Teckning iFokus

Teckning

Etikettallmänt
Läst 1167 ggr
Zabbio
0

Provat på olja! :D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har ju sagt att jag inte gillar olja…tja. Det var ju ett tag sedan sist, så jag gav det ett nytt försök.-.hehe

Är väldigt nöjd! :) Det ska föreställa min häst, Crow.. am. travare. :P Blev inte väldigt överdrivet fotolikt, men på nåt sätt känns det som om det är han ändå…hmm..

Visar väl underverket:P Ska försöka ta nya foton imorron när det torkat (billig olja XD) och när det är dagsljus:P

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Zabbio
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

och sen märkte jag hur liten ganashen var och försökte rätta till det :P Liiite Crow-känsla försvann, men helheten blev bättre..

Allamej
0

Erkänn att det är kul? :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Zabbio
0

Jo, det gick bättre än väntat :P

Zabbio
0

ok, nu har det torekat lite mer och är fotat i dagsljus :)

http://www.elftown.com/img/photo/61691_1220631262.jpg

Migoff
0

Den är fin men käns lite död på något sett. Lite mer blänk i ögat och ett par hårstrån som ligger fel hade nog gjort den mer levande :)

enola
0

Jag tycker olja är urkul att måla med, man kan även göra så att man grundar först med akryl för att komma igång lite snabbare eftersom det tar ett tag innan oljan torkar. Sen ska man tänka på att oljan får mer liv ju fler lager man målar, det är bra om man inte blir nöjd med första målningen (som jag oftats inte är). :D

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

enola
0

Oj, glömde skriva nått om din målning också! :P Den var fin! Själv gillar jag när man inte går in allt för mycket att göra det fotorealistiskt, det är häftigt när man ser en bild på avstånd och den ser nästan verklig ut, sen när man kommer nära så ser man verkligen penseldragen som skapar bilden. Det är ju i dem som konstnären själv manifesteras i, hur man för penseln kommer ju direkt från en själv.

Sajtvärd på Utomjordiskt och medarbetare på Konstnärer!

Zabbio
0

#5 mer blänk i ögat? Kan inte ha mer blänk där.. :3 det ska ju likna hästen också.. xD Fast det ser kanske bättre ut IRL.. och där finns hårstrån som ligger fel..>_>

#6-7

Grundade med svart väggfärg. x) billit o bra..

hehe.. det var så mörkt när jag målade den så att jag inte såg penseldragen..XD Då såg den mer foto ut.. x) Men jag håller med och blev faktiskt nöjd med resultatet även när jag såg det i ljuset..XD

Håller du med #5 om ögonen? >__> Mer vitt i?

kattf
0

Jag tkr det är tillräkligt med blänk i ögat!
Jag hittar inga fel i ansiktet så jag får väl kommentera igen sen när du har kommit längre och se om jag hittar något ^^D

Zabbio
0

#9 hehe, kul att höra:P ''kommit längre''? O_o

kattf
0

#9 Ska du inte fylla i hål-rummet just under din copyright text?

Zabbio
0

11 ne, hade jag inte tänkt:P

kattf
0

#12 Okej då har jag inget mer att kommentera förutom att du är otroligt duktig! :)

camillaabrahamsson
0

Jag blev inspirerad av din bild och målade lite olja igår - shit vad svårt det var!

Jag är imponerad över att du fått till din bild så bra :-)