Blyertshästbilder - kritik?

#0 Jättesöt liten ponny :D Det vänstra ögat ser lite ihopdraget ut.. Jag vet ju inte om du har ritat av från foton men om det är det du har gjort och ögat faktiskt ser konstigt ut så är det bättre att göra ögonen lika stora i alla fall. Det är mycket som kan se normalt ut på ett kort men som blir en stor konstig klump tecknat. Förstår du vad jag menar? :P
Skulle också vilja att skuggan var mer utsmetad så man inte ser så mycket blyertsstreck..
#2 Jag gillar att man ser pupillen, det gör hästen mer personlig.. Den ser dock lite sne ut (; Jag får det till att hästen är svart när jag kollar på bilden (?). Försök få lite mer Kontraster för att framhäva den mörka och starka färgen :D
För övrigt så gillar jag din stil. Du har lyckats med näsborrarna ;D Skulle vara stolt om jag varit du (;
Jag tycker du har fått till dom jättebra!
Gillar verkligen #2.
Har du ritat av ett foto eller nånting annat?

#2 Ja, det är ritat från ett foto. Tack så mycket för tipsen och kritiken! :D Jag målade skuggorna så svarta det går med hårda HB-blyertspennor ;) Scannern ljusar upp dessutom. Men jag ska försöka få med mer Kontraster nästra gång :-)
#3 Tack :D Ja, det är fotografier jag målat av.
Pröva att rita med alla olika pennor du har på ett papper. Det kan faktiskt skilja en del på hårdhet på de vanliga kontorspennorna även fast det står HB (; Ett tips om du inte har råd att köpa pennor med olika siffror.. (Vet inte hur dyrt det är, har aldrig behövt köpa själv x') )
Eh… tycker dem ser perfekta ut.
Har inget mer att tilllägga, men de är jätte najsiga! Jag har ett jätte fint sätt skisspennor (Köpt på vanlig bokhandel) Med sex olika hårdheter från HB till 8B. De kostade under hundralappen och 8B är kolsvart. Så de var ett riktigt lyckat köp och om du skissar mycket (Som du borde göra med den skickligheten ;)) så borde du köpa det! :P

#6 Oj. tack :D
#7 Åkej, tack för tipset :D

Var inte rädd för svärta. Det är bra början, men det saknas lite stuns i bilderna. Det kan räcka med lite svärta på väl utvalda ställen (man & lugg, ögonen, lite i näsborrarna m.m.) för att teckningarna ska lyfta.