag en 6m tygel.. dressage in lightness behöver jag ju också två ex av,.. en till MC som jag ska hälsa på i Florida.. och tränsen..kan ju inte utelämna dem..
School of Horsemanship vill jag också ha… fast då blir det 2 600..
Eeeh.. XD Hon har för mycket att välja på! Får göra tavlorna riktigt bra och muta henne lite..XD
Givetvis kan du be om det, du kan nog be om mer också :) Konstnärer gör ett stort misstag oftast… dom underskattar sitt arbete :)
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
Tack :P heh, blir ju extra svårt när vi har den relationen vi har också.. den är komplicerad..XD ridlärare/elev, vän, företagare/kund.. allt i ett och skumt.. mycket tjänster utbytes..xD
Får se vad hon går med på..x)
har gjort en skiss i datorn..inte säker på att detta är hur det blir.. men det känns ganska rätt.. (det grå ska då vara väggen de hänger på). Kommer givetvis bli miljontals gånger nogrannare på duken.. x)
Kanske ska försöka få ett mer oroat/sökande uttryck på besten.. mer som en låg, osäker morrning än ett hot..
Det är hon själv som vill ha ett ''monster'' XD Antagligen för att skrämma kunderna när de kommer in.. :angel:
det där kommer att bli bra… Man ska inte vara rädd att ta betalt för sig (säger då jag ) föreligger ju risk att hon blir "förolämpad" om du är för billig också…
Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor
hehe..näää…den risken finns inte..XD inte i detta fallet.. x)
Du får inte säga så, jag tar snart hela webshoppem ju..>_>
Jag har då och då samma problem :)
Man ska inte vara rädd för att ta betalt… äevn om jag själv är det.
Har fått 3500.- för tuschtavlor, tagit en tusing för akvareller på A5 och så vidare.
Vad ska du måla tavlorna i? Vilken duk använder du? Pannå kanske? Allt sånt ska ju räknas in men jag skulle inte ta mindre än 2000:- styck iaf. 2500:-/st är BILLIGT för ett sånt verk du (att dömma av dataskissen) planerar.
Lycka till och hoppas du visar oss resultatet!
Mvh, T
#7 fast vår relation är skum.. XD Jag hjälper henne mer eller mindre så fort det behövs (lasta hö när det kommer, mocka stallet när det blir för stressigt, leta upp förrymda hingstar, teckna bilder till föreläsningar, översätta hemsidor, bygga ridbanor kl. 6 på morronen för att den inte blev klar i tid till clinicen..) i utbyte får jag gratis prvatlektioner (hon åker ut..kommer snart få köra mellan kristianstad och hbg för att undervisa XD), kladdkakor, mat, lite smått och gott (ny sadel, träns, kapsoner, fri entre till kurser med olika tränare etc etc..sånt jag inte hade haft råd med annars..) och ibland sitter vi bara och ser på film och slappar.. Vi trivs rätt bra bägge två. Dessutom gör hon ju reklam för mina bilder iom att de visas upp när hon undervisar eler så… har fått en del förfrågningar om det, men än så länge inget som gett nån lön.. x)
Uhm.. kan inte dukar.. typ..färdigspänd, billig på Netto? XD Sån som sitter på ram.. >__>; Målar med akryl..typ..XD Blandar faktiskt lite olika, grundfärgen blir svart väggfärg..>__> *oproffsig*:P
Jodå, ska visa :)
#8 Det låter som ni har en typ kompisrelation och då skulle jag ta lite mindre betalt, du kan ju lite fint påpeka också att hon får det till ett vänskaps pris XD
Migoff; det vet hon redan..xD Hon har iaf en liten aning om vad konst kostar:P
Diagonalen var klart mycket bättre IMHO, den där ser bara "trasig" ut :)
Ok då, en sån knivig sits: vänskapspris 2000:- för bägge.
Mvh, T
Jo, hon valde den första:P
hehe, tror vi är rätt nöjda bägge två.. (har redan fått träns, långa tyglar, muserola och ett bett..som hon iofs måste kolla om det passar..tror det är en storlek för litet.. :/ Ska visa bild på det sen för det är så fiiint! :D - och jag har inte ens börjat på bilderna än..)

Jag tyckte om de där figurerna på den andra bilden :) Vill gärna se ett färdigt resultat på den ochså, även om det inte är den hon vill ha.
14 - vad kul! Fast jag har inte dukar till det :P

Du kanske kan göra den i datorn då?
kanske…:P

Man kan få bilder utskriva på canvas på div sidor på nätet, det kanske kan vara nått om du vill måla dem på datorn?
Sök på "bilder på canvas" eller "foto på canvas" på google så kommer det upp ett antal sidor som fixar biffen! Priset varierar kanske, har inte kollat upp det så noga.
Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!
Det är super nice och du kan ha kvar "orginalet"
18: jo jag vet.,.. men har alltid tyckt att datormålning på canvas är så…fejkat och billigt. Då är det liksom inte den konsten det skulle vara utan mer en billig kopia på ''riktiga'' målningar..