Teckning iFokus

Teckning

Etikettkritik-lätt
Läst 1448 ggr
SweGizmo
0

Hästbilder - ge mej tips!

Hej och hå:) vill ha lite tips på hur jag kan förbättra mina bilder, speciellt bakgrunder… vet inte alls hur jag ska få till riktigt bra bakgrunder:/ hästar anser jag kunna ganska bra.

Bild 1. Stegrande häst i månsken.

http://i35.tinypic.com/ddhn5i.png

Nästan allt i bakgrunden är penslar och effekter:/

Bild 2. jump down the river.

http://i38.tinypic.com/2r3v6dd.jpg

Blev kanska nöjd med bagrunden i tanken på att nästan allt är eget, nästan inga penslar:)

Min blogg: SweGizmo.se

Zabbio
0

Tips 1: SLUTA ANVÄNDA FÄRDIGA PENSLAR OCH/ELLER FOTON!!! ;)

Så enkelt är det! Eller tja.. sen krävs lite övning juh..:P Men det snyggaste i dina bakgrunder är nog vattnet, rita det med en mjuk pensel lite som du gjort, och använd en hård för detaljerna.

Gräset drar ner fruktasvärt.. mitt tips är att öva på att göra egna bakgrunder helt utan effekter och penslar. Använd gärna foton att rita av. Problemet med penslar är ju att man inte kan utvecklas mer än till en viss gräns..

Du säger att den andra bilden nästan inte har penslar och effekter.. men nästan allt jag ser är penslar och effekter.. gräset, skogen, lence flare..

Men lite allmänt; börja med bakgrundsfärgen, nånting i mellanton. Måla över den med mark, måla buskar etc på marken.. använd lager och var inte rädd för att använda 3-4 lager för varje gräsplätt.. På just gräs kan man leka lite med smudge (med en hårpensel), för att sedan rita fler, skarpare grästrån som lyfter fram djupet.

Men öva dig fram! Du har ju redan koll på skuggor och så i hästarna, borde inte ta lång tid att få rätt på bakgrunderna. :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Migoff
0

Ooo ÄLSKAR jump down the river! Tänkte inte ens på gräset innan Zabbio sa det ^^. Så mycket liv i det, helt underbart! Gillar inte 1 lika mycket. Käns mer stelt och lite fel med ljuset.

Zabbio
0

En sak till med hästarna; glansen i man och svans är lite väl jämn:P Prova att glänsa upp det med fler penseldrag i hårens riktning också:P

Dina bilder är väldigt fina, men nu bad du ju om tips så då blir det problemen man kommenterar på:P

Allamej
0

Är det bara jag men om månen är på ena sidan av hästen så borde den väl inte ha månskenet glänsande i manen och svansen? :)

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

Zabbio
0

#4 Reflexer:P Ljus reflekteras. Fast det hade kanske blivit mer naturtroget om glansen var lite lättare, samt konturerna av man och svans lysts upp av månen som där hade kunnat lysa igenom.

SweGizmo
0

#4 ja, du har en poäng där, och det far inte tänkt så:) jag målade hästen först och när den var klar så ville jag göra en bakgrun… därför utgick jag inte från bakgrunden igen, därav felet med ljud på vissa ställen:)

Tack för tipsen:) kan någon visa hur man gör gräs??

Min blogg: SweGizmo.se

Kattapult
0

Älskar tvåan, men jag tycker att loggan är för stor och drar till sig för mycket blickar. Mycket najs annars :D

Rabbits
0

Efter som du är mkt mkt duktigare änn mig på att rita, så kan jag bara säga perfect

[Theriss]
0

Första som slog mig på första bilden är att hästens öga ser konstigt ut. Tycker det är för mycket vitt. Passar inte riktigt ihop med munnen. Ögat ser argt och märkligt ut medan munnen ser solsken och rosa molnglad ut.